چگونه قاعدگی را قطع کنیم؟!

منبع: نی نی نما

116

1398/9/25

22:43


آیا راهی وجود داره که پریود را قطع کنیم و یا دوره پریود را زودتر تمام کنیم؟

بعد از شروع دوره قاعدگی و خونریزی نمی توان آن را قطع کرد اما راههایی وجود دارد که بتوان شدت خونریزی قاعدگی را کم کرد و یا زودتر این دوره را به پایان رساند.

برای کاهش خون قاعدگی ایبوبروفن مصرف کنید
می توانید از ایبوبروفن با دوز پایین ۴ – ۳ مرتبه در روز استفاده کنید. توجه داشته باشید که از حد مجاز برای هر ۲۴ ساعت تجاوز نکنید. برای اغلب افراد این کار می تواند سبب تسکین درد و کاهش جریان خونریزی به میزان ۵۰ درصد شود.

ایبوبروفن ممکن است عوارض جانبی زیادی داشته و سبب ایجاد مسمومیت شود. قبل از مصرف این دارو با پزشک مشورت نمایید.

مایعات فراوان بنوشید
این کار باعث می شود همه چیز با سرعت بیشتری از بدنتان خارج و به سبک تر شدن خونریزی قاعدگی کمک می کند. نوشیدن آب، چای سبز، آب میوه های تازه و سبزیجات و آب نارگیل گزینه های خوبی هستند. از نوشیدن مایعات کافئین دار، الکلی و گازدار که باعث خارج شدن آب بدن می شود پرهیز کنید.

لیمو بخورید
آبلیمو دوره پریود را کوتاه‌تر کرده و آن را به تعویق می‌اندازد. عصاره‌های اسیدی لیمو بدن را سم‌زدایی کرده و به ریزش سریع‌تر دیواره رحم‌تان کمک‌ می‌کند.

آب یک عدد لیمو را بگیرید و با یک لیوان آب مخلوط کنید. این کار را چند بار تکرار کنید.

سرکه سیب بخورید
دو قاشق چایخوری سرکه سیب را به یک فنجان آب اضافه کنید. برا برای نتیجه بهتر ۳ بار در روز بنوشید.

 ژلاتین بخورید
یک بسته کوچک پودر ژلاتین را با یک لیوان آب مخلوط کرده و سریع آن را بنوشید. این نوشیدنی می تواند پریودی تان را به مدت سه ساعت متوقف کند.

نوشیدن چای گیاهی برای کاهش خونریزی پریود
بومادران، ریشه سنبل الطیب، بابونه، برگ تمشک و مریم گلی باعث کاهش استرس در عضلات رحم میشود. شما می توانید با خیال راحت ۲ فنجان از این چای را برای از بین بردن گرفتگی عضلات و کاهش جریان دوره استفاده کنید.

نوشیدن دم کرده زنجبیل و زودتر تمام شدن دوره پریود
خواص ضد التهابی زنجبیل باعث کاهش التهاب دیواره رحم و ریزش دیواره آن می شود در نتیجه به کوتاه شدن دوره پریودی می انجامد.

۲ قاشق غذاخوری زنجبیل خرد شده را در یک فنجان آب داغ برای چند دقیقه دم کنید. ۱ قاشق غذاخوری عسل نیز می توانید به آن اضافه کنید و در حالی که گرم است بنوشید. نوشیدن این دم کرده، ۲ تا ۳ بار در روز به کاهش طول دوره کمک می کند.

 کاهش خونریزی پریود با روغن نارگیل
روغن نارگیل با اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان‌های خود سیکل قاعدگی شما را تنظیم کرده و جریان خون قاعدگی را کاهش‌می‌دهد.

روغن نارگیل را ببلعید. اگر مزه آن را دوست‌ندارید، یک فنجان چای داغ به آن اضافه‌کرده و بخورید. نوشیدن روغن نارگیل، اثرات خود در عرض چندساعت را نشان‌می‌دهد.

استفاده از قرص های ضدبارداری برای دستکاری دوره طبیعی پریود
قرص های ضدبارداری به نام قرص های ۲۱ روزه جلوگیری از آبستنی معروف هستند که به همراه یک هفته قرص های بی اثر هستند. در آن یک هفته که از قرص های بی اثر استفاده می کنید پریود خواهید شد.

این کار ممکن است عوارض جانبی پیش بینی نشده و ناخوشایندی داشته باشد بنابراین قبل از انجام آن با پزشک صحبت کنید.

برای زود به پایان رساندن دوره قاعدگی "به ارگاسم برسید"
داشتن یک ارگاسم از طریق نوازش و لمس، راه آسان دیگری برای به پایان رساندن دوره قاعدگی شما می باشد.

هنگام ارگاسم عضلات رحم منقبض می شود که باعث حرکت خون قاعدگی از رحم و تخلیه شدن آن می شود در نتیجه چرخه قاعدگی شما کوتاه تر خواهد شد.

از کاپ های قاعدگی برای مخفی کردن پریودی تان استفاده کنید
استفاده از کاپ های قاعدگی مانند نوار بهداشتی حرکات شما را محدود نمی کنند و احتمال لک شدن و پس دادن در آن ها بسیار کم است. این کاپ ها درست در بالای گردنه رحم قرار گرفته و مانند کاندوم از جاری شدن هر مایعی جلوگیری می کنند. می توانید آن ها را به مدت ۱۲ ساعت استفاده کنید.

نکته: خانم های محترم بدانند که در هر شرایطی بدن بهتر است روند طبیعی خود را طی کند و تا حدامکان از تعویق انداختن پریودی و یا قطع آن به مدت طولانی جدا خودداری کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو