آموزش کامل طرز تهیه خورش فسنجان فندق خوشمزه و متفاوت با مرغ

منبع: نمکستان

148

1398/9/26

07:18


طرز تهیه خورش فسنجان فندق با مرغ نمکستان : برای این پست آموزش طرز تهیه خورشت فسنجان فندق خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این مطلب را دنبال کنید. مواد لازم خورش فسنجان فندق : پودر فندق ۳۰۰گرم پیاز متوسط ۱عدد رب انار ۴۰۰ گرم ران مرغ به مقدار دلخواه […]

طرز تهیه خورش فسنجان فندق با مرغ

خورش فسنجان خورش فسنجان رزا منتظمی خورش فسنجان با گوشت خورش فسنجان با مرغ خورش فسنجان شمالی خورش فسنجان با گوشت قلقلی خورش فسنجان مجلسی خورش فسنجان شف طیبه

نمکستان : برای این پست آموزش طرز تهیه خورشت فسنجان فندق خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این مطلب را دنبال کنید.

مواد لازم خورش فسنجان فندق :

پودر فندق ۳۰۰گرم
پیاز متوسط ۱عدد
رب انار ۴۰۰ گرم
ران مرغ به مقدار دلخواه
نمک مقداری

طرز تهیه خورش فسنجان فندق :

برای تهیه خورش فسنجان فندق خوشمزه ابتدا باید فندق ها رو داخل تابه بریزید و روی حرارت ملایم تفت دهید.مدام فندق ها را هم بزنید. بعد فندق را بین پارچه و یا حوله تمیزی میریزیم و با کف دست بسابید تا پوست فندقها جدا شود. حالا فندق های پوست گرفته شده را به همراه پیاز دو مرتیه چرخ می کنیم.

فندق آسیاب شده را به همراه ۱ قاشق روغن مایع روی حرارت ملایم تفت می دهیم سپس مقدار کمی زردچوبه و نمک اضافه می کنیم. مقداری آب سرد روی فندق بریزید و حرارت رو زیاد کنید تا آب جوش بیاد بعد هم حرارت رو خیلی کم میکنیم تا جا بیفته و خوب روغن بیاندازد.

حتما از آب سرد استفاده کنید تا به فندق ها شوک وارد شود و روغن بیشتری بیندازند. بهتره که قابلمه رو روی شعله پخش کن قرار بدیم.بعد از یکساعت که تقریبا یک مقدار هم رنگش تغییر کرده رب انار رو اضافه میکنیم.

در مرحله آخر که خورش هم خوب جا افتاد و روغن انداخت مرغ پخته شده رو اضافه و بعد از ۴۵ دقیقه از روی حرارت برمیداریم. در پایان پخت بعد از مزه کردن اگه بیش از اندازه خورش ترش شده بود مقداری شکر اضافه کنید. البته اضافه کردن شکر بسته به ذائقه تان دارد.

طرز تهیه خورش فسنجان فندق خوشمزه و متفاوت با مرغ

آموزش کامل و طرز تهیه خورش فسنجان فندق خوشمزه و متفاوت با مرغ

منبع : نمکستان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو