چگونه با قهوه لاغر شویم؟ + راز لاغری با قهوه

چگونه با قهوه لاغر شویم؟ + راز لاغری با قهوه


منبع: زیبامون

277

1398/9/26

13:05


ما در این بخش از زیبامون به تاثیرات قهوه بر روی لاغری و ایجاد تناسب اندام پرداخته ایم. با ما همراه باشید و اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب کنید.

چگونه با قهوه لاغر شویم؟ + راز لاغری با قهوه

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در همه جای دنیاست و عطر و طعم منحصر به فرد آن، طرفداران خیلی زیادی را به خود جلب کرده است. قهوه نه تنها عطر و بویی دل انگیز دارد بلکه دارای تاثیرات خیلی خوبی بر روی سلامتی بدن نیز هست که از این میان می توان به بهبود حافظه، جلوگیری از دیابت، مقابله با افسردگی، بهبود سلامت کبد، افزایش سلامت قلب، تقویت قوای بدن، کنترل اشتها، افزایش سوخت و ساز بدن و کمک به کاهش وزن و لاغری اشاره کرد.

اگر قصد دارید از قهوه به عنوان یک نوشیدنی تاثیر گذار بر روی کاهش وزن و لاغری استفاده کنید لازم هست اطلاعات خودتان را در این زمینه افزایش داده و از نوشیدنی به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و به وزن ایده آل خود برسید. در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و با تمام تاثیرات و فواید قهوه برای کاهش وزن و لاغری بیشتر آشنا شوید.

 

قهوه سیاه، بهترین نوشیدنی برای رسیدن به وزن سالم و ایده آل

اگر قصد دارید به وزن ایده آل خود برسید و وضعیت سالمی داشته باشید، می توانید از قهوه سیاه بدون هیچ افزودنی استفاده کنید و از این طریق به وزن سالم و ایده آل خود برسید. اما با این حال باید بدانید که قهوه حاوی کافئین بالایی بوده و به همین دلیل باعث کاهش میزان خواب و افزایش تمایل برای مصرف قند و شیرینی می شود. که هر دو این عامل بر روی افزایش وزن موثر هستند. علاوه بر این برخی از قهوه های اماده حاوی شکر و کالری بالایی بوده که برای کاهش وزن مناسب نیستند! به همین دلیل هست که گفته می شود که قهوه ساده و سالم بدون هیچ گونه افزودنی برای کاهش وزن مناسب خواهد بود!

دلایل مختلفی وجود دارد که ثابت می کند قهوه بر روی کاهش وزن و لاغری موثر هست. در ادامه به برخی از این دلایل اشاره کرده ایم:

 

قهوه

 

قهوه دارای کالری بسیار کمی است

زمانی که برای کاهش وزن و رسیدن به وزن مناسب تلاش می کنید، باید میزان کالری دریافتی خودتان را در طول روز کاهش دهید. شما می توانید این کار را با فعالیت ورزشی و یا مصرف کالری کمتر انجام دهید. یکی از روش های آسانی که به شما کمک می کند تا کالری کمتری دریافت کنید، استفاده از نوشیدنی های کم کالری هست. به عنوان مثال، جایگزین کردن یک فنجان قهوه ساده و بدون شکر به جای نوشیدنی های پرکالری و شیرین می تواند به کاهش وزنی در حدود 2 کیلوگرم در طول 6 ماه کمک کند.

قهوه به تنهایی (بدون اضافه کردن شیر و شکر) یک نوشیدنی کم کالری هست؛ به گونه ای یک فنجان قهوه (240 میلی گرمی) فقط 2 کالری دارد! بنابراین اگر تمایل دارید، میزان کالری دریافتی روزانه خود را کاهش دهید می توانید از قهوه به جای نوشیدنی های پرکالری مانند نوشابه، آب میوه، شیر کاکائو و ... استفاده کنید.

 

کافئین تاثیر خیلی خوبی در تقویت متابولیسم و سوخت و ساز بدن دارد

کافئین نوعی محرک طبیعی هست که معمولا به مقدار زیاد در قهوه یافت می شود. به طور کلی یک فنجان قهوه دم کرده (240 میلی گرم) حاوی 90 میلی گرم کافئین هست اما باز هم میزان کافئین موجود در قهوه با توجه به نوع لوبیا آن، بو دادن قهوه و نحوه دم کردن آن متفاوت است!

کافئین تاثیر خیلی خوبی در تقویت متابولیسم و سوخت و ساز بدن دارد و کمک می کند تا در طول روز کالری بیشتری بسوزانید. به همین دلیل هست که کافئین در بسیاری از مکمل های کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال باید میزان کافئین دریافتی در طول روز زیاد باشد تا بتواند بر روی سوخت و ساز بدن تاثیر بگذارد.

مطالعات مختلف در این زمینه نشان داده است که مصرف منظم کافئین در طول روز می تواند تاثیر خیلی خوبی در کاهش وزن و لاغری داشته باشد. بنابراین اگر قصد دارید به وزن ایده آل برسید و کاهش وزن خوبی داشته باشید می توانید قهوه را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید و از تاثیراتی که نوشیدن قهوه بر روی کاهش وزن و تناسب اندام دارد، بهره مند شوید. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که تاثیر قهوه با گذشت زمان و در طولانی مدت مشخص خواهد شد.

 

قهوه خوشمزه

 

کافئین در کاهش اشتها موثر است

کافئین تاثیر خیلی خوبی هم در کاهش اشتها دارد. اشتها توسط عوامل مختلفی از جمله ترکیب مواد مغذی در وعده های غذایی، هورمون ها و سطح فعالیت های بدنی کنترل می شود. نوشیدن قهوه کافئین دار می تواند سطح گرسنگی در بدن را کاهش دهد و در کم شدن اشتها نیز اثر گذار هست. علاوه بر این مطالعات مختلف نشان داده است که نوشیدن قهوه در طول روز می تواند تعداد کالری مصرفی شما را نیز کاهش دهد. 

 

از بین بدن چربی های بدن با نوشیدن قهوه

اگر قبل از شروع ورزش کردن و فعالیت های بدنی، یک فنجان قهوه بنوشید، چربی سوزی در بدن افزایش پیدا می کند، متابولیسم یا سوخت و ساز بدن بیشتر شده و کاهش وزن بهتری خواهید داشت. نوشیدن قهوه قبل از تمرین ورزشی بدن شما را وادار می کند سلول های چربی را به عنوان سوخت بسوزانید! علاوه بر این به عنوان سرکوب کننده اشتها عمل کرده و باعث کاهش احساس گرسنگی در بدن می شود و همچنین متابولیسم بدن را زیاد خواهد کرد. نوشیدن قهوه قبل از انجام تمرین ورزشی، باعث افزایش انرژی شما شده و کمک می کند تا تمرین و ورزش بهتر و مفیدتری هم داشته باشید. 

 

قهوه سیاه

 

کاهش دردهای عضلانی با نوشیدن قهوه

تحقیقات نشان داده است افرادی که قبل ازشروع تمرینات ورزشی شدید، یک فنجان قهوه می نوشند، درد عضلانی کمتری را نسبت به افرادی که قهوه نمی نوشند، احساس خواهند کرد. بنابراین با نوشیدن قهوه قبل از شروع تمرینات ورزشی، می توانید تمرینات را بهتر و موثرتر انجام دهید و نتایج بهتری هم کسب کنید. 

مطالعات انجام شده در این زمینه نشان داده است که کافئین موجود در 2 تا 3 فنجان قهوه که در حدود یک ساعت قبل از شروع تمرین ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد، میزان دردهای عضلانی را تا حد خیلی زیادی کاهش خواهد داد!

 

بهترین روش نوشیدن قهوه بدون افزایش وزن 

راه های زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند تا از نوشیدن قهوه خود لذت ببرید بدون اینکه افزایش وزنی داشته باشید! مهم ترین نکته ای که باید در این مورد در نظر بگیرید این هست که به هیچ عنوان از قند و شکر در کنار قهوه خود استفاده نکنید. علاوه بر این برخی از قهوه های اماده دارای شیرین کننده و شکر هستند که اگر قصد کاهش وزن دارید، نباید به سراغ این قهوه ها بروید!

در ادامه چند توصیه کابردی برای کاهش مصرف قند در هنگام نوشیدن قهوه را برای شما همراهان عزیز گرداوری کرده ایم:

 

قهوه دم شده

 

  • برای خوش طعم شدن قهوه از مقداری پودر دارچین استفاده کنید.
  • از شیر بادام شیرین نشده یا شیر نارگیل، استفاده کنید.
  • از مقدار کمی شیرین کننده طبیعی مثل عسل طبیعی یا استویا استفاده کنید.
  • یک تکه شکلات تلخ ذوب شده را با قهوه خود ترکیب کنید.

قهوه به طور طبیعی دارای مزه و طعم تلخی هست و شاید نتوانید این مزه را به تنهایی تحمل کنید. بنابراین بهترین کار این هست که میزان شیرین کننده های قهوه را به تدریج کاهش دهید تا کم کم به طعم واقعی قهوه عادت کنید. با این حال بهترین کار این هست که قهوه خود را در خانه تهیه کنید تا کنترل خوبی بر روی شیرین کننده های موجود در قهوه داشته باشید.

اگرچه شیر نارگیل قند پایینی دارد اما دارای کالری بالایی هست و باید دقت داشته باشید که به میزان خیلی کم از آن استفاده نمایید.

 

نکات پایانی در رابطه با تاثیر قهوه بر روی لاغری و کاهش وزن

 

  • نکته ای که باید در این مورد بدانید این هست که قهوه به تنهایی باعث کاهش وزن و لاغری نمی شود؛ در حقیقت نوشیدن قهوه باعث افزایش متابولیسم و کنترل اشتها شده و از این طریق به شما کمک می کند تا در مسیر کاهش وزن و لاغری موفق تر بوده و سریع تر به هدف خود برسید.

 

  • از انجایی که قهوه دارای کافئین بسیار بالایی بوده از این طریق بر روی کیفیت خواب اثر گذار خواهد بود. کمبود خواب یکی از دلایلی هست که می تواند منجر به اضافه وزن شود. علاوه بر این نوشیدن قهوه میل به خوردن شیرینی جات را افزایش می دهد و ممکن هست نتوانید ولع خود را در برابر خوردن این خوراکی ها کنترل کنید و کاهش وزنی نداشته باشید!

 

قهوه در فنجان سفید

 

  • برای اینکه اثرگذاری نوشیدن قهوه بر روی کاهش وزن موثر باشد باید شیرین کننده های مصنوعی، قند و شکر را از کنار قهوه حذف کرده و سعی کنید طعم واقعی و تلخ قهوه را دوست داشته باشید!

 

  • نوشیدن قهوه را از روزی یک فنجان شروع کنید و سعی کنید در تهیه قهوه از هیچ افزودنی دیگری استفاده نکنید. نوشیدن قهوه در طول روز را به تدریج و تا روزی 3 تا 4 فنجان افزایش دهید تا اثربخشی آن بهتر و بیشتر باشد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو