دو کتاب شعر آیینی افشین علا در بازار کتاب

149

1398/3/21

18:19


کتاب‌های "خورشید، ماه و 12 ستاره" و "طعم صلوات" افشین علا به زودی در بازار کتاب عرضه می‌شوند.

دو کتاب شعر آیینی افشین علا در بازار کتاب

سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، افشین علا شاعر و نویسنده، درباره این دو اثر به هنرآنلاین گفت: کتاب "طعم صلوات" حاوی شعر کودکانه است. این اشعار را با بررسی حکایت منظوم پیامبر اکرم (ص) با عنوان "پیامبر و زنبور" سرودم و به برکت، اهمیت و ویژگی صلوات پرداخته‌ام.

به گفته او، این کتاب با تصویرگری زهرا کیانی به شکل نفیس توسط انتشارات میرماه منتشر خواهد شد.

علا با بیان این که کتاب "خورشید، ماه و 12 ستاره" نیز به شکل نفیس از سوی انتشارات میرماه به چاپ می‌رسد، افزود: این کتاب شامل 14 شعر کودک برای 14 معصوم است و از سروده‌های جدیدام محسوب می‌شود. تصویرگری این اثر را عطیه مرکزی انجام داده است.

او بحث شاعرانگی، کلام و تصویر این دو کتاب را پررنگ دانست و ادامه داد:  کتاب‌های "خورشید، ماه و 12 ستاره" و "طعم صلوات" در حوزه آیینی قرار می‌گیرند. در این حوزه، آثاری که برای کودکان منتشر می‌شوند یا کم هستند و یا نگاه تربیتی و آموزشی دارند. در بیشتر این متون بر جنبه‌های تبلیغی و تربیتی پافشاری شده و خیلی به شاعرانگی توجهی نمی‌شود. تلاش داشتم این دو اثر قابلیت عرضه در بازار هنر و ادبیات را داشته باشند و موثر واقع شوند.

علا اضافه کرد: با توجه به این که تصویرسازی کتاب‌ها بسیار حرفه‌ای انجام شده و آثار به شکل نفیس منتشر می‌شوند. انتظار می‌رود نهادهای مربوطه که دغدغه دارند این آثار را تهیه و در بین مخاطبان توزیع کنند. 

او این روزها در پی ایجاد موسسه‌ای خصوصی فرهنگی، هنری و ادبی است تا بدون وابستگی دولتی به شعر کودک بپردازد و همچنین نهادی تخصصی را برای بررسی ادبیات معاصر با محوریت نیما یوشیج در زادگاه نیما راه‌اندازی کند.

"یک عالم پروانه"، "بلدم شعر بگویم"، "نسیم دختر باد"، "یک سبد بوی بهار"، "خاطرات مه گرفته"، "دو منظومه بلند عاشورایی"، "گل صد برگ و تانک"، "بازنویسی تذکره‌الاولیای عطار" و "کودکانه‌ها و غزل" از آثار منتشر شده علا محسوب می‌شوند. او شاعر برگزیده حوزه شعر نوجوان در نخستین جشنواره "شعر فجر"، صاحب رتبه در جشنواره‌های کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و برنده جایزه کتاب سال سروش نوجوان و جایزه اشعار عاشورایی است. مراسم نکوداشت افشین علا ۱۳ مردادماه ۱۳۸۹ برگزار شد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو