مسجد الرحمان، جالب ترین مسجد برای گردشگران تور مالزی

منبع: تاپ ناز

133

1398/9/26

18:07


مسجد الرحمان

مالزی کشوری سرسبز و مملو از جاهای دیدنی است که باعث شده از شلوغ ترین کشورهای توریستی در جهان به حساب آید. مردم مالزی مسلمان هستند لذا گردشگران در این کشور مساجد مختلفی را مشاهده می کنند. اما در سال 2016 دولت مالزی تصمیم گرفت مسجدی در این کشور واقع در شهر پولائو گاجا بسازد که متفاوت از سایر مساجد باشد هرچند پس از ساخت، تبدیل به یکی از جاذبه های توریستی گردشگران تور مالزی شد.

ساخت مسجد الرحمان در سال 2016 آغاز شد و دو سال به طول انجامید تا ساخته شود. دولت برای ساخت این مسجد نزدیک به 6 میلیون رینگیت (واحد پولی رایج مالزی) هزینه کرده تا جایگزین مسجد قدیمی آن شود. جالب است بدانید آن منطقه متعلق به یک تاجر بوده که 0.8 هکتار مساحت داشته و پیش از ساخت مسجد، جنگل بوده است.

ایده ساخت مسجد از اینجا شکل میگیرد که تاجر به همراه همسرش به کشورهای مختلف سفر می کردند و مساجد مختلفی را میدیدند لذا ایده ای به ذهنشان رسید تا مسجد قدیمی آن محله را بازسازی کنند. بطور مثال منبت کاری هایی که در مسجد انجام شده توسط کارشناسان اندونزی، دو ورودی مسجد الهام گرفته از مساجد یمن و ستون هایی که امام در بین آن ها نماز را اقامه می کند از نخل های خاورمیانه الهام گرفته شده است.

مسجد الرحمان

همانطور که گفتیم، منطقه ای که مسجد در آنجا ساخته شده قبلا جنگل بوده اما پس از ساخت مسجد و وجود رودخانه در اطراف مسجد، آن را تبدیل به یک جزیره کرده است.

گردشگران تور لحظه آخری مالزی که قصد دارند از مسجد الرحمان بازدید کنند خوب است بدانند جزیره پولائو گاجا در سواحل شرقی مالزی واقع شده و جهت بازدید از آن، گردشگران می بایست ابتدا به جزیره صباح و سپس با استفاده از کشتی به جزیره پولائو گاجا بروند تا از آن بازدید کنند که این کار ممکن است قیمت تور مالزی برای گردشگران را افزایش دهد. پایان رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو