راه های تسلط بر زبان انگلیسی | گامی موثر در تجارت و سفر

راه های تسلط بر زبان انگلیسی | گامی موثر در تجارت و سفر


منبع: همگردی

175

1398/9/26

20:17


آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید برای اینکه تاثیرگذاری ما بر روی یک فرد انگلیسی زبان بیشتر باشد وقتی در حال صحبت کردن با به زبان انگلیسی هستیم، سریع تر صحبت کنیم؟ و اینکه حتی تلاش کرده اید که به حرف زدن به زبان انگلیسی سرعت بیشتری ببخشید؟ آیا اصلا این ایده را قبول دارید که اگر سریع تر حرف بزنیم، باعث می شود که انگلیسی ما بهتر شود؟ آیا سریع تر صحبت کردن به انگلیسی در موفقیت ما به عنوان کسی که زبان انگلیسی زبان اولش نیست، تاثیر بیشتری دارد؟ و سوالاتی از این قبیل که می خواهیم امروز در مجله همگردی در خصوص روش های تسلط بر زبان انگلیسی به بحث و بررسی بپردازیم و نکاتی را خدمت همه شما همراهان پیرامون راه های تسلط بر زبان انگلیسی عرض کنیم.

راه های تسلط بر زبان انگلیسی

سریع صحبت کردن را کنار بگذارید!

اگر زبان انگلیسی را به خوبی می دانید، ولی می خواهید در حرف زدن سریع تر باشید، باید عرض کنیم که کاملا در اشتباه هستید! حداقل برای کسی که قصد دارد تا به مانند یک فرد بومی که زبان انگلیسی زبان مادری وی است، بتواند در آینده صحبت کند و در راه رسیدن به آن نیازمند این است که مراحلی را طی نماید. توصیه ما در مقاله روش های تسلط بر زبان انگلیسی این است که سریع صحبت کردن را حداقل در ابتدای امر کنار بگذارید.

سریع صحبت کردن را کنار بگذارید!

چرا نباید سریع تر به انگلیسی حرف بزنیم؟

دلایل زیادی وجود دارند که سریع صحبت کردن به انگلیسی برای کسی که زبان دومش، انگلیسی است کار درستی نیست یا راحت تر بگویم تاثیر زیادی در تحت تاثیر قرار دادن فردی که در حال صحبت کردن با او هستید، ندارد.

-قطع به یقین هر چقدر هم انگلیسی شما خوب و روان باشد، باز هم آن فرد خیلی سریع تر از زمانی که فکر می کنید، متوجه خواهد شد که شما یک فرد بومی نیستید.

-هیچ وقت نباید خود را با دیگران مقایسه کنید، چون کار درستی نیست و مقایسه توانایی های خود با دیگران نه تنها در زبان بلکه در هر کاری سبب می شود که احساس ناخوشایندی به شما دست دهد.

  • -براساس راه های تسلط بر زبان انگلیسی باید بدانید که سریع صحبت کردن باعث می شود تا در انتخاب کلمات درست برای بیان کردن به زبان انگلیسی دچار مشکل شوید و در نتیجه، مرتکب اشتباهات مختلف در تلفظ و ساختار گرامری خواهید شد.
  • چرا نباید سریع تر به انگلیسی حرف بزنیم؟

  • راه حل چیست؟

  • برای اینکه نشان دهید به زبان انگلیسی تسلط خوبی دارید، آرامتر و با سرعت کمتری صحبت کنید. البته انجام این کار برای اکثر افراد کمی سخت به نظر می آید و با اینکه می دانیم اگر با سرعت کمتری صحبت کنیم، اشتباه کمتری هم مرتکب خواهیم شد، باز هم به آن عمل نمی کنیم و اصرار زیاد داریم که سریع صحبت کنیم. حال علت این امر چیست؟ و چه کار باید برای رفع این مشکل بزرگ انجام دهیم؟

روان صحبت کردن به انگلیسی

چرا تلاش می کنیم کلمات را سریع تر بیان کنیم؟

انسان به گونه ای خلق شده که تمایل دارد که در هر کاری نفر اول باشد و اساسا از این کار خوشحال می شود. در مورد زبان انگلیسی نیز این امر صدق می کند.

-برخی فکر می کنند که اگر آهسته صحبت کنند، دیگران از گوش دادن به حرف های آن ها خسته می شوند و حوصله آن ها سر می رود که ما می گوئیم این کار اشتباه است.

-تصور اینکه آهسته صحبت کردن حکایت از این دارد که شما در سخنرانی در زبان انگلیسی سخنران ناموفقی هستید، کاملا اشتباه است، زیرا اگر بخواهید اشتباهات زیادی را در زمان صحبت کردن به انگلیسی مرتکب شوید، آن موقع است که می توان گفت واقعا سخنران مبتدی هستید.

-برخی نیز هستند که در موقعی که با گروهی انگلیسی زبان در حال صحبت کردن هستند به این فکر می کنند که او را مورد قضاوت قرار خواهند داد و بنابراین به صورت ناخودآگاه تلاش می کنند که در این امر روز به روز پیشرفت کنند. این کار در مورد زبان به گونه ای اتفاقی رخ می دهد و اکثر افراد می خواهند به نحوی برتری خود را به رخ دیگران بکشند.

-اینکه فکر کنیم دیگران صحبت های ما را در زمانی که داریم به آرامی صحبت می کنیم، متوجه نمی شوند و گوششان به صحبت کردن سریع افرادی که انگلیسی زبان هستند عادت کرده، اشتباه است، زیرا ممکن است که شما بخواهید سریع صحبت کنید و دچار لکنت زبان زیادی در بیان برخی کلمات شوید، در این صورت است که آن ها متوجه نخواهند شد شما چه می گوئید.

-همچنین، برخی از افراد فکر می کنند برای اینکه زبان را زودتر یاد بگیرند باید سریع تر صحبت کنند که این فکر هم کاملا اشتباه و غیرمنطقی است، چون ما هرچقدر هم تلاش کنیم مثل افراد انگلیسی زبان جملات خود را بیان کنیم، دلیل نمی شود که بتوانیم مانند آن ها تسلط کامل بر زبان پیدا کنیم یا اینکه فکر کنیم آن هایی که زبان انگلیسی زبان اولشان است، چون سریع صحبت می کنند پس، ما هم باید مثل آن ها باشیم. کسانی هم هستند که فکر می کنند اگر هرچقدر به مکالمات سریع زبان انگلیسی گوش دهند، سریع تر می توانند به زبان تسلط پیدا کنند که باید عرض کنیم که کاملا فکر اشتباه و نادرستی است.

چرا تلاش می کنیم کلمات را سریع تر بیان کنیم؟

چگونه سرعت صحبت کردن را افزایش دهیم؟

درست است که می گوییم در ابتدا باید سریع صحبت کردن را کنار بگذاریم، اما منظور ما این نیست که کلاً این کار را نکنیم، بلکه برای اینکه به مرحله ای برسیم که بدون اشتباه و خطایی بتوانیم با سرعت به انگلیسی صحبت کنیم باید یک سری مراحلی را طی کنیم و قدم به قدم خود را برای مرحله نهایی آماده کنیم. راه حل هایی وجود دارند که با رعایت آن ها می توان به مرور به سرعت صحبت کردن خود اضافه کرد. چیزی که باید مدنظر قرار دهید، این است که باور داشته باشید هرچقدر به تمرین و صحبت کردن به زبان انگلیسی به صورت تدریجی ادامه دهید، به مرور در گفتار پیشرفت حاصل خواهید کرد و بدون اینکه تمرکز خود را بر روی افزایش سرعت صحبت کردن خود قرار دهید، در نهایت در می یابید که به اندازه کافی پیشرفت کرده اید. بگذارید برای شما مثالی را بیان کنیم. فرض کنید که در یک خیابان با ماشین خود با یک سرعت ثابت و منطقی در حال حرکت هستید و دیگران هم با یک سرعت ثابت در حال حرکت هستند. اگر در این میان فردی بخواهد با سرعت زیادتری ماشین خود را براند، سبب می شود که در خیابان تراکم شدیدی ایجاد شود در مورد صحبت کردن هم خارج از حالت طبیعی و با سرعت بالا آن هم در مواقعی که در ابتدای کار هستیم دقیقا همین حالت برای مغز ما اتفاق می افتد و باعث می شود دچار خطا و اشتباهات زیادی در بیان کلمات شویم و چون ذهن ما به جستجوی کلمات برای بیان کردن می رود و در این بین ممکن است حتی دچار لکنت زبان و فراموشی موقت شویم. باید براساس راه های تسلط بر زبان انگلیسی توجه داشته باشیم که ذهن و دهان انسان توانایی به کار بردن تعداد کلماتی مشخص در یک بازه زمانی را دارد و بیش از آن دچار مشکل خواهد شد و اگر بخواهیم این توانایی ذهن و دهان انسان را بیشتر کنیم، باید به تدریج و آرام آرام بر روی آن کار کنیم.

چگونه سرعت صحبت کردن را افزایش دهیم؟

اگر نتوانستیم سریع تر صحبت کنیم!

حال اگر به کل با رعایت روش های تسلط بر زبان انگلیسی نتوانستیم که به سرعت مورد نظر در صحبت کردن به زبان انگلیسی برسیم، چه می شود؟ آیا باید کلا انگلیسی صحبت کردن را کنار بگذاریم یا خود را سرزنش کنیم؟ واقعا باید چه کار کنیم؟ در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم.

نباید به این موضوع به عنوان یک ناتوانی و نقص فکر کرد. دلیلش هم این است که خیلی افراد هستند با اینکه زبان مادریشان زبان انگلیسی هست، در صحبت کردن به آرامی و با یک سرعت آرام و متوسط صحبت می کنند. در ضمن، همانطور که گفتیم در نظر داشته باشید که اگر سریع صحبت کردن شما تاثیر منفی در بیان درست و دقیق کلمات داشته باشد، خیلی بدتر و ضایع تر خواهد بود تا اینکه درست و بی نقص صحبت کنیم، هرچند هم آرام و آهسته باشد. مطمئنا شما به مرور زمان و بعد از دو سه سال شاید باورتان نشود، یک دفعه می بینید که پیشرفت هرچند کمی در سریع صحبت کردن به انگلیسی پیدا کرده اید. این شگفت انگیز نیست؟ بدون اینکه تلاش زیادی کنید و خود را در فشار قرار دهید، به تدریج به سطح قابل قبولی خواهید رسید.

اگر نتوانستیم سریع تر صحبت کنیم

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو