۵ خاصیت شگفت انگیز آلوئه ورا برای مو

106

1398/9/27

17:02


۵ خاصیت شگفت انگیز آلوئه ورا برای مو

سلامت نیوز: تقویت مو، نرم و براق کنندگی، رفع التهاب پوست سر و پیشگیری از ریزش، از مهمترین خواص آلوئه ورا برای مو‌هاست. آشنایی با روش استفاده و انواع ماسک موی آلوورا، شما را در بهره بردن هر چه بیشتر از این خواص کمک می‌کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی آنلاین، گیاه آلوورا (آلوئه ورا) سرشار از مواد مغذی و ارزشمند مانند آلئوسین، ویتامین‌های گروه ب و عناصری مانند روی، منگنز و همچنین اسید فولیک است که به سلامت پوست سر و رشد مو‌ها کمک شایانی می‌کند. در این مقاله به معرفی مهمترین خواص آلوئه ورا برای مو‌ها می‌پردازیم و طرز تهیه و چگونگی مصرف چند ماسک آلوورا را نیز شرح می‌دهیم.

خواص آلوئه ورا برای مو‌ها
۱. تغذیه و تقویت بی‌نظیر مو‌ها با آلوورا
یکی از اصلی‌ترین خواص گیاه آلوورا برای مو‌ها، تقویت و تغذیه مو‌هاست. آلوورا از ۹۶ درصد آب تشکیل شده و حاوی مشتقات هیدروکسی آنتراسن و آلوئه‌رزین a، b و c است. همچنین قند‌های گلوکز، مانوز و سلولز، آنزیم‌های اکسیداز، آمیداز، کاتالاز و ویتامین‌های b۱، b۲، b۶، c، e و اسید فولیک و مواد معدنی نظیر کلسیم، سدیم، منیزیم، روی، مس و کروم از دیگر مواد مغذی موجود در آن هستند که در حفظ سلامت و تقویت مو‌ها موثرند.
۲. رفع التهاب پوست سر، خارش، قرمزی و جوش روی پوست سر با مصرف ژل آلوورا
یکی از مشکلات شایع پوست سر التهاب، خارش و جوش‌های روی پوست سر است که به طور غیر مستقیم بر سلامت مو‌ها و زیبایی آن‌ها اثرگذار است. آلوورا به دلیل خاصیت ضد التهاب و آنتی‌ اکسیدان که دارد در کاهش این التهاب‌ها، رفع خارش و درمان جوش‌ها موثر است و به کنترل چربی پوست سر نیز کمک می‌کند و علاوه بر درمان، نقش پیشگیری کننده هم دارد.


۳. آلوورا یک مقابله کننده طبیعی با شوره سر
پوسته پوسته شدن پوست کف سر یا شورره یکی از مشکلات شایع مو است که باعث خارش نیز می‌شود، همچنین شوره زیاد سر باعث از دست رفتن زودرس مو‌ها نیز می‌شود. برای مقابله با آن می‌توان از مواد طبیعی استفاده کرد که گیاه آلوئه ورا یکی بهترین آن‌هاست. خاصیت درمانی آلوئه ورا همچنین باعث تغذیه پوست سر و آب درمانی آن شده و استفاده از انواع ماسک آلوورا به رفع و درمان آن کمک می‌کند.


۴. ترمیم مو‌های شکسته و تقویت تار مو
مواد ژل مانند درون گیاه آلوورا، حاوی ویتامین‌های گروه ب، ویتامین آ،‌ ای و اسید فولیک است که باعث بهبود حرکت گردشی خون در سلول‌ها می‌شوند و در نتیجه در افزایش استحکام، جلوگیری از ریزش، تقویت و ترمیم تار موی شکسته و براق و سالم ماندن آن موثر هستند.


۵. آلوورا یک نرم کننده و جلا دهنده طبیعی مو‌ها
ژل آلوئه ورا به کنترل چربی پوست سر کمک می‌کند و باعث نرم شدن و براق شدن بیشتر مو‌ها می‌شود. به طور کلی آلوئه ورا خاصیت شاداب کننده، آبرسانی و نرم کنندگی طبیعی دارد و به پروتئین اصلی مو (کراتین) شبیه است و می‌تواند به بهبود رشد مو و الاستیسیته بیشتر آن کمک کند. همچنین همانطور که گفته شد، با بهبود گردش خون در پوست سر بعد از خشکی و شکننده شدن مو‌ها جلوگیری می‌کند.

روش استفاده از گیاه آلوئه ورا برای مو و انواع ماسک
۱) استفاده مستقیم از ژل گیاه آلوورا
بهترین راه بهره گرفتن از خواص آلوئه ورا برای مو، استفاده مستقیم از ژل تازۀ گیاه است. بدین منظور چند برگ تازه گیاه آلوورا را تهیه و با یک چاقوی تیز آن را نصف کنید، لبه‌های دندانه‌دار را برش بزنید. سپس لایه بالایی برگ را از درازا شکاف دهید تا ژل آلوورا را در داخل آن ببینید و سپس با دقت پوست ژل آلوئه ورا را از برگ جدا کنید. ژل را به آرامی روی پوست سر و ساقه مو‌ها مالیده و با ملایمت ماساژ دهید و اجازه دهید نیم ساعت روی سر بماند تا نتیجه بهتری بگیرید.

۲) تهیه ماسک آلوورا با روغن بادام و روغن زیتون
مقداری از ژل آلوورا را با چند قاشق روغن بادام و روغن زیتون ترکیب کنید و روی ساقه مو‌ها مالیده، اجازه دهید چند ساعت روی مو‌ها بماند. این ماسک خاصیتی شگفت انگیز برای ترمیم مو‌ها داشته، نرمی و لطافت بی‌نظیری را به مو‌های شما هدیه می‌دهد.

۳) تهیه ماسک آلوورا با آب لیمو
خاصیت اسیدی لیمو می‌تواند قارچ‌های ایجاد کننده شوره سر را از بین ببرد، همچنین کاهش میزان پ‌.هاش باعث براقی مو نیز می‌شود. ترکیب آب لیمو و ژل آلوئه ورا خیلی سریع شوره سر را از بین می‌برد. به این منظور سه قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا را با دو قاشق غذاخوری آب لیمو مخلوط کنید و به مو‌ها بزنید و بعد از ۲۰ دقیقه مو را بشویید.

۴) تهیه ماسک آلوئه ورا با تخم مرغ
برای درمان ریزش و افزایش رشد مو‌ها یک قاشق ژل آلوورا را با دو عدد سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و ترکیب فوق را روی پوست سر و موهایتان بمالید و اجازه دهید حداقل برای نیم ساعت روی مو‌ها بماند. سپس مو‌ها را با آب ولرم و شامپوی ملایم شستشو دهید. برای گرفتن نتیجه مطلوب لازم است این ماسک را دو بار در هفته و برای چند ماه استفاده کنید.

۵) تهیه ماسک آلوورا و پیاز
همانطور که در روش استفاده مستقیم از ژل آلوورا گفته شد، مقداری از ژل را از برگ تازه آن جدا کنید. یک عدد پیاز را نیز رنده کرده و آب آن را جدا و با ژل آلوئه ورا مخلوط کنید. استفاده از ترکیب آلوورا و آب پیاز می‌تواند معجزه کرده، رشد و حجم موهایتان را به طرز شگفت انگیزی افزایش دهد، همچنین آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن‌ها به جلوگیری از سفید شدن زودرس مو و به تاخیر افتادن این فرایند کمک می‌کنند.

سخن پایانی
استفاده از آلوورا برای مو‌ها برای همه انواع مو مفید است. پوست سر را مرطوب و سالم نگه داشته و مو‌ها را نرم و درخشان می‌کند. همچنین در حفظ رطوبت و تغذیه مو‌ها بسیار موثر است. علاوه بر خانمها، آقایان و کودکان نیز می‌توانند از ماسک آلوئه ورا و یا فراورده‌های آرایشی و بهداشتی تهیه شده از این گیاه، استفاده کنند. تنها نکته مهم درباره استفاده مستقیم از ژل گیاه آلوورا، اطمینان از نداشتن حساسیت به این گیاه است، بنابراین توصیه می‌کنیم اولین بار این ژل را روی قسمت کوچکی از پوست خود ماساژ داده و دو ساعت صبر کنید، اگر قرمزی یا مشکل خاصی نداشتید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو