امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل شاهین شهرداری بوشهر گفت: خدا را شکر در بازی قبل به پیروزی رسیدیم. قبل از بازی با پیکان در سه دیدار مساوی کردیم که حداقل در دو دیدار حقمان پیروزی بود. وقتی  پیکان را با یک بازی خوب بردیم، به جدول بازگشتیم.

وی با اشاره به بهبود عملکرد شاهین بوشهر از زمان حضور میشو کریستیچوویچ در راس نیمکت این تیم گفت: شاهین بوشهر با تغییر و تحولات روی نیمکت مربیگری نتایج خوبی کسب کرده است. شاهین در مقابل استقلال یک فوتبال خوب انجام داد و مربی این تیم دنبال بازی بسته نیست. قوانین فیفا طوری نوشته شده که گل‌های زیادی رد و بدل شود و هواداران لذت ببرند. متاسفانه برخی از مربیان قشنگی را از فوتبال می‌گیرند. بحث ما این است که دفاع کردن حق همه است اما وقت‌کشی و متوفغ کردن بازی بد است و تماشاگران از این بازی لذت نمی‌برند.

سرمربی سپاهان تاکید کرد: دنبال کسب نتیجه با ارائه یک بازی خوب هستیم. شاهین بوشهر یک تیم خوب است که جلوی استقلال هم بازی خوبی را انجام داد و می‌توانست گل‌های بیشتری بزند. ما هم دنبال کسب امتیازات لازم هستیم. از هواداران خیلی ممنون هستیم که مقابل پیکان هم ما را تنها گذاشتند. با این حال نیاز به حمایت بیشتری داریم.

قلعه‌نویی یادآور شد: سپاهان با حضور هواداران پابرجا است. این تیم بیشترین افتخارات را با حضور هواداران کسب کرده. الان که شرایط خوب است، توقع حمایت بیشتری را داریم. تماشاگران زرد طلایی صاحبان اصلی این تیم هستند.

وی درباره اینکه از ابتدای فصل تاکنون تیمش را به طور کامل در اختیار داشته است، گفت: ما هیچ وقت تیم خودمان را به طور کامل نداشتیم. بازیکنان ما همواره مصدوم بودند. محسن مسلمان به دلیل مصدومیت دارد و هنوز نتوانسته به تیم کمک کند. عزت الله پورقاز و نقی‌زاده هم رباط پاره کردند. با این حال بازیکنان ما فداکار بودند و سرباز خوبی برای سپاهان هستند. خوشحالم که حتی آن سمتی‌ها (برنامه‌های ورزشی خارج کشور) هم ما را تمجید می‌کنند اما این سمتی‌ها (برنامه‌های ورزشی داخل کشور)   به ما سنگ می‌اندازند. متاسفانه بخل و حسادت مملکت ما را گرفته است. برنامه‌های آن سمت چقدر از سپاهان تعریف کردند. واقعیت را گفتند.

سرمربی سپاهان تاکید کرد: در اینجا مربی می‌بازد و می‌گویند آی فلان پنالتی را نگرفتند. در بازی با پیکان دیدید که اگر تک به تک ما را خطا نمی کردند، ما گل می زدیم. با این حال ما ضرر کردیم. مربیان خارجی واقعیت را می‌گویند. آقای دنیزلی بارها بعد از برد گفت که حقمان برد نبود. ما این جا می‌بازیم و هزاران بهانه می‌آوریم. ما معرفت ندادیم واقعیت را بگوییم. خوشحالیم که تیمی ساختیم که تنوع تاکتیکی دارد و همه جور گل می‌زند و کلی پنالتی هم از دست داده است. از دو برنامه ورزشی خوب خواهش می کنم درباره داوری‌ها کارشناسی کنند و کارشناسی نیاورند که از فضای مجازی بترسد بلکه از خدا بترسد. بگویند کدام تیم از داوری بیشترین سود را برده است. همانطور که می گوییم ما از نظر هزینه نسبت به سه تیم نصف قرارداد را داریم. اینکه بلافاصله بعد از باخت یک حرف‌هایی را بزنم خوب نیست. من بارها گفتم حقم نبود که این بازی را ببریم. در برابر نساجی می‌توانستیم با اختلاف ببریم و حتی با اختلاف ببازیم. الان طوری شده که می‌گویند فلان پنالتی مشکوک بود.

قلعه‌نویی خاطرنشان کرد: در همه کارشناسی‌های داوری نشان دادند که ما از داوری ضرر کردیم ولی باز هم می‌گویند که ما سود می‌کنیم. خوشحالیم فوتبال خوبی ارائه می‌کنیم. هر بازی که خوب بوده، یک طرفش سپاهان بود. این موضوع دستاورد ما است. نمی‌خواهم سوء تفاهم شود اما در نیم فصل دوم  برنامه‌ای به هیات مدیره دادیم که حتما تیم تقویت شود. چون بازی‌های نیم‌فصل دوم سخت است. اگر امتیازی از دست بدهیم، جای جبران نداریم. حتما باید این تیم را تقویت کنیم تا این روند خوب را ادامه دهیم.

وی درباره بازگشت امید نورافکن و محمد محبی به این تیم و همکاری با تیم ملی امید اظهار کرد: در زمان کی‌روش هم ما بیشترین همکاری را با تیم ملی داشتیم. در بازی با کره‌جنوبی که تیم ملی به جام جهانی صعود کرد، هفت بازیکن از استقلال در تیم ملی بود. ما همه جوره با تیم ملی همکاری کردیم. همه وجود ما باید برای سرافزاری ایران و ملت باشد. ما همواره در حال تعامل هستیم. ولی باید منافع باشگاه را در نظر بگیرند. در همه جای دنیا در کنار باشگاه، تیم ملی را هم در نظر می گیرند. چون برنامه محور نیستیم، به مشکل می‌خوریم. اگر برنامه باشد بحثی درباره بازیکن نیست. من با استیلی هم صحبت کردم. هوادار، خبرنگار، هیات مدیره، مدیرعامل و دشمنان تیم من را زیر نظر دارند و باید پاسخگو باشم. امیر قلعه نویی هزار جور دشمن دارد. اگر قلعه‌نویی ۱۰ دوست داشته باشد، هزار دشمن دارد.

سرمربی سپاهان یادآور شد: در زمان سرمربی‌گری من در تیم ملی، لیگ برتر یک هفته تعطیل نشد. مربی تیم ملی باید نگاه خوبی به لیگ برتر داشته باشد و لیگ خوب، احترام به مربی باشگاهی و منافع باشگاه را بخواهد. من هم یک سال سرمربی بودم. فوتبال ما تعلیق بود و دو گروه سیاسی به جان هم افتادند. ما صدرنشین رنکینگ بودیم و ۱۱ امتیاز کسب کردیم و بیشترین گل زده را داشتیم و اجازه ندادیم لیگ برتر یک هفته تعطیل شود. باید منافع باشگاه حفظ شود  تیم ملیبه منافع خود برسد. ما قانون فیفا را هم داریم و می‌توانیم از این قانون استفاهد کنیم. آرزو می‌کنم تیم ملی بزرگسالان و امید موفق باشند و تیم ملی امید به المپیک راه یابد.

او درباره مصدومان تیمش نیز گفت: مصدوم خیلی داریم. ۵، ۶ مصدوم داریم. به هر حال خوشحالم که بازیکنان جایگزین عملکرد خوبی دارند. شایان مصلح به جای سعید آقایی بازی می‌کند. هر دو دلاورانه بازی می‌کنند. دو بازیکن اختلافی ندارند و هم سطح هستند.

قلعه‌نویی درباره لیست بازیکنان موردنظرش برای نیم‌فصل دوم و مذاکره با پژمان منتظری اظهار کرد: نقل و انتقالات زمستانی برای تقویت تیم‌ها است. همه تیم‌ها تقویت می‌شوند. لیورپول هم در نقل‌و انتقالات زمستانی بازیکن می‌گیرد. من هنوز لیستی ندادم. باید در یک سری از پست‌ها تقویت شویم.