دستور و آموزش طرز تهیه هویج پلو خوشمزه با ظاهری زیبا و مجلسی

منبع: نمکستان

156

1398/9/28

03:48


دستور و آموزش طرز تهیه هویج پلو خوشمزه با ظاهری زیبا و مجلسی سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه هویج پلو خوشمزه و لذیذ که جزء پلوهای سنتی کشورمان است را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید. مواد لازم هویج پلو ( […]

دستور و آموزش طرز تهیه هویج پلو خوشمزه با ظاهری زیبا و مجلسی

هویج پلو هویج پلو با مرغ هویج پلو هانی شف هویج پلو شیرازی هویج پلو مجلسی هویج پلو با گوشت هویج پلو بدون گوشت هویج پلو با گوشت چرخ کرده

سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه هویج پلو خوشمزه و لذیذ که جزء پلوهای سنتی کشورمان است را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید.

مواد لازم هویج پلو ( برای ۶ نفر )

هویج یک کیلوگرم
برنج ۶ پیمانه
گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
پیاز متوسط دو عدد
شکر نصف لیوان
دارچین نصف قاشق سوپ‌خوری
زعفران ساییده شده به مقدار لازم
نمک به میزان لازم
خلال پسته برای تزیین

طرز تهیه هویج پلو

برای تهیه هویج پلو خوشمزه ابتدا باید برنج را از چند ساعت قبل در مقداری آب و نمک خیس کنید.هویج‌ها را پوست بگیرید و به صورت خلال‌های باریک خرد کنید یا آن ها را با رنده درشت رنده کنید.یک عدد پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید،سپس هویج‌های خلال شده را به آن اضافه کنید و تفت دهید.سپس شکر را در یک پیمانه آب جوش حل کنید و داخل تابه حاوی هویج سرخ شده بریزید وروی اجاق گاز قرار دهید تا محلول آب و شکر جوشیده و خلال هویج در این شیره کمی بپزد.

زعفران ساییده شده را نیز به تابه اضافه کنید و پس از یکی دو جوش، زیر اجاق گاز را خاموش کنید؛به این ترتیب مایه هویج پلو آماده می‌شود.

پیاز را پوست کنده و بعد از شستن، در گوشت چرخ کرده، رنده کنید.نمک و دارچین را نیز به گوشت اضافه کنید و خوب ورز دهید. سپس آن را به صورت کوفته‌های ریزی درآورید.داخل تابه‌ای کمی روغن بریزید و کوفته ریزه‌ها را در روغن قرار دهید و روی اجاق گاز بگذارید تا تفت داده شود.کوفته ریزه‌ها را به مخلوط هویج خلال شده اضافه کنید.در قابلمه‌ای آب را بجوشانید و برنج خیس‌خورده را به آن اضافه کنید و پس از مدتی جوشیدن، آن را آبکش کنید.

بعد از اینکه برنج را آب کش کردید کف قابلمه ای نان یا سیب‌زمینی را بچینید؛ سپس روی آن را با لایه‌ای از برنج آبکش‌شده بپوشانید.حالا نوبت مایه هویج پلوی روی برنج است. این کار را به صورت لایه لایه آن‌قدر تکرار کنید تا مایه و برنج تمام شود.در پایان روی برنج را مقداری آب و روغن بریزید و آن را به روش معمول پخت برنج، دم کنید.سپس خلال پسته را نیز در کمی روغن تفت داده و برای تزئین آماده کنید.پس از آنکه برنج دم کشید، آن را در ظرف مورد نظر بکشید و روی آن را با خلال پسته و پلوی زعفرانی تزئین کنید.

در هویج پلو به جای گوشت قلقلی از گوشت مرغ هم می توانید استفاده کنید.هویج پلو شیرین است ولی شما می توانید با توجه به ذائقه تان اندازه شکر را تغییر بدهید.

دستور و آموزش طرز تهیه هویج پلو خوشمزه با ظاهری زیبا و مجلسی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو