" باشگاه استقلال این روزها سخت‌ترین وضعیت تاریخ خودش را پشت سر می‌گذارد." این جمله‌ای‌ست که طی هفته‌های اخیر بیشتر از هر جمله دیگری درباره باشگاه استقلال شنیده شده. هواداران، بازیکنان و مسئولان باشگاه به این نتیجه رسیدند که اوضاع استقلال اصلا خوب نیست در مقابل هیچکس هنوز نتوانسته اوضاع پیرامون باشگاه را سر و سامان ببخشد. تا همین امروز نه تجمع اعتراضی استقلالی‌ها روبروی دفتر باشگاه و وزارت ورزش جواب داده و نه صبر آنها برای مشخص شدن تکلیف سرمربی ایتالیایی و آینده تیم. همه چیز پیرامون باشگاه استقلال تا حدی به هم ریخته که این به هم ریختگی به موضوعات اصلی نهادهای بالاتر از وزارت ورزش هم رسیده.

اینکه استقلال چرا و چطور وارد چنین فضای عجیبی شد سوالی‌ست که جوابش برای خیلی‌ها نامشخص است. خیلی‌ها که مدیران باشگاه هم جزوشان هستند و فعلا حرف‌ها و وعده‌های ضد و نقیض تنها خروجی جلسات آنهاست. همه چیز از وقتی شروع شد که بعد از کسب پیروزی پرگل استقلال مقابل صنعت نفت آبادان در ورزشگاه آزادی، خبرآنلاین؛ "باشگاه استقلال این روزها سخت‌ترین وضعیت تاریخ خودش را پشت سر می‌گذارد." این جمله‌ای‌ست که طی هفته‌های اخیر بیشتر از هر جمله دیگری درباره باشگاه استقلال شنیده شده. هواداران، بازیکنان و مسئولان باشگاه به این نتیجه رسیدند که اوضاع استقلال اصلا خوب نیست در مقابل هیچکس هنوز نتوانسته اوضاع پیرامون باشگاه را سر و سامان ببخشد. تا همین امروز نه تجمع اعتراضی استقلالی‌ها روبروی دفتر باشگاه و وزارت ورزش جواب داده و نه صبر آنها برای مشخص شدن تکلیف سرمربی ایتالیایی و آینده تیم. همه چیز پیرامون باشگاه استقلال تا حدی به هم ریخته که این به هم ریختگی به موضوعات اصلی نهادهای بالاتر از وزارت ورزش هم رسیده. اینکه استقلال چرا و چطور وارد چنین فضای عجیبی شد سوالی‌ست که جوابش برای خیلی‌ها نامشخص است. خیلی‌ها که مدیران باشگاه هم جزوشان هستند و فعلا حرف‌ها و وعده‌های ضد و نقیض تنها خروجی جلسات آنهاست.

همه چیز از وقتی شروع شد که بعد از کسب پیروزی پرگل استقلال مقابل صنعت نفت آبادان در ورزشگاه آزادی، آندره‌آ استراماچونی در نشست خبری پس از این مسابقه تهدید به استعفا کرد. استراماچونی از وضعیت حاکم بر باشگاه ناراضی بود و اینکه در پرداخت مطالبات خودش و دستیارانش هم تاخیر ایجاد شده او را بیشتر به سمت گرفتن تصمیم عجیب خودش سوق می‌داد. تصمیم عجیبی که صبح روز ۱۸ آذر همه هواداران استقلال را در شوک فرو برد. آن روز صبح انتشار تصویری از استراماچونی در فرودگاه به همه ثابت کرد که مذاکرات سرمربی ایتالیایی و باشگاه برای ادامه همکاری به بن‌بست رسیده. از روزی که استراماچونی به ایتالیا رفت و مسئولان باشگاه استقلال را وارد چالشی جدید کرد تا همین امروز هم صحبت‌های مدیران باشگاه تکراری شده و هم اصرار استراماچونی به نیامدن و برنگشتن. دو روز پیش هم تصویر مربوط به چک باشگاه استقلال برای او در رسانه‌ها منتشر شد، سرمربی ایتالیایی نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد و از ناتوانی خودش برای دریافت چک و بازگشت دوباره به ایران خبر داد. در سمت مقابل اما مدیران باشگاه استقلال سعی داشتند توپ کاملا در زمین مرد ایتالیایی بیفتد.

بعد از استعفای امیرحسین فتحی از سمت مدیرعاملی و انتخاب خلیل‌زاده به عنوان سرپرست مدیرعاملی، صحبت‌های زیادی در خصوص اضافه شدن چهره‌ای آشنا به هیئت‌مدیره استقلال مطرح شد. در نهایت صبح دیروز بود که خبر رسمی انتخاب علی فتح‌الله‌زاده به عنوان عضو هیئت‌مدیره استقلال روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت تا باشگاه وارد دوره جدیدی از چالش‌ها شود. حالا این روزها از باشگاه استقلال دوباره حرف‌های ضد و نقیض زیادی بیرون می‌آید. خیلی‌ها از حضور فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی حرف می‌زنند و کار استراماچونی را تمام شده می‌بینند. خود مسئولان باشگاه اما خروجی جلسات‌شان را اینطور جلوه می‌دهند که مذاکرات با استراماچونی باید ادامه داشته باشد. این واکنش‌های ضد و نقیض باعث شد که حتی دیروز هم مثل چند روز پیش طرفداران استقلال تجمع دوباره‌ای روبروی ساختمان باشگاه ترتیب دهند. تجمعی که از دل یک میلیون کامنت زیر پست اینستاگرامی سرمربی ایتالیایی بیرون آمده و نشان می‌دهد طرفداران استقلال به هیچ وجه بیخیال بازگشت استراماچونی نمی‌شوند. بیخیال بازگشت مردی که استقلال امروز هم بدون حضور او روی نیمکت باید سومین بازی متوالی لیگ‌برتری خودش را پشت سر بگذارد تا جمله نوشته شده در شروع این گزارش نمود بیشتری پیدا کند!">آندره‌آ استراماچونی در نشست خبری پس از این مسابقه تهدید به استعفا کرد. استراماچونی از وضعیت حاکم بر باشگاه ناراضی بود و اینکه در پرداخت مطالبات خودش و دستیارانش هم تاخیر ایجاد شده او را بیشتر به سمت گرفتن تصمیم عجیب خودش سوق می‌داد. تصمیم عجیبی که صبح روز ۱۸ آذر همه هواداران استقلال را در شوک فرو برد. آن روز صبح انتشار تصویری از استراماچونی در فرودگاه به همه ثابت کرد که مذاکرات سرمربی ایتالیایی و باشگاه برای ادامه همکاری به بن‌بست رسیده.

از روزی که استراماچونی به ایتالیا رفت و مسئولان باشگاه استقلال را وارد چالشی جدید کرد تا همین امروز هم صحبت‌های مدیران باشگاه تکراری شده و هم اصرار استراماچونی به نیامدن و برنگشتن. دو روز پیش هم تصویر مربوط به چک باشگاه استقلال برای او در رسانه‌ها منتشر شد، سرمربی ایتالیایی نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد و از ناتوانی خودش برای دریافت چک و بازگشت دوباره به ایران خبر داد. در سمت مقابل اما مدیران باشگاه استقلال سعی داشتند توپ کاملا در زمین مرد ایتالیایی بیفتد.

بعد از استعفای امیرحسین فتحی از سمت مدیرعاملی و انتخاب خلیل‌زاده به عنوان سرپرست مدیرعاملی، صحبت‌های زیادی در خصوص اضافه شدن چهره‌ای آشنا به هیئت‌مدیره استقلال مطرح شد. در نهایت صبح دیروز بود که خبر رسمی انتخاب علی فتح‌الله‌زاده به عنوان عضو هیئت‌مدیره استقلال روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت تا باشگاه وارد دوره جدیدی از چالش‌ها شود. حالا این روزها از باشگاه استقلال دوباره حرف‌های ضد و نقیض زیادی بیرون می‌آید. خیلی‌ها از حضور فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی حرف می‌زنند و کار استراماچونی را تمام شده می‌بینند. خود مسئولان باشگاه اما خروجی جلسات‌شان را اینطور جلوه می‌دهند که مذاکرات با استراماچونی باید ادامه داشته باشد. این واکنش‌های ضد و نقیض باعث شد که حتی دیروز هم مثل چند روز پیش طرفداران استقلال تجمع دوباره‌ای روبروی ساختمان باشگاه ترتیب دهند. تجمعی که از دل یک میلیون کامنت زیر پست اینستاگرامی سرمربی ایتالیایی بیرون آمده و نشان می‌دهد طرفداران استقلال به هیچ وجه بیخیال بازگشت استراماچونی نمی‌شوند. بیخیال بازگشت مردی که استقلال امروز هم بدون حضور او روی نیمکت باید سومین بازی متوالی لیگ‌برتری خودش را پشت سر بگذارد تا جمله نوشته شده در شروع این گزارش نمود بیشتری پیدا کند!