روانشناسی کفش‌ها

منبع: فرزند

136

1398/3/22

02:06


روانشناسی کفش‌ها

افرادی که علاقه زیادی به پوشیدن کفش ساقدار دارند معمولا روحیه سردی دارند و بیشتر درون‌گرا هستند و تمایل دارند از جامعه کناره‌گیری کنند و بیشتر منزوی باشند و حتی هیچ تلاشی نمی‌کنند که مورد قبول دیگران باشند یا حتی روحیه وظیفه‌شناسی از خود بروز دهند.

ثبات عاطفی آنها کمتر است و روحیه‌ای تهاجمی دارند.

کاملا مشخص است افرادی که از کفش مد روز استفاده می‌کنند، درآمد نسبتا بالایی دارند، به ظاهر خود بسیار اهمیت می‌دهند و تا حدودی مغرور هستند. به‌طور کلی افراد این گروه در جمع کمتر پذیرفته می‌شوند و خودشان هم خیلی دوست ندارند در فعالیت‌های گروهی شرکت کنند ولی نباید از حق گذشت که احساس وظیفه‌شناسی بالایی دارند.

افرادی که از کفش‌های معمولی و نه چندان شیک استفاده می‌کنند، ویژگی شخصیتی متمایز یا دیدگاه سیاسی خاصی ندارند، معمولا از گروه سیاسی خاصی طرفداری نمی‌کنند و اصولا ویژگی شخصیتی متمایز و خاصی ندارند.

آنها مانند پوشش خود، شخصیتی آرام و ساده دارند و سعی می‌کنند همه جا از خود شخصیت قابل‌قبولی ارائه دهند، بعید است افراد این گروه را با صندل‌های پاشنه‌دار ببینید

کفش‌های پوتین شکل. شما محتاط و کمی خودپسند هستید. به مردم اعتماد ندارید و ترجیح می‌دهید هر کاری را خودتان انجام دهید. ولی در عین حال باهوش و حساس بوده و اغلب نگران رابطه‌ی خود با دیگران هستید. شما به راستی از بی تربیتی و رفتار ناپسند شگفت زده می‌شوید.

کفش‌های غیر نوک تیز خوددار هستید و احساساتتان را پنهان می‌کنید. شما می‌دانید چه می‌خواهید و به هدفتان می‌رسید، برایتان مهم نیست چه اتفاقی می افتد و اطرافیانتان چه فکری می‌کنند. می‌توانید بسیار دقیق و نکته سنج باشید به طوری که راحت نمی‌توانید دوست پیدا کنید.

کفش‌های مدل دار راحتی زنانی که کفش‌های لژ دار می‌پوشند معمولاً رک و با اعتماد به نفس و در عشق قدرتمند هستند. ولی زمانی که زمان تصمیم گیری می‌رسد با تردید عمل می‌کنند. در ارتباطات به دنبال اطمینان و اعتماد هستند.

افرادی که از کفش‌های رنگارنگ استفاده می‌کنند یعنی کفش‌هایی با رنگ‌های روشن و متفاوت که معمولا به عنوان اسنیکر شناخته می‌شوند، می‌پوشند معمولا ثبات احساسی بیشتری دارند و کمتر از دیگران خودشان را گرفتار استرس و اضطراب می‌کنند.

این رنگارنگ‌پوش‌ها برون‌گرا و بسیار فعالند و تمایل دارند با مدل و رنگ کفش‌هایشان پیامی را به دیگران منتقل کنند، از همه خونسردترند کفش‌هایی که خیلی ناراحت به نظر می‌رسند مثل کفش‌هایی با پاشنه خیلی بلند و … معمولا توسط شخصیت‌های خیلی آرام و خونسرد پوشیده می‌شوند.

وظیفه‌شناس اما سرد افرادی که معمولا کفش‌های کهنه و قدیمی می‌پوشند، بسیار برون‌گرا هستند و از ثبات شخصیتی بالایی برخوردارند. این افراد تا زمانی که کفش‌شان نیاز به تعمیر پیدا نکند آن را از پا بیرون نمی‌آورند.

به وظیفه‌شناسی این افراد می‌توانید اطمینان کنید اما کمی سرد مزاج هستند. البته ویژگی‌های شخصیتی این گروه کمی متغیرتر از دیگر گروه‌هاست.
افرادی که روحیه‌ای نسبتا خشن دارند و خشونت‌ورزی را چیزی منفی نمی‌دانند: آنهایی که چکمه‌های کوتاه می‌پوشند.

آدم‌های سازگار که خود را با هر موقعیتی تطبیق می‌دهند: کفشی می‌پوشند که بتوان در جاهای مختلف از آن استفاده کرد. درواقع کفش‌های چندمنظوره می‌پوشند.

افراد آزاداندیش که چندان خود را درگیر مقررات و چارچوب‌ها نمی‌کنند: کفش ارزان‌قیمت می‌پوشند و خیلی از آن مراقبت و نگهداری نمی‌کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو