طرز تهیه دسر پاناکوتای انار (ویژه شب یلدا)

منبع: ستاره

173

1398/9/28

15:44


دسر پاناکوتای انار یکی از دسرهای خوشمزه مخصوص شب یلداست. با طرز تهیه پاناکوتای انار که ترکیبی از ژله انار و پاناکوتای وانیلی است، آشنا شوید.

ستاره | سرویس آشپزی - دسر پاناكوتا یک دسر ایتالیایی به معنی "خامه پخته‌شده" است. در گذشته خامه تازه پرچرب، شیر و شكر پخته‌شده را با ژلاتین تركیب می‌کردند و آن را در جای خنک قرار می‌دادند تا بسته شود و سپس آن را به صورت قالبی سرو می‌کردند. دسر پاناكوتا تنوع بسیار زیادی دارد و بر عكس اسمش، خیلی سریع و راحت آماده می‌شود. دسر پاناکوتا جزو دسرهای سنگین به شمار می‌رود و می‌توان با اضافه‌کردن اسانس‌های مختلف مثل وانیل، دارچین، زعفران و ... انواع مختلفی از آن را تهیه کرد.
در اینجا قصد داریم با ترکیب‌کردن دسر پاناکوتا با ژله انار، یک دسر شیک و خوشمزه به نام پاناکوتای انار تهیه کنیم که جزو دسرهای مخصوص شب یلداست.
 
 

مواد لازم برای تهیه پاناکوتای انار:

خامه صبحانه 200 گرم
شیر نصف لیوان
ژله انار 1 بسته
دانه انار 1 لیوان
پودر ژلاتین 1 ق غذاخوری
آب جوش 1 لیوان
شکر یا عسل  1 ق غذاخوری
وانیل 1 ق چای‌خوری
 

طرز تهیه پاناکوتای انار، دسر پاناکوتا انار، پاناکوتا وانیلی، دسر شب یلدا، دسر با انار، انار شب یلدا، تزیین انار

 

طرز تهیه پاناکوتای انار

  1. برای تهیه پاناکوتای انار ابتدا طبق روال همیشگی درست‌کردن انواع ژله، پودر ژله انار را با با آب جوش مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا دانه‌های ژله به خوبی حل بشوند.  
  2. حالا لیوان یا جام‌های طرو دسر پاناکوتا را تا نیمه پر از دانه انار کنید.
  3. وقتی ژله انار کمی خنک شد، به آرامی از آن روی دانه‌های انار بریزید. 
  4. لیوان‌ها را به مدت 1.5 تا 2 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا ژله انار ببندید.
  5. در این فاصله، سراغ درست‌کردن پاناکوتای وانیلی بروید.
  6.  ابتدا پودر ژلاتین را روی شیر سرد بپاشید اما هم نزنید و اجازه دهید خود پودر ژلاتین حل بشود.
  7. خامه را داخل یک ظرف مناسب مثل پیرکس که هم تحمل سرما داشته باشد و هم گرما بریزید.
  8. داخل ظرف دیگری، مقداری آب جوش بریزید و از همان اول در انتخاب ظرف پیرکس، ظرف حاوی آب‌جوش و ارتفاع آب‌جوش دقت داشته باشید زیرا خامه موجود در ظرف رویی به‌هیچ‌وجه نباید با آب‌جوش تماس داشته باشد. 
  9. ظرف حاوی خامه را روی ظرف آب‌جوش قرار دهید و خامه را هم بزنید تا یک‌دست شود.
  10. شکر را با خامه ترکیب کرده و مرتب هم بزنید و دقت کنید که خامه به هیچ وجه به جوش نیاید. پس قبل از به‌جوش‌آمدن خامه، آن را از روی حرارت بردارید.
  11. حالا خامه پخته‌شده را با پودر ژلاتین پف‌کرده مخلوط کنید.
  12. به مخلوط بالا وانیل را نیز اضافه کنید و همه مواد را از صافی عبور دهید تا تکه ژلاتین حل‌نشده وارد قالب نشود. 
  13. ظرف پاناکوتا را روی یخ قرار دهید و  مواد را هم بزنید تا خنک شوند. اگر پاناکوتای گرم را روی ژله انار بریزید، ژله آب شده و زحمات شما به باد می‌رود!
  14. بعد از حدود 2 ساعت که ژله انار کاملا بست و سفت شد، لیوان‌های ژله را از یخچال خارج کرده و با قاشق به آرامی از پاناکوتای وانیلی خنک‌شده بریزید.
  15. پاناکوتا باید درست تا لبه لیوان‌ها برسد و اگر لبه لیوان‌ها یا دیواره آن‌ها کثیف شده، با دستمال پاک کنید و لیوان‌ها را دوباره به مدت 2 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا پاناکوتا ببندد.
دسرپاناکوتای انار شما آماده است. شما می‌توانید این دسر را با دانه‌های انار، برگ نعناع، شکلات رنده‌شده و ... تزیین و سرو نمایید. نوش جان.

 

نکاتی درباره تهیه و تزیین دسر پاناکوتای انار 

  • می‌توانید ابتدا دسر پاناکوتا را داخل لیوان ریخته و وقتی بسته شد، ژله انار را روی آن بریزید؛ یعنی درست مراحل بالا را برعکس انجام دهید.
  •  یک لایه نازک از ژله انار را داخل لیوان بریزید و بعد روی آن را با پاناکوتا پر کنید و در نهایت دسر را از قالب خارج کرده، روی دسر را با سس انار تزیین کنید یا چند قطره رب انار بریزید. 
  • همچنین می‌توانید دسر پاناکوتای انار را شبیه ژله رنگین کمان، به صورت لایه‌لایه درست کنید. 
  • یا این‌که داخل پاناکوتای ساده، مقداری آب انار بریزید و یک پاناکوتای دو رنگ سفید و صورتی داشته باشید.
  • برخی افراد برای تهیه دسر پاناکوتای انار به جای پاناکوتای وانیلی، پاناکوتای دارچین تهیه می‌کنند که در آن صورت، شما به چوب دارچین نیاز دارید و این دسر نیز عطر و طعم خوبی خواهد داشت.
  • برای سرو دسر پاناکوتا می‌توانید لیوان‌ها را بعد از پرکردن با دانه انار و ژله انار، به صورت 45 درجه، کج داخل یخچال قرار دهید تا دسر به صورت اوریب بسته شود. 
امیدواریم از این آموزش استفاده لازم را ببرید و شب یلدای امسال، با یک دسر ساده، شیک و خوشمزه اناری به استقبال از میهمانان خود بروید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو