دستور طرز تهیه شیرینی گره ای خوشمزه در منزل مخصوص پذیرایی

منبع: نمکستان

100

1398/9/29

01:24


دستور طرز تهیه شیرینی گره ای خوشمزه در منزل مخصوص پذیرایی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه شیرینی گره ای خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید. مواد لازم شیرینی گره ای ماست :: نصف پیمانه  تخم مرغ :: 2 عدد  بکینگ پودر […]

دستور طرز تهیه شیرینی گره ای خوشمزه در منزل مخصوص پذیرایی

شیرینی گره ای,طرز تهیه شیرینی گره ای,دستور شیرینی گره ای

نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه شیرینی گره ای خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید.

مواد لازم شیرینی گره ای

  • ماست :: نصف پیمانه
  •  تخم مرغ :: 2 عدد
  •  بکینگ پودر :: 1 قاشق غذاخوری
  •  نمک :: یک هشتم قاشق چایخوری
  •  روغن مایع :: یک چهارم پیمانه
  •  آرد سفید :: به اندازه ای که خمیر به دست نچسبد
  • وانیل شکری :: نصف قاشق چایخوری
  •  شربت بار :: به میزان لازم

همچنین ببینید : شیرینی کاسترد

طرز تهیه شیرینی گره ای

با آموزش طرز تهیه شیرینی گره ای از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم.  برای تهیه شیرینی گره ای ابتدا باید ماست و نمک و بکینگ پودر را در ظرفی با هم مخلوط کنید .

سپس تخم مرغ ها و روغن مایع را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا یکدست شوند . آرد را 2 مرتبه الک کنید و کم کم به مواد اضافه کنید تا جایی که خمیر به دست نچسبد .

روی خمیر سلفون بکشید و به مدت 1 ساعت در محیط گرم قرار دهید تا خمیر استراحت کند. روی سطح کار کمی آرد بپاشید و خمیر را با کمک وردنه باز می کنیم. سپس نوارهایی به باریکی یک سانت و طول 10 سانت می بریم و با آن ها گره می زنیم.

در ظرفی روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا روغن حسابی داغ شود سپس گره ها را در روغن سرخ کنید تا طلایی شوند. بعد داخل شربت ولرم بنیدازید تا شیره داخل آن برود . بعد از شربت درآورده و داخل آبکش قرار بدهید تا شربت اضافی آن گرفته شود.

برای تهیه شربت مقداری شکر را در آب حل کنید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید سپس مقداری زعفران یا گلاب داخل شربت بریزید. از روی حرارت ظرف را بردارید تا خنک شود.

دستور طرز تهیه شیرینی گره ای خوشمزه در منزل مخصوص پذیرایی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو