پیشنهاد مطهری برای رفع حصر موسوی و کروبی

منبع: برترین ها

100

1398/3/22

10:48


دو نماینده تهران در واکنش به انتشار خبر رفع پاره‌ای از محدودیت‌های ارتباطی برای محصوران گفتند: اینکه تلفن همراه و ماهواره در اختیار محصوران قرار گیرد مسکن موقتی است و داروی اصلی نیست.

ایلنا نوشت: دو نماینده تهران در واکنش به انتشار خبر رفع پاره‌ای از محدودیت‌های ارتباطی برای محصوران گفتند: اینکه تلفن همراه و ماهواره در اختیار محصوران قرار گیرد مسکن موقتی است و داروی اصلی نیست.

قاسم میرزایی نیکو درباره کاهش محدودیت‌ها برای محصوران و در اختیار گذاشتن برخی امکانات به آن‌ها،‌ گفت: ظاهراً گفته شده است برخی از محدودیت‌ها برداشته خواهد و امکاناتی به این افراد خواهند داد، اما معتقدم رفع حصر یعنی این‌که فرد بتواند مانند من و شما آزادانه رفت و آمد کند،‌ جلسه بگذارد و زندگی کنند.

این عضو کمیته رفع حصر خاطرنشان کرد: شاید بگویند که خطراتی از لحاظ امنیتی این افراد را تهدید می‌کند که قابل قبول نیست. آقای رئیسی ریاست قوه را امروز بر عهده دارند و امیداواری ما این بود که با وجود ایشان فضای نوینی در قوه قضائیه ایجاد شود و مشکلات این چنینی را رفع کند.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضوع این نیست که با رفع حصر چه مشکلاتی حل خواهد شد،‌ مهم این است که این مبحث دغدغه جمع کثیری از مردم است. برای رفع حصر یک اراده و کمک لازم است تا هرچه زودتر صورت گیرد.

وی با اشاره به در اختیار قرار دادن برخی از امکانات به محصوران، گفت: متوجه شدم قرار است که تلفن همراه و ماهواره در اختیار این افراد قرار گیرد اما باید گفت همه این‌ها مسکن موقتی است و داروی اصلی نیست. .داروی اصلی رفع حصر است و امروز هم چیزی ندارد که بخواهد ممنوعیتی داشته باشد.

شورای امنیت باید تصمیمات خودش را بگیرد و آن را خدمت رهبری ببرد

علی مطهری هم اقدامات صورت گرفته در خصوص کاهش محدودیت برای میرحسین موسوی، کروبی و رهنورد، گفت: نمی‌دانم این کارها دیگر چیست،‌ یک دفعه حصر را تمام کنند.

وی درخصوص این‌که آیا می‌توان این اقدامات را به مثابه این در نظر گرفت که حصر به صورت پلکانی تا عید قربان در حال رفع است،‌ بیان کرد: خیر،‌ من امیدوار نیستم. رفع حصر بستگی به نظر رهبری دارد و این ایشان باید تصمیم‌گیری کنند.

نماینده تهران تاکید کرد: متاسفانه شورای امنیت هم خودش به طور مستقل وارد عمل نمی‌شود. شورای امنیت باید ابزار و مشاور خوبی برای رهبری باشد. شورای امنیت باید تصمیمات خودش را بگیرد و آن را خدمت رهبری ببرد، ایشان در نهایت در این باره تصمیم می‌گیرند.

مطهری گفت: باتوجه به شرایط کشور بهتر است، رفع حصر به طور کامل صورت گیرد. ما بارها گفته‌ایم اما فعلا اراده‌ای برای این کار نیست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو