آکاایران: نوشابه خانگی گازدار زنجبیلی

 نوشیدنی

آکاایران: نوشابه خانگی گازدار زنجبیلی

یک نوشیدنی گازدار خانگی و سالم و مفید فاقد نگهدارنده و طبیعی  Ginger Ale

خواص ادویه ها : زنجبیل

مواد لازم :

یک پیمانه شکر قهوه ای یا سفید

2 تا 3 قاشق غ زنجبیل پوست گرفته و رنده ریز شده

آب یک لیموترش تازه درشت

1/4 ق چ خمیرمایه

آب سرد خالص

لوازم مورد نیاز :

2 بطری تمیز و استریل پلاستیکی نوشابه با در آن ( به دلیل وجود خمیر مایه و تولید گاز بطری اصلا شیشه ای نباشد زیرا در صورت رعایت نکردن اندازه ها و دمای محیط احتمالا ترکیدن بطری هست . )

رنده ریز

پیمانه ( فنجان )اندازه گیری

قاشق های اندازه گیری

صافی

طرز تهیه :

ابتدا زنجبیل را پوست گرفته و رنده کنید . مواد دیگر را دم دست قرار دهید .

 زنجبیلی

آب لیمو ترش را بگیرید . در صورت تمایل پوست آن را ابتدا رنده کنید و با شکر مخلوط کنید .

 نوشابه خانگی گازدار زنجبیلی زنجبیل

شکر و دانه های خشک خمیر مایه را با کمک قیف داخل بطری بریزید و بطری را کنار بگذارید . همانطوری که در مواد لازم ذکر شد از بطری شیشه ای استفاده نکنید . ضمنا محتویات بطری نباید تا گردن بطری پر باشد . جا برای ایجاد گاز بگذارید تا گاز تولید شده جا داشته باشد و سر نرود . اگر کیپ تا سر بطری پر شود خطر انفجار دارد !!

رنجبیل رنده شده و آب و پوست رنده شده لیمو ترش را با هم مخلوط کرده و با کمک قیف داخل بطری بریزید . سپس آب ذکر شده را داخل بطری بریزید . در بطری را محکم ببندید و تکان دهید تا مواد مخلوط و شکر حل شود . اکنون بطری را در کابینت اشپزخانه به مدت حداقل 24 ساعت و حداکثر 48 ساعت قرار دهید . بیش از این مدت لزومی ندارد نگهداشته شود .

 خانگی

برای تست کردن کافیست که بطری را با دست کمی فشار دهید بدنه بطری نباید فرو برود . یعنی گاز تشکیل شده و نوشابه رسیده است . اکنون این بطری فرو رفته پس هنوز گاز تشکیل نشده و نوشابه نرسیده است . پس از اینکه گاز داخل بطری تشکیل شد ( این زمان بیش از 48 ساعت طول نکشد ) میتوانید بطری را در یخچال قرار دهید تا خنک شود . به خاطر داشته باشید این بطری و نوشابه همانند دوغ گازدار باید آرام آرام باز شود تا گازهای آرام آرام خوارج شود وگرنه کف حاصل از گاز آن فوران خواهد کرد !در لیوان های ابتدیی نوشابه ذرات شناور زنجبیل زیاد نخواهد بود ولی در ته بطری ته نشین خواهد شد و باید از صافی رد کنید . اگر خیلی حساس هستید مرحله صاف کردن را باید در ابتدا انجام میدادید و سپس در بطری را می بستید .

 نوشابه

نکته : توجه کنید که دمای بالا و قرار دادن بیش از 48 ساعت در خارج از یخچال بخصوص در هوای گرم تابستان , باعث افزایش گاز و فوران کردن و انفجار خواهد کرد !!!خنک بودن محل از این امر تاحدی جلوگیری خواهد کرد .

نکته : در صورت تمایل میتوانید از میوه جات دیگر به جای لیمو استفاده کنید و نوشابه ای با مزه های مختلف مانند آناناس و انبه بدست آوردید . اگر نمیخواید گاز دار شود میتونید خمیر مایه را اضافه نکنید .

نوشیدنی زنجبیلی خانگی سالم و مفید

 

 نوشیدنی

 زنجبیلی

 نوشابه خانگی گازدار زنجبیلی زنجبیل

 خانگی

 نوشابه

 نوشیدنی

 زنجبیلی

.

منبع : sofrehkhune.com

نوشابه خانگی گازدار زنجبیلی
4 (80%) 21 رای