مبارزه با مورچه‌ها

مبارزه با مورچه‌هابرای دفع مورچه‌ها می‌توان از روش‌های زیر استفاده نمود:

۱) از آن‌جا که مورچه‌ها از بوی «میخک» متنفّر هستند، می‌توان چند دانه میخک را بر سر سوراخ آن‌ها قرار داد.
۲) چند قطعه اسفنج را با آبی شیرین خیس نموده و بر سر راه مورچه‌ها قرار دهید، سپس اسفنج را در آب فرو برید تا مورچه‌ها خفه شوند. اگر چندین مرتبه این‌کار را انجام دهید، مورچه‌ها تا مدّتی از این راه رفت و آمد نخواهند کرد. البته این کار را می‌توان با چند تکه روزنامه‌ی آغشته به شیره‌ی قند یا چربی هم انجام داد.
۳) مورچه‌ها‌ در باغچه و حیاط اغلب، شته‌ها را از این درخت به آن درخت جابه‌جا می‌کنند تا از شیره‌ی گل‌ها و درختان استفاده کنند، می‌توانید حدوداً در فاصله‌ی ۲۰سانتی‌متری مقداری پشم به کمی نخ ببندید، سپس روی آن پودر حشره‌کش بریزید. به این ترتیب مانع رفت‌ و آمد آن‌ها خواهید شد. البته بستن مقداری نوار چسب پهن به صورتی که طرف چسبناک آن رو به بیرون باشد، می‌توان مانع بالا رفتن مورچه‌ها از درخت و حتی میز آشپزخانه شد.
۴) مورچه‌ها از بوی کاج و صنوبر خوششان نمی‌آید، پس اگر در آشپزخانه مقداری اسانس حاوی بوی این درخت‌ها قرار دهید، مورچه‌ها به آن‌جا نخواهند آمد.
۵) قرار دادن مقداری پوست خیار در قفسه‌های آشپزخانه نیز موجب فرار مورچه‌ها خواهد شد.
۶) سوراخ‌ها و شکاف‌های محل ورود مورچه‌ها را اگر با صابون پر نمایید، دیگر هرگز از آن محل رفت و آمد نخواهند کرد.
۷) ریختن اندکی نفت در سوراخ مورچه‌ها هم برای مدّت اندکی می‌تواند چاره‌ساز باشد.
۸) در صورتی که کودک شما روی تخت‌خواب می‌خوابد و پوست بدنش نسبت به مورچه‌ها حسّاسیت دارد، می‌توانید هر یک از پایه‌های آن را داخل یک ظرف آب بیندازید آن‌گاه مورچه‌ها داخل ظرف آب می‌افتند.*

پایگاه اطلاع رسانی اصلاح
ویرایش و تلخیص:آکاایران