تست “دوربین های صدا” در بریتانیا برای جریمه خودروهای پر سروصدا!

منبع: نوداد

68

1398/3/22

14:59


مقامات بریتانیایی به دنبال آزمایش سیستم های تشخیص صدای پیشرفته ای هستند تا به این ترتیب بتوانند خودروهایی با سروصدای زیاد را شناسایی کنند.

این دستگاه ها که توسط دولت این کشور سفارش داده شده اند قادر خواهند بود خودروها و موتورسیکلت هایی که صدایی بیشتر از صدای مجاز تولید می کنند را شناسایی کرده و شماره پلاک آن ها را یادداشت کند.

تمامی خودروهایی که از سال ۲۰۱۶ به بعد در اروپا فروخته می شوند باید حداکثر صدای تولیدی ۷۴ دسی بلی داشته باشند اما سیستم های اگزوز افترمارکتی صدای بسیار بیشتری تولید می کنند.

2016 Alfa Romeo 4C Spider

اسکای نیوز گزارش داده نمونه ی پیش تولیدی دستگاه تشخیص صدا در ماه های آینده و در چندین منطقه مشخص از بریتانیا آزمایش خواهد شد.

وزیر حمل ونقل بریتانیا می گوید تولید سیستم های اگزوز پر سروصدا توجیه خاصی نداشته و به گذشته تعلق دارد. او می گوید:

تست “دوربین های صدا” در بریتانیا برای جریمه خودروهای پر سروصدا!

آلودگی صوتی باعث شده کیفیت زندگی مردم بریتانیا بسیار کاهش یابد و تأثیر بسیار جدی روی سلامتی انسان ها داشته باشد. به همین خاطر است که من می خواهم رانندگان خودروهای پر سروصدا جریمه شوند.

مدیر انجمن سازندگان موتورسیکلت بریتانیا می گوید استفاده از دستگاه های تشخیص صدا برای جریمه ی نصب سیستم های اگزوز غیرقانونی روی برخی موتورسیکلت ها ضروری است.

او اظهار داشته است:

روز به روز فشار بیشتری به محیط زیست وارد می شود که یکی از آن ها آلودگی صوتی بوده و اگزوزهای غیرقانونی نصب شده روی برخی موتورسیکلت ها باعث می شود توجه ناخواسته ای روی جامعه موتورسواران ایجاد شود که هیچ مزیتی هم در بر ندارد.

میزان صدای مجاز تولیدی یک خودرو یا موتورسیکلت به کلاس و سرعت آن خودرو، محل عبور و میزان صدای تشخیصی بستگی خواهد داشت. اگر مرحله آزمایشی این سیستم ها با موفقیت سپری شود احتمالاً شاهد به کارگیری قریب الوقوع آن در بریتانیا خواهیم بود.

تست “دوربین های صدا” در بریتانیا برای جریمه خودروهای پر سروصدا!



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو