آکاایران: مجموعه: متفرقه

 

آکاایران: با رعایت این نکات در حرفه خود موفق شویم

اگر می خواهید در حرفه خود موفق شوید باید بدانید که چه کاری می خواهید

 

بدانید که چه می خواهید

بسیاری از مردم برای فکر کردن در مورد این که دوست دارند چه کاری در حرفه خود انجام دهند وقت نمی گذارند. آن ها در شرکت ها و صنعت ها به کارهایی مشغول می شوند که علاقه ای به آن ندارند و خیلی زود نسبت به شغلشان دلسرد می شوند و شکایت می کنند.

 

جالب این جاست که مردم برای برنامه ریزی تعطیلات تابستانی بیشتر وقت می گذارند تا برای اهداف شغلی. اگر می خواهید در حرفه خود موفق شوید باید بدانید که چه کاری می خواهید و کجا دوست دارید کار کنید. باید در تصمیم گیری های خود روی این دو معیار تمرکز کنید در غیر اینصورت هرگز در کار خود موفق نخواهید شد.

 

از خودتان بپرسید: چه مهارت هایی را ندارم

وقتی می دانید در حرفه خود چه کاری دوست دارید انجام دهید می توانید مهارت های مورد نیاز را تعیین کنید. مهارت های نرم مثل ارتباطات و توانایی همکاری با دیگران و خلاقیت همه مهارت هایی هستند که نیاز دارید و باید آن ها را تقویت کنید. کتاب ها و مقاله های مربوط به این مهارت ها را مطالعه کنید. بعد از مطالعه آن ها را عملی کنید. با این کار بیشتر از کسانی که یک شغل را فقط بخاطر درآمدش می پذیرند پیشرفت خواهید کرد.

 

سخن چینی به شغل تان هیچ کمکی نمی کند

با سخن چینی در محیط کار خیلی زود در حرفه خود شکست خواهید خورد. اگر در کار خود کاملا جدی باشید وقت برای سخن چینی ها و گله و شکایت هایی که وقت کش هستند ندارید. قرار نیست همکاران تان را نادیده بگیرید. فقط نباید در سخن چینی ها مشارکت کنید. در چنین شرایطی عذرخواهی کنید و به کارتان برگردید. با این کار امنیت شغلی تان حفظ خواهد شد.

 

در محیط کار فقط کار کنید

محل کار جای دورهمی و خوش و بش نیست جایی است که برای انجام کار در آن استخدام شده اید. درست است که ادب و صمیمیت نسبت به همکاران مهم است اما هرگز فراموش نکنید که اینجا محل کار است. پس از گفتگوهای طولانی مدت درباره اتفاقات دیروز و یا تیم فوتبال مورد علاقه تان پرهیز کنید.

 

این صحبت ها جا و مکان خودشان را دارند مثلا وقت نهار یا بعد از ساعت کاری. در محیط کار فقط کار کنید.

 

همیشه این دیدگاه را داشته باشید: چگونه می توانم بهتر انجامش دهم؟

یکی از ویژگی های افراد موفق این است که همیشه این دیدگاه را دارند: چگونه می توانم بهتر انجامش دهم؟ با این ذهنیت به سرعت در حرفه خود پیشرفت خواهید کرد. به بخش های تکراری کار فکر کنید و آن ها را حذف کنید.

 

از رفتار افراد موفق الگوبرداری کنید

موفق ترین فرد در حرفه خودتان را پیدا کنید و مثل او رفتار کنید. این شخص حتما نباید در شرکتی که کار می کنید باشد بلکه می تواند در صنعتی که کار می کنید باشد. به عنوان مثال اگر نویسنده هستید ببینید استفان کینگ چگونه پیشرفت کرده است.

 

این افراد به شما سرنخ می دهند و تلاش می کنند که چگونه باید کار کنید. درباره آن ها تحقیق کنید و از آن ها الگوبرداری کنید.

 

این نکات به پیشرفت شما در هر حرفه ای که هستید کمک می کند. اگر هدف مشخصی در راستای این نکات داشته باشید شغل موفقیت آمیزی خواهید داشت. این نکات ثابت شده هستند و تنها کاری که باید انجام دهید این است که شغلتان را با این نکات وفق دهید.

 

.

منبع :