آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه دمپخت میگو خوشمزه با سس مخصوص

منبع: نمکستان

127

1398/9/30

13:08


آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه دمپخت میگو خوشمزه با سس مخصوص نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه دمپخت میگو خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید. مواد لازم مقدار مواد میگو ۲۰۰ گرم برنج ۳ پیمانه ماش ۱ پیمانه پیاز ۳ عدد […]

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه دمپخت میگو خوشمزه با سس مخصوص

دمپخت میگو خشک,دمپخت میگو جنوبی,دمپخت میگو بوشهری,دمپخت میگو

دمپخت میگو خوشمزه

نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه دمپخت میگو خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید.

مواد لازم مقدار مواد
میگو ۲۰۰ گرم
برنج ۳ پیمانه
ماش ۱ پیمانه
پیاز ۳ عدد
پودر لیمو عمانی ۱ قاشق سوپخوری
سیر له شده ۴ حبه
روغن زیتون ۲ قاشق سوپخوری
گشنیز خرد شده ۶ قاشق سوپخوری
فلفل قرمز به میزان لازم
تمر هندی ۱ پیمانه
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

ساندویچ میگو سوخاری,ساندویچ میگو اسپایسی,ساندویچ میگو خوشمزه,ساندویچ میگو

طرز تهیه دمپخت میگو,دستور پخت دمپخت میگو,درست کردن دمپخت میگو,nloj ld

دمپخت میگو مجلسی

طرز تهیه دمپخت میگو

با آموزش طرز تهیه دمپخت میگو از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. برای تهیه دمپخت میگو ابتدا باید میگوها را پاک کرده و رگ کمر آنها را در بیاورید.برنج و ماش را نیز از قبل بخیسانید و ماش را به صورت جداگانه بپزید.

۲ عدد از پیاز ها را خرد کرده و سرخ کنید و بعد میگو ها را به آنها اضافه کنید و برای زمان ۵ دقیقه تفت بدهبد و بعد پودر لیمو عمانی ، ادویه ها و نمک رو اضافه کنید و حرارت را خاموش کنید.۱ عدد پیاز باقی مانده را سرخ کنید و ماش پخته شده را به آن اضافه کنید و تفت کمی بدهید.

کمی آب روی آنها بریزید و مقداری نمک بیفزاید و برنج را به حالت کته دم بگذارید.مایه آماده شده میگو را روی برنج بگذارید و اجازه بدهید برنج دم بکشد و زمان سرو آنها را مخلوط کنید.برای تهیه سس ابتدا باید سیر را تفت بدهید و گشنیز و فلفل را به آن اضافه کنید.

کمی آب روی سبزی بریزید و اجازه دهید تا بپزد.تمر هندی را داخل یک ظرف ریخته و روی آن آب جوش بریزید و آن را با چنگال بزنید تا کاملا شیره آن در بیاید و در آب حل شود.بعد از این کار آن را از صافی رد کنید و به سبزی اضافه کنید و بگذارید تا سس غلیظ شود و زمان سرو روی دمپخت بریزید.

میگو پلو مجلسی,میگو پلو خوشمزه,میگو پلو خوزستانی,میگو پلو بوشهری,میگو پلو

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه دمپخت میگو خوشمزه با سس مخصوص

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو