واعظی: نخست‌وزیر ژاپن سنگ تمام گذاشت

منبع: برترین ها

60

1398/9/30

22:23


رییس دفتر رییس جمهوری در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: آبه شینزو نخست وزیر ژاپن در مقام میزبانی نسبت به حجت الاسلام و والمسلمین حسن روحانی سنگ تمام گذاشت و ضیافت شام را به سبک شب یلدای ایرانیان برگزار کرد و از مهمانان با هندوانه و انار دان‌کرده پذیرایی کرد.

ایرنا: رییس دفتر رییس جمهوری در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: آبه شینزو نخست وزیر ژاپن در مقام میزبانی نسبت به حجت الاسلام و والمسلمین حسن روحانی سنگ تمام گذاشت و ضیافت شام را به سبک شب یلدای ایرانیان برگزار کرد و از مهمانان با هندوانه و انار دان‌کرده پذیرایی کرد.

محمود واعظی افزود: آبه شینزو نخست وزیر ژاپن در مقام میزبانی نسبت به حجت الاسلام و والمسلمین حسن روحانی سنگ تمام گذاشت و ضیافت شام را به سبک شب یلدای ایرانیان برگزار کرد و از مهمانان با هندوانه و انار دان‌کرده پذیرایی کرد.

واعظی: نخست‌وزیر ژاپن سنگ تمام گذاشت

واعظی تاکید کرد: در این ضیافت مشخص شد ژاپنی ها هم در برگزاری این سنت دیرینه با ایرانیان مشترک هستند و آنها نیز چنین شبی را در کنار همه اعضای خانواده و خصوصا بزرگترهای خانواده جشن می گیرند.

وی تصریح کرد: روحانی با توجه به این اشتراک فرهنگی به آبه شینزو گفت که دو ملت بزرگ ایران و ژاپن در خصوص حفظ هویت‌ها و سنت‌های دیرینه خود خصوصا در ارتباط با خانواده نقاط مشترک زیادی دارند و در مسیر حفظ این ارزش های اجتماعی تلاش می کنند و این موضوع سبب نزدیکی بیشتر میان دو ملت می شود.

رییس دفتر رییس جمهوری اظهار داشت: امشب همه ایرانیان، بلندترین شب سال را در کنار خانواده های خود می گذرانند. اینجانب نیز از این فرصت استفاده کرده در این طولانی ترین شب سال برای همه خانواده های ایرانی بهترین آرزوها را دارم و امیدوارم گرمای خانواده هایتان به بلندای شب یلدا باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو