تسکین درد قاعدگی با ۱۳ نسخه و معجون خانگی تاثیر گذار

تسکین درد قاعدگی با ۱۳ نسخه و معجون خانگی تاثیر گذار


منبع: آرگا

174

1398/10/1

16:09


بسیاری از خانم ها از داشتن درد قاعدگی رنج می برند و به دنبال روش هایی جهت درمان این درد می باشند که با کمک روش های خانگی به منظور تسکین درد قاعدگی می توانید این درد ناراحت کننده و عذاب آور را برطرف کنید.

خانم های زیادی قبل از شروع خونریزی ماهیانه و یا در زمان دوران پریودی از درد رنج می برند که هر ماه این دوران با درد شدید، خستگی، سردرد و… همراه می باشد و به منظور بهبود درد دوران قاعدگی روش های مختلفی وجود دارد به همین خاطر در این مقاله قصد داریم به روش های طبیعی جهت تسکین درد قاعدگی بپردازیم.

درمان خانگی برای کاهش درد قاعدگی

تسکین درد قاعدگی با روش های طبیعی

همانطور که برای درمان حالت تهوع، درمان عفونت گلو و درمان تاول پا روش های خانگی بسیار مفید و موثر می باشند به منظور برطرف کردن درد دوران قاعدگی نیز روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه شما عزیزان را با این روش آشنا خواهیم کرد:

زنجبیل

برای رفع درد قاعدگی استفاده از این ادویه پرکاربرد گزینه بسیار مناسبی است، بنابراین به آب جوش زنجبیل، عسل و کمی آب لیمو اضافه نمایید سپس بنوشید استفاده از این روش سبب کاهش انقباضات رحمی می شود در نتیجه به کاهش  درد کمک می کند علاوه بر این زنجبیل سبب افزایش انرژی در بدن می شود.

روش های خانگی جهت تسکین درد قاعدگی

رازیانه

به منظور تسکین درد قاعدگی می توانید از چای گیاهی رازیانه سه روز قبل از از تاریخ شروع قاعدگی استفاده نمایید و تا زمان برطرف شدن درد آن را ادامه دهید، به یک فنجان آب جوش یک قاشق چای خوری دانه رازیانه اضافه نمایید سپس اجازه دهید به مدت پنج دقیقه بر روی حرارت بماند و پس از خنک شدن به آن یک قاشق چای خوری عسل اضافه کنید و بنوشید.

درمان سریع درد قاعدگی با راهکارهای خانگی

شکلات تلخ

شکلات تلخ به کاهش درد ناشی از قاعدگی کمک می کند بنابراین می توانید مقداری از شکلات تلخ را ذوب نمایید سپس بر روی میوه بریزید و از آن استفاده کنید.

سبزی جعفری

به یک لیوان آب جوش یک چهارم فنجان جعفری تازه اضافه کنید سپس اجازه دهید به مدت پنج دقیقه بماند و بلافاصله بنوشید استفاده از این روش به تسکین درد قاعدگی کمک شگفت انگیزی می کند.

خلاص شدن از درد قاعدگی با روش های طبیعی

 داشتن تغذیه سالم

در دوران پریودی تغذیه سالم از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین در این دوران به منظور تسکین درد قاعدگی مصرف ماهی های چرب از جمله ماهی آزاد را بیشتر کنید زیرا، دارای اسید های چرب امگا ۳ می باشد و سبب کاهش درد ناشی از قاعدگی می شود.

کمپرس گرم

با شروع درد شدید قاعدگی می توانید بر روی شکم تان بطری آب گرم یا یک حوله گرم قرار دهید تا به کاهش درد کمک کند البته ناگفته نماند ماساژ نیز از دیگر روش های مفید برای کاهش درد پریودی می باشد.

روش های طبیعی برای رفع درد های قاعدگی

دارچین

می توانید درد قاعدگی را با دارچین تسکین دهید، به یک فنجان آب داغ یک چهارم قاشق چای خوری پودر دارچین بیافزایید و پس از زمان پنج دقیقه به آن کمی عسل اضافه کنید سپس در طول مدت پریودی روزی دو تا سه فنجان از این چای رو بنوشید.

ورزش

شاید گفتن کلمه ورزش در دوران قاعدگی کمی برایتان عجیب باشد اما انجام حرکات ورزشی به صورت مرتب و منظم به کاهش درد کمک می کند بنابراین انجام حرکات ورزشی سبک مانند: پیاده روی و نرمش ساده سبب افزایش اکسیژن رسانی به عضلات می شود در نتیجه جریان خون بیشتر و درد کمتر می شود.

راه های طلایی برای کاهش درد پریودی

ماساژ

از دیگر روش های موثر برای تسکین درد قاعدگی استفاده از روغن های گیاهی مانند روغن اسطوخودوس و مریم گلی می باشد که خواص ضد اسپاسمی دارند بنابراین مقداری از این روغن را داخل دست تان بریزید سپس بر روی قسمت های دردناک شکم از جمله کمر، کلیه و شکم بمالید و به وصورت دورانی ماساژ دهید.

درمان درد شدید پریودی

ریحان

استفاده از ریحان به رفع درد قاعدگی کمک می کند می توانید به یک فنجان آب جوش یک قاشق غذا خوری برگ ریحان بیافزایید و پس از خنک شدن  هر چند ساعت یک بار بنوشید همچنین می توانید دو قاشق چای خوری آب برگ ریحان را به یک فنجان آب گرم بیافزایید سپس در طول مدت عادت ماهانه روزی سه بار آن را بنوشید.

سرکه سیب

یک روش خانگی موثر جهت درمان درد قاعدگی استفاده از سرکه سیب می باشد، می توانید به یک فنجان آب دو قاشق چای خوری سرکه سیب اضافه نمایید سپس روزی سه بار آن را بنوشید.

روش های تسکین درد قاعدگی

چای بابونه

چای بابونه به کاهش درد قاعدگی کمک زیادی می کند از این رو یک عدد چای کیسه ای بابونه را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید سپس از یک در پوش استفاده نمایید و اجازه دهید به مدت ده تا پانزده دقیقه دم بکشد و در نهایت به منظور طعم بهتر آن می توانید کمی آب لیمو و عسل نیز به آن بیافزایید و روزی دو بار آن را بنوشید.

تخم کتان

تخم کتان برای آن دسته از خانم هایی که از درد قاعدگی رنج می برند بسیار مناسب است بنابراین هر روز یک تا دو قاشق غذا خوری تخم کتان مصرف کنید همچنین می تواند تخم کتان را بر روی غلات، ماست، سالاد و … بپاشید و از آن استفاده کنید.

رفع درد قاعدگی با روش های موثر

به منظور پیشگیری از درد قاعدگی می توانید یک هفته قبل از شروع دوران پریودی از اسفناج، گردو و تمشک استفاده کنید همچنین می توانید از رازیانه، تره فرنگی، موسیر، ترخون، دارچین و فلفل سیاه بیشتری در زمان پخت غذا استفاده کنید، جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان خانگی و طب سنتی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو