چاقوکشی برای دزدیدن طلای بانوان

منبع: برترین ها

112

1398/3/23

02:38


رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری اعضای باند سارقان زورگیری خبر داد که با تهدید چاقو از بانوان طلاجاتشان را سرقت می‌کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان: سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری اعضای باند سارقان زورگیری خبر داد که با تهدید چاقو از بانوان طلاجاتشان را سرقت می‌کردند.

از مدتی قبل سرقت‌های سریالی از زنان پایتخت به پلیس اعلام شد. مالباختگان پس از حضور در پایگاه ششم پلیس آگاهی به کارآگاهان اظهار داشتند که غالباً زمان مراجعه به خانه، مرد ناشناسی به بهانه پرسیدن آدرس به آن‌ها مراجعه کرده و بعد از لحظاتی اقدام به سرقت و زورگیری طلاجات کرده و بلافاصله سوار بر موتورسیکلتی به همراه راکب موتورسیکلت از محل متواری شده است. کارآگاهان به سراغ دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت رفته و با بازبینی دوربین موفق به شناسایی تصویر متهمان شدند.

با بدست آمدن چهره سارقین، کارآگاهان با اقدامات پلیسی و با بهره گیری از بانک اطلاعاتی مجرمین حرفه‌ای سابقه دار موفق به شناسایی سرکرده باند زورگیری به نام شاهین ۲۶ ساله شدند. متهم جوانی که چندین فقره سرقت در سابقه کیفری خود داشت.

دستگیری سرکرده باند
با شناسایی محل اختفای سرکرده باند در یکی از شهرستان‌های جنوبی استان تهران، پس از هماهنگی‌های قضائی، کارآگاهان راهی شهرستان مورد نظر شدند. درنهایت آن‌ها موفق شدند ۲۰ خرداد امسال شاهین و دو همدست دیگرش را در مخفیگاه بازداشت کنند. در ادامه بررسی‌ها چهارمین متهم این پرونده در کارگاهی نزدیک محل دستگیری اعضای باند شناسایی و بازداشت شد. در بازرسی از مخفیگاه متهمان، مقادیری وجه نقد، طلاجات، سلاح سرد و موتورسیکلتی کشف شد که متهمان برای اجرای سرقت هایشان از آن استفاده می‌کردند.

در تحقیقات اولیه از هر چهار متهم، صراحتاً به سرقت از بانوان به صورت زورگیری اعتراف کردند. متهمان در تحقیقات بیان کردند که سرقت هایشان را گروهی انجام داده و سوژه آن‌ها برای سرقت زنان بودند. آن‌ها در محل‌های خلوت اقدام به زاغزنی کرده و با دیدن خانمی در خیابان‌های خلوت به سراغ آن‌ها رفته به بهانه آدرس پرسیدن به آن‌ها نزدیک می‌شدند. در این زمان اگر سوژه شان زیور آلات داشتند در فرصتی مناسب با تهدید سلاح سرد سرقت کرده و از محل متواری می‌شدند.

متهمان طلاجات را پس از سرقت به مالخرانی در محدوده مرکزی شهر به قیمت نازلی فروخته و پول‌هایی که از این راه بدست می‌آوردند را صرف خوشگذرانی و مصرف مواد مخدر می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با اعتراف صریح متهمان به سرقت و شناسایی بیش از ۳۰ نفر از مالباختگان. متهمین با صدور قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی جهت شناسایی سایر شکات و دستگیری سایر همدستان احتمالی و خریداران اموال مسروقه در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ می‌باشند.

سردار لطفی در پایان خاطر نشان کرد: شهروندانی که به این صورت از آنان سرقت آنجاشده است می‌تواند جهت تشکیل پرونده و رسیدگی به پایگاه ششم پلیس آگاهی واقع در میدان نبرد مراجعه کنن.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو