آکاایران: سیب باعث از بین رفتن مورچه ها می شود

آکاایران: روش های بی خطر برای مقابله با مورچه های مزاحم

سیب باعث از بین رفتن مورچه ها می شود

اختصاصیآکا ایران:  

برای مبارزه با مورچه ها راهکارهایی وجود دارد که باید برای از بین بردن این موجودات موذی به کار برد. شاید مورچه ها موجودات بی آزاری باشند اما وقتی در گوشه ای از خانه لانه می کنند، دردسرهای زیادی به وجود می آورند و باعث سلب آسایش ساکنین خانه می شوند. پس مجبور هستید برای از بین بردن آنها یکی از روش های زیر را به کار بگیرید ...

  • بعضی افراد عقیده دارند باید برای عبور و مرور مورچه ها محدودیت ایجاد کنید. به این صورت که دور زمین یا دیوار را با گچ خط بکشید زیرا مورچه ها نمی توانند از روی خط گچی عبور کنند. می توانید به جای گچ از پودر تالک هم استفاده کنید.
  • در نقاطی که مورچه ها در حال عبور و مرور هستند ، کمی فلفل سیاه بریزید.
  • سیب اسیدی دارد که  ملکه و سربازان را از بین می برد . پس مقداری پوست سیب، کمی سیب یا حتی هسته های داخل آن را در ورودی لانه مورچه یا محل عبور و مرور آنها قرار دهید.
  • عسل و پودر اسید بوریک را مخلوط کنید و روی تکه ای کاغذ بریزید و در نزدیکی لانه مورچه ها قرار دهید . مورچه های رهگذر این خوراکی به ظاهر خوشمزه و فریبنده را حمل می کند و باعث از بین رفتن مورچه های داخل لانه هم می شوند . البته خیلی از مورچه به چربی تمایل بیشتری دارند ، برای این منظور می توانید به جای عسل از کره استفاده کنید.

اگر می خواهید برای مبارزه با حشرات خانگی از پودرهای سمی استفاده کنید ، مراقب کودکان تان باشید . باید مکان هایی را به این روش سم پاشی کنید که از دسترس بچه ها دور باشد . البته برخی سم ها قابل ترکیب با آب هستند و می توانید با خیال آسوده از این ترکیب برای سم پاشی استفاده کنید . به این ترتیب محلول ها مشکلات کمتری نسبت به پودرها خواهد داشت.

منبع :

روش های بی خطر برای مقابله با مورچه های مزاحم  | خانه داری