برگزاری جشن کریسمس در عربستان برای اولین بار

منبع: برترین ها

67

1398/10/3

16:22


دولت سعودی قصد دارد در ادامه تغییرات اجتماعی فرهنگی در این کشور، برای اولین بار در تاریخ عربستان، جشن سال نو میلادی برگزار کند.

خبرگزاری فارس: برای اولین بار در تاریخ عربستان، دولت سعودی قصد دارد جشن سال نو میلادی را در منطقه‌ای در شمال ریاض برگزار کند؛ اقدامی که عصبانیت برخی افکار عمومی در این کشور را برانگیخته است.

صفحه توئیتری «کالیندر السعودیه» (تقویم سعودی) که به مناسبت‌ها و مراسمات در عربستان می‌پردازد، با اعلام این خبر نوشته است که این مراسم در ۳۱ دسامبر (سه شنبه هفته آتی) در شهر «ملهم» در شمال پایتخت عربستان برگزار خواهد شد.

برگزاری جشن کریسمس در عربستان برای اولین بار

در این جشن همچنین قرار است آتش‌بازی و برگزاری موسیقی دی.جی و مراسم اجرای شمارش معکوس تحویل سال نو میلادی در کنار دیگر فعالیت‌ها برگزار شود.

برگزاری این مراسم از زمان ساعات اولیه اعلام آن، انتقادات بسیاری از کاربران را برانگیخته است. «صالح الفوزان» عضو هیأت علمای سعودی پیش از این گفته بود که حضور در مراسمات آغاز سال میلادی حرام و بدعت شرعی است.

برگزاری جشن کریسمس در عربستان برای اولین بار

اینگونه مراسم‌ها در چارچوب اقداماتی است که محمد بن سلمان از زمان ولایت‌عهدی خود آغاز کرده که از آنها بعنوان «اصلاحات» یاد می‌شود. سازمان «سرگرمی» سعودی به ریاست «ترکی آل الشیخ» که در سال ۲۰۱۶ تأسیس شده، متولی برگزاری چنین مراسمات ساختارشکنانه‌ای است.

برگزاری این مراسم در حالی است که بزرگترین کنسرت دی.جی خاورمیانه نیز از ۲۸ الی ۳۰ آذر در عربستان برگزار شد و حجم آبروریزی اخلاقی به حدی بود که زنان در شبکه‌های اجتماعی خواستار تفکیک مردان و زنان در این گونه مراسمات شدند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو