آکاایران: وقتی هوا گرم می شود سروکله انواع حشرات خانگی نیز پیدا می شود. مورچه ها یکی از این حشرات هستند که با حفر سوراخ های ریز در نقاط مختلف خانه، به صورت کلونی زندگی می کنند. این حشرات معمولا بی آزار و حتی مفیدند. آنها با شکار حشرات کوچک، تخم ها و نوزادان آنها و همچنین با جمع آوری ذرات مواد غذایی از نقاط غیرقابل دسترس، به ما در تمیز کردن خانه کمک می کنند.

● چه باید کرد؟
مورچه ها از برخی گیاهان به دلیل بوی تند آنها دوری می کنند. زردچوبه، فلفل قرمز، برگ بو، دارچین، نعنا، آویشن و سیر از جمله این گیاهان هستند. از این رو برای فراری دادن مورچه ها مقداری از هر یک یا مخلوطی از این گیاهان را در ظروف کم عمق و در باز داخل کابینت یا در محل زندگی آنها قرار دهید.

نظر به این که اغلب خانواده ها برای از بین بردن حشرات خود اقدام به خرید و استفاده از سم در خانه می کنند، باید به این نکته توجه دارا باشند که استفاده از سم های غیراستاندارد و مصرف بیش از دوز توصیه شده آن، می تواند باعث بروز پرخاشگری، حساسیت های پوستی، سوزش چشم، سرفه های خاص و مسمومیت های حاد با علائمی نظیر اسهال، استفراغ، افزایش ترشحات بینی و چشم و تعریق زیاد شود. در نتیجه بهتر است خانواده ها برای سمپاشی داخل خانه حتما از شرکت های سمپاشی که دارای مجوز از وزارت بهداشت هستند استفاده کنند. فراموش نکنید حتما تا چند ساعت پس از سمپاشی، خانه را ترک کنید تا بخارات و قطرات معلق سم از فضای خانه خارج شود.

برگرفته از: جام جم آنلاین
گردآوری و تنظیم:گروه سبک زندگی آکا ایران