جای خوبی برای اسباب بازی ها

تدارک دیدن جایی برای نگهداری از اسباب بازی های کودکان علاوه بر سامان دادن اسباب بازی ها به کودکان نیز می آموزد هر یک از اسباب بازی ها را در جای مخصوص خود قرار داده و در مواقع نیاز به راحتی آنها را بیابند. در اینجا چند ایده برای این منظور پیشنهاد شده است که شما می توانید با توجه به فرصت و بودجه ای که در اختیار دارید برخی از آنها را برای اتاق کودکتان عملی سازید.
- یک روش ساده برای این منظور ساخت جعبه های کوچک چوبی است که پس از جای دادن اسباب بازی ها در زیر تخت قرار می گیرند. با نصب دو یا چهار چرخ کوچک به زیر این جعبه ها و اتصال یک رشته طناب به یک طرف جعبه کودک می تواند آن را به راحتی بیرون آورد و در جای خود قرار دهد.
- یک راهکار مناسب و ارزانقیمت دیگر دوخت های اسباب بازی های پارچه ای و آویز است. برای این منظور یک قطعه پارچه مستطیل شکل را در نظر بگیرید و جیب هایی در اندازه یکسان یا اندازه های گوناگون از پارچه بریده و بر روی مستطیل زمینه با ترتیب دلخواه خود بدوزید.
این جیب ها جایی ایده آل برای نگهداری از عروسک ها و انواع اسبا ب بازی های کوچک خواهند بود. برای نصب آن به دیوار نیز چند بندینک پارچه ای به قسمت بالای آن بدوزید. این جای اسباب بازی آویز علاوه بر نظم بخشیدن به اسباب بازی ها به اتاق کودک نیز زیبایی می بخشد.
- یک راه آسان و سریع برای سامان بخشیدن به اسباب بازی ها ساخت جعبه هایی از مقوای ضخیم یا تخته سه لا است. پس از تهیه و ساخت جعبه می توانید آن را با نقاشی و رنگ آمیزی تزئین کنید و یا با انواع پارچه یا کاغذهای رنگی روکش کنید. این جعبه ها علاوه بر فراهم کردن جای نگهداری اسباب بازی ها زینت بخش اتاق کودک نیز هستند.
از انواع سبدهای حصیری می توانید برای این منظور استفاده کنید. کافی است آنها را با رنگ های اسپری به رنگ متناسب با اتاق کودک رنگ کنید. در صورت تمایل می توانید این سبدها را با نوارهای پارچه ای از پارچه روتختی یا پرده کودک تزئین کنید.
- صندوق های چوبی یا حصیری نیز جایی مناسب برای نگهداری از وسایل بازی بچه ها هستند و حتی کودکان کوچک نیز به راحتی می توانند اسباب بازی هایشان را در آن ریخته و یا از آن بیرون آورند، کودک می تواند از سطح روی صندوق نیز به عنوان میز استفاده کند.

روزنامه شرق
ویرایش و تلخیص:آکاایران