مقاصد برتر سفرهای ماجراجویانه برای سال جدید

مقاصد برتر سفرهای ماجراجویانه برای سال جدید


منبع: همگردی

194

1398/10/5

12:36


در زندگی چیزهای کمی وجود دارند که به اندازه برنامه ریزی برای سفرهای ماجراجویانه آینده جذاب هستند. این برنامه ریزی از انتخاب مقصد سفر تا انتخاب کارهای ماجراجویانه در طول سفر را شامل می شود. هیچ چیزی بهتر از رویای سفرهای بعدی هیجان انگیز نیست. با آمدن سال جدید میلادی، اگر هنوز برنامه سفرهایتان را کامل نکرده اید، پیشنهادات خوبی از میان مقاصد برتر سفرهای ماجراجویانه برایتان داریم. به شما قول می دهیم همه مقاصد گردشگری جهان که معرفی می کنیم را به لیست سفرهای ماجراجویانه خود اضافه خواهید کرد.

مقاصد برتر سفرهای ماجراجویانه

یک جاده ساحلی در آمریکا

برای اینکه چند مقصد را در طول یک سفر می بینید، ولی یک سفر جاده ای را در طول کشور آمریکا امتحان کنید. از نیویورک تا سانفرانسیسکو را در طول یک سفر زیر پا بگذارید. از گرند کنیون یا بیگ سور شروع کرده و حتی جاهای دورتر را ببینید. سفر به این مورد از مقاصد برتر سفرهای ماجراجویانه، سفری خواهد بود که شرح آن را در کتاب ها بنویسید و فرصتی است که رویاهایتان را محقق کنید.

شروع سفر با یک جاده ساحلی در آمریکا

تماشای منظره کوه های یخ خلیج دیسکو

تنها شنیدن نام این مورد از مقاصد گردشگری جهان کافی است تا آن را در لیست سفرهای ماجراجویانه قرار دهید. این منطقه در سواحل شرقی گرینلند قرار دارد و با نام آبدره های یخی «ایلولیسات» و یخچال «جاکوبشان» شناخته می شود. تصور کنید که در دریایی از کوه های یخ پارو می زنید که عمر خیلی از آن ها بیشتر از تمدن بشری است. حتی ممکن است در طول سفرتان، نهنگ هم ببینید!

تماشای منظره کوه های یخ خلیج دیسکو در گرینلند با کایاک

مشاهده خرس های پشم دار در چرچیل مانیتوبا

چرچیل در مانیتوبا به جمعیت فراوان خرس های قطبی مشهور است که دوست داشتنی و البته خطرناک هستند. در شمال مانیتوبا، این سکنه پشم دار زندگی می کنند. برای توصیف این موجودات خونگرم چه می توان گفت؟ پس چه بهتر که دیدن آن ها بهانه ای باشد برای اینکه دنیای جاری در یکی از مقاصد گردشگری جهان را کشف کنیم.

مشاهده خرس های پشم دار در چرچیل مانیتوبا

پیاده روی مهیج هاوایی در سواحل ناپالی

شما جز کدام دسته اید؛ دوست دارید سوار بر گاری مناظر زیبا را ببینید یا با پای پیاده، مناظر کنار دریا را تماشا کنید؟ برای این مورد از سفرهای ماجراجویانه، نیاز است که مسیر ساحل کالالا را پیاده بروید، در ارتفاع 4 هزار پایی بایستید و این قله خوش منظره در کائوآی هاوایی را ببینید. اگر منظره آن را از پایین کوه دوست دارید، بدانید که تماشای آن از بالای کوه شما را حیرت زده خواهد کرد.

پیاده روی مهیج هاوایی در سواحل ناپالی

غواصی در امبرگریس کای کشور بلیز

اگر اولین چیزی که درباره بلیز به ذهنتان خطور می کند، غواصی است راه درستی را آمده اید. اینجا محل قرارگیری دومین تپه بزرگ دریایی جهان است. سواحل سفید این منطقه آن را تبدیل به یکی از بهترین مکان ها برای غواصی کرده و چند مایل دورتر از تپه دریایی، جزیره کوچک امبرگریس کای قرار دارد که نقطه شروع غواصانی بوده که می خواهند بدانند در زیر آب چه خبر است. پس، لباس شنا و غواصی بپوشید و آماده باشید تا با کوسه ها و مرجان ها رودررو شوید.

غواصی در امبرگریس کای کشور بلیز

لذت سفر در پاتاگونیا

وقتی صحبت از رشته کوه های پرابهت در میان مقاصد برتر سفرهای ماجراجویانه به میان می آید، نام پاتاگونیا به چشم می خورد. گستره این منطقه از شیلی تا آرژانتین است که برای کوهنوردان و طبیعتگردها نامی آشنا بوده و مناظر آن بی نظیر هستند. براساس اینکه میزان مهارت و توانمندی شما چقدر است، ممکن بوده که در یک روز یا بیشتر بتوانید از این منطقه و پارک های ملی آن بازدید کنید.

لذت سفر در پاتاگونیا

تپه 45 سوسوسولی در کشور نامیبیا

حتما شما هم تصاویر خاک های قرمز با آسمان پرطراوت آبی کشور نامیبیا را دیده اید و با خود گفته اید که نامیبیا در زیبایی بی نظیر است. پارک ملی سوسوسولی، نگینی درخشان در شرق صحرای نامیبیا بوده، ولی بدون دیدن تپه 170 متری آن به نام تپه 45 این پارک را نباید ترک کنید که براساس فاصله آن از ورودی پارک نامگذاری شده است.

تپه 45 سوسوسولی در کشور نامیبیا

سفر به پل 9 طاق در سریلانکا

بخشی از جذابیت دیدن سریلانکا، پل 9 طاق بوده که در اوایل قرن بیستم و با سنگ، خشت و سیمان ساخته شد. این پل تنها یک پدیده معماری خاص نیست، بلکه بخشی از معروفیتش به خاطر سابقه تاریخی آن است. این بنا در الا و مابین ایستگاه قطار الا و دامودارا قرار دارد. این پل 90 متری بر روی ارتفاع 24 متری ساخته شده و خشت های آنکه بر اثر تابش آفتاب سفید شده، به زیبایی در کنار هم چیده شدند و در پشت آن، جنگلی انبوه و سرسبز وجود دارد و به همین دلیل است که سالانه هزاران نفر از این مورد از مقاصد گردشگری جهان بازدید می کنند.

سفر به پل 9 طاق در سریلانکا

تماشای نهنگ در ایسلند

وقتی به ایسلند فکر می کنید، اولین تصویری که به ذهنتان می آید، چیست؟ آیا چشم اندازهای فیلم «بازی تاج و تخت» است؟ یا شاید آبشارهای آن؟ یا تصویر شفق قطبی را به یاد می آورید که در آسمان ایسلند می رقصند؟ هر چیزی که باشد مربوط به عجیب ترین موجود دریا یعنی نهنگ نیست. اگر قصد سفر به این مورد از مقاصد برتر سفرهای ماجراجویانه را دارید یا به فکر یک تجریه باورنکردنی هستید، تماشای نهنگ ها انتخاب بسیار خوبی است. تصور کنید که در این سفر با بزرگترین موجود زنده جهان رودررو شوید. هر کدام از جاذبه های ایسلند را که ببینید، حتما با تماشای نهنگ ها لذت آن را کامل خواهید کرد.

تماشای نهنگ در ایسلند

پرش از هواپیما در موریس زیبا

در لیست مقاصد برتر سفرهای ماجراجویانه، تجربه های کمی وجود دارند که به اندازه پرش از هواپیما هیجان انگیز باشد. البته برای کسانی که مشکل قلبی دارند، برخی از این تجربه ها مناسب نیستند. چتربازی یکی از آن مواردی بوده که بسیار مهیج است. جایی را بهتر از موریس برای فرود آمدن از چتر می شناسید؟ این مورد از مقاصد گردشگری جهان در اقیانوس هند قرار گرفته و بهترین محل برای فرود آزاد از ارتفاع چندهزار پایی است. منظره آب های فیروزه ای و کریستالی تا جایی که چشم می بیند، گسترده شده و این حس را به شما خواهد داد که مغلوب جهان شده اید و در مقابل زیبایی آن سر تعظیم فرود می آورید.

پرش از هواپیما در موریس زیبا

موج های اندونزی

با بیش از 54716 کیلومتر خط ساحلی، این جزیره یک محل بسیار مناسب برای حمام آفتاب است. همچنین، وجود جنگل های انبوه و سرسبز، سواحل شنی سفید و چندین آتشفشان فعال اندونزی را به جواهری پنهان برای گردشگران تبدیل کرده است. همچنین، اندونزی به خاطر موج هایش برای موج سواران هم جای بسیار مناسبی است. ولی نگران نباشید، برای لذت بردن از این موج ها نیازی نیست که حتما حرفه ای باشید.

موج های اندونزی

آبشارهای اوزود در مراکش

از ایسلند تا نیوزیلند سرشار از انواع آبشارها بوده، ولی آبشارهای ایگواسو و ویکتوریا را فراموش کنید و به آبشارهای اوزود در مراکش نگاه کنید که در میان بیابان ساهارا قرار گرفته است. سفر به مراکش بدون دیدن آبشار مرتفع 360 فوتی اوزود کامل نخواهد بود.

آبشارهای اوزود در مراکش

زمین های شیب دار تیرول در استرالیا

استرالیا همیشه جز ماجراجویی های اهالی گردش و تفریح بوده است. از روستای عجیب و جالب هالستات تا شهر شلوغ آن وینا جز مقاصد اول گردشگران در اروپا بوده و قلب آن ها را به تسخیر خود درآورده است. اگر در ورزش اسکی تازه کار هستید و حتی اگر حرفه ای باشید، حتما سری به تیرول بزنید که 2 هزار کیلومتر زمین های اسکی آن برای همه سطوح مناسب است. همه علاقمندان ورزش های زمستانی از این منطقه برای لذت و سرگرمی استفاده می کنند.

زمین های شیب دار تیرول در استرالیا

بالای ابرها در کاستاریکا

حتما تا به حال تصاویر خیره کننده از پل سبز رنگ غوطه ور در ابرهای نرم و درختان سبز انبوه را دیده اید. این تصویر مربوط به جنگل ابری در کاستاریکا است. مناظر و چشم انداز متنوع و ارتفاع زیاد این منطقه آن را به یکی از رویاهای گردشگران تبدیل کرد. کوه پیمایی، تماشای پرندگان، مزارع مملو از پروانه و زیپ لاین از دره های باریک باعث شده که منطقه جنگل ابری تبدیل به یک مقصد مطلوب برای افرادی شده که با خانواده یا به صورت تنها سفر می کنند. دوربین خود را بردارید و با طبیعت کاستاریکا یکی شوید.

بالای ابرها در کاستاریکا

آرامش خاطر در قایقرانی بر روی آب های میلفوردساند

برای کشف زیبایی های این منطقه هیچ راهی بهتر از قایقرانی با قایق بادی در این سرزمین نیست. در جزایر جنوب نیوزیلند منطقه میلفوردساند قرار دارد که بهترین جا برای قایقرانی بوده و یکی از پدیده های جالب طبیعت است. قایقرانی بر روی آب هایی که از سطح آن انعکاس دارند، آنچنان آرامشی دارد که هیچ کجای دنیا را شبیه به آن نخواهید دید.

آرامش خاطر در قایقرانی بر روی آب های میلفوردساند

شهر گمشده پترا در اردن

در بیابان وادی موسی در اردن، کنده کاری هایی بر روی سنگ های رنگی وجود داشته که آن را شهر تاریخی پترا می نامند. با پیشرفت پایتخت این شهر خالی از سکنه شد و سال ها متروک ماند تا اینکه در اوایل قرن 18 دوباره کشف شد و بعد از این اکتشاف، هرساله هزاران بازدیدکننده از سراسر دنیا به دیدن آن می روند. اگر علاقمند به دیدن شهری قدیمی و تاریخی هستید، در پیچ و خم پترا بگردید و از آن لذت ببرید.

شهر گمشده پترا در اردن

شفق قطبی در نروژ

تجربه دیدن شفق قطبی برای هر گردشگری جز واجبات بوده که در همه کشورهای شمال کره زمین قابل مشاهده است. یکی از بهترین کشورها نروژ بوده که با یک هواپیما می توانید خود را بدانجا رسانیده و از طبیعت زیبای این مورد از مقاصد گردشگری جهان لذت ببرید.

شفق قطبی در نروژ

شکوفه های گیلاس در ژاپن

فصل «ساکورا» در ژاپن از نظر زیبایی شبیه به هیچ چیز دیگری نیست. خیابان ها همه مملو از شکوفه های زیبای گیلاس شده و همه جا با رنگ صورتی کمرنگ نقاشی می شود. آیین «هانامی» (مشاهده گل ها) را در ژاپن ببینید تا دریابید که چرا فصل شکوفه های گیلاس بهترین فصل هاست.

شکوفه های گیلاس در ژاپن

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو