مراقبت از پوست در زمستان با چند توصیه مهم طبیعی

مراقبت از پوست در زمستان با چند توصیه مهم طبیعی


منبع: آرگا

142

1398/10/6

10:31


مراقبت از پوست در زمستان از اهمیت بالایی برخوردار است که با کمک ماسک طبیعی می توانید از پوست تان در فصل زمستان مراقبت کنید زیرا، داشتن پوستی زیبا و سالم نقش مهمی در زیبایی دارد.

داشتن پوستی زیبا و درخشان آرزویی همه افراد می باشد که با آمدن فصل زمستان باید به دنبال روش هایی طبیعی و موثر جهت محافظت از پوست باشیم، همانطور که می دانید با فرا رسیدن فصل سرما پوست دچار خشکی و خارش می شود و این موضوع برای بسیاری از افراد آزار دهنده است در ادامه مطلب به روش های طبیعی جهت مراقبت از پوست در زمستان می پردازیم.

راهنمایی ساده در مورد محافظت از پوست در زمستان

همانطور که در مطالب قبلی شما عزیزان را با انواع ماسک برای پوست چرب، ماسک رفع آکنه و ماسک سفت کننده پوست آشنا کردیم، در این مقاله شما را با انواع ماسک و همچنین روش های موثر جهت مراقبت از پوست در فصل سرما آشنا خواهیم کرد.

 روش های مراقبت از پوست در زمستان

استفاده از ماسک های طبیعی و خانگی نقش مهمی را در محافظت از پوست ایفا می کنند که در ادامه شما را با انواع ماسک های طبیعی و خانگی آشنا خواهیم کرد.

ماسک عسل و ماست

ماست به دلیل اینکه سبب افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می شود و عسل نیز سبب حفظ نرمی پوست می شود برای نگهداری از پوست در فصل زمستان گزینه بسیار مناسبی است از این رو یک کاسه ماست و یک قاشق غذا خوری عسل را با هم مخلوط نمایید سپس مخلوط به دست آمده را بر روی پوست بمالید و اجازه دهید به مدت پانزده دقیقه بماند سپس پوست تان را بشویید، به منظور رسیدن به نتیجه بهتر از این روش دو بار در هفته استفاده کنید.

استفاده از ماسک به منظور پیشگیری از خشکی پوست در فصل سرما

 ماسک شیر و بادام

ترکیب شیر و بادام سبب کاهش خشکی پوست در نتیجه افزایش نرمی پوست می شود، یک تا دو قاشق غذا خوری پودر بادام را با دو تا سه قاشق غذا خوری شیر تازه با هم مخلوط کنید سپس ترکیب حاصل را بر روی قسمت های خشک پوست بمالید و پس از زمان ده دقیقه پوست تان را بشویید از این ترکیب یک تا دو بار در هفته استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

ماسک طبیعی به منظور مراقبت از پوست در زمستان

نکته : در صورت داشتن حساسیت به شیر و فراورده های آن از این روش می توانید استفاده نکنید.

ماسک روغن نارگیل

به منظور مراقبت از پوست در زمستان می توانید از روغن نارگیل استفاده کنید بنابراین روغن نارگیل را بر روی نواحی آسیب دیده بمالید سپس به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید روغن روی صورت تان بماند و با آب بشویید، استفاده از یک روش حداقل یک بار در روز تاثیر شگفت انگیز در محافظت از پوست دارد.

روش های محافظت از پوست با آمدن فصل سرما

ماسک توت فرنگی

ماسک توت فرنگی به دلیل داشتن خواص ضد پیری و مرطوب کننده در محصولات آرایشی کاربرد فراوان دارد و همچنین به رفع خشکی پوست کمک می کند، دو تا سه عدد توت فرنگی را خرد کرده سپس آن را له کنید و به آن یک تا دو قاشق غذا خوری خامه تازه و مقداری عسل اضافه کنید سپس ترکیب حاصل را به مدت ده تا دوازده دقیقه بر روی صورت و گردن قرار دهید و در نهایت صورت تان را بشویید استفاده از این روش دو بار در هفته تاثیر شگفت انگیزی در سلامت پوست در فصل زمستان دارد.

مراقبت از پوست در زمستان با استفاده از ماسک های طبیعی

هشدار: افرادی که به فراورده های لبنی آلرژی دارند می توانند به جای استفاده از خامه آن را حذف کنند و از عسل بیشتر در تهیه این ماسک استفاده کنند.

ماسک آووکادو

یکی از بهترین ماسک ها به منظور محافظت از پوست از فصل زمستان ماسک آووکادو است، خیار و آووکادو را به مقدار مساوی داخل مخلوط کن قرار دهید و پس از مخلوط شدن ترکیب به دست آمده را بر روی صورت و گردن بمالید و پس از زمان ده دقیقه پوست تان را با آب گرم بشوید تا شاهد پوستی با طروات و درخشان شوید.

مراقبت از پوست در فصل زمستان

ماسک لیمو و عسل

از دیگر ماسک های طبیعی و خانگی جهت مراقبت از پوست در فصل زمستان آب لیمو و عسل می باشد، آب نصف لیمو را گرفته سپس به آن عسل نیز اضافه کنید و حالا ترکیب به دست آمده را بر روی صورت تان بمالید و اجازه دهید به مدت پانزده دقیقه بماند، به منظور رسیدن به نتیجه بهتر از این روش دو بار در هفته استفاده کنید تا تغییرات شگفت انگیری را در پوست تان مشاهده کنید.

پیشگیری از خشکی پوست با آمدن فصل سرما

نوشیدن آب زیاد

نوشیدن آب زیاد سبب سم زدایی بدن و مرطوب نگه داشتن پوست می شود البته بهتر است کمی لیمو نیز به آب اضافه کنید، استفاده از این روش علاوه بر اینکه به درخشان شدن پوست کمک می کند باعث از بین رفتن چربی های اضافی بدن نیز می شود همچنین نوشیدن آب ولرم می تواند پوست را از داخل با طروات کند.

استفاده از تغذیه سالم

همانطور که می دانید تغذیه سالم و مناسب نقش مهمی را در مراقبت از پوست در زمستان ایفا می کند لذا از خوردن میوه و سبزیجات غافل نشوید زیرا به پاکسازی سموم از بدن و حفظ طراوت بدن کمک می کنند.

جلوگیری از خشکی پوست در فصل زمستان

استفاده نکردن از صابون و مواد شوینده

همانطور که می دانید در فصل زمستان پوست دچار خشکی و خارش می شود که به منظور حفاظت از پوست در این فصل از صابون های شیمیایی استفاده نکنید زیرا نه تنها پوست را خشک تر می کند بلکه سبب آسیب رساندن به پوست ترک خورده می شود بنابراین سعی کنید از صابون های خانگی و طبیعی استفاده کنید.

داشتن فعالیت بدنی

برای سلامت پوست در زمستان انجام ورزش روزانه بسیار موثر می باشد و همچنین به حفظ گرمای بدن نیز کمک می کند.

روش های مراقبت از پوست در فصل سرما

اجتناب از لایه برداری بیش از حد

 لایه برداری به منظور از بین بردن سلول های مرده امری ضروری می باشد اما به دلیل اینکه در فصل زمستان پوست خشک می شود لذا استفاده بیش از حد از لایه بردار ها سبب آسیب رساندن به پوست می شود بنابراین بهتر است در فصل زمستان تنها یک بار از لایه بردار استفاده کنید.

روش های محافظت از پوست در زمستان

تعویض لباس و جوراب مرطوب

در صورتی که در فصل زمستان لباس، دستکش و جوراب تان مرطوب شد بهتر است آن ها را عوض کنید زیرا لباس های مرطوب به خارش و ترک پوست منجر می شوند.

استفاده از مکمل

مصرف مکمل هایی مانند اسید چرب امگا۳ و امگا۶ برای داشتن پوستی زیبا و درخشان بسیار مناسب است همچنین به منظور حفظ رطوبت پوست می توانید از شیر و خامه استفاده کنید.

داشتن پوستی زیبا و درخشان در فصل زمستان

امیدواریم با استفاده از روش های گفته شده پوستی زیبا و درخشان در فصل زمستان داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو