لیندسی گراهام، خواستار تشدید تحریم‌های ایران شد

منبع: برترین ها

64

1398/3/24

12:11


سناتور ارشد حزب جمهوریخواه آمریکا در پی حوادث اخیر در دریای عمان به دنبال ماهی گرفتن از آب گل‌آلود و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران است.

خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک:  لیندسی گراهام سناتور کهنه‌کار آمریکایی با سواری گرفتن از موج اتهام‌ها علیه ایران مدعی شد دولت واشنگتن باید در پاسخ به حملاتی که روز گذشته علیه ۲ نفتکش در دریای عمان اتفاق افتاد؛ تحریم‌های بیشتری را علیه تهران اعمال کند!

گفتنی است ساعاتی بعد از حمله به نفتکش‌ها، علیرغم اینکه ایران جزء نخستین کشورهایی بود که برای امدادرسانی در محل حاضر شد؛ مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا انگشت اتهام خود را به سوی ایران گرفت.

در همین راستا، گراهام مدعی شد: امیدوارم نمایندگان دولت ترامپ با مراجعه به کنگره، فشار تحریم‌ها علیه ایران را افزایش دهند.

وی که از اعضای بانفوذ کمیته روابط خارجی سنای آمریکا است؛ در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود افزود: ایران باید از بابت تنش‌زایی متحمل رنج شود و تحریم‌های بیشتر پاسخی مناسب به این اقدام است.

گفتنی است ایران هرگونه دخالت در این حادثه را رد کرده و با توجه به اینکه محموله کشتی‌ها متعلق به ژاپن بوده است، محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران، همزمانی این رویداد با سفر شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن به تهران را دلاتی بر مشکوک بودن کل ماجرا توصیف کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو