کابینت آشپزخانه کلاسیک

منبع: دکوراسیون

201

1398/10/6

17:56


کابینت کلاسیک

کابینت ،از مهم ترین و اصلی ترین تجهیزات هر آشپزخانه ای است. وجود کابینت درون آشپزخانه به حدی لازم و ضروری ست که تصور آشپزخانه ای بدون وجود کابینت،امکان پذیر نیست.

خوب است بدانید وجود کابینت هایی با این سبک و سیاق که امروزه شاهدش هستیم، چیزی در حدود یک قرن می باشد که در آشپزخانه های ما حضوری پررنگ یافته اند.

کابینت ها، نقشی مهم در ایجاد نظم و سازماندهی لوازم و ابزارآلات آشپزی ایفا می کنند و بدون حضور آن ها، در عمل نمی توان آشپزخانه ای منظم و مرتب داشت. علاوه بر این، کابینت ها تاثیر زیادی نیز در زیبایی و دکوراسیون منزل دارند و حضور آن ها، به آشپزخانه رنگ و بویی جذاب می دهد و به شما انرژی می دهد که برای طبخ یک غذای خوشمزه دست به کار شوید. در ادامه قصد داریم بیشتر درباره ی کابینت آشپزخانه و انواع آن صحبت کنیم:

مدل های کابینت آشپزخانه

تکنولوژی ساخت و تولید کابینت آشپزخانه، امروزه به حدی گسترش و توسعه پیدا کرده است که شما خواهید توانست کابینت هایی با انواع متریال، رنگ های جذاب و طرح های بسیار زیبا سفارش دهید. هیچ الزامی وجود ندارد که شما کابینت های جذاب و مطابق میل تان را در آشپزخانه تان نداشته باشید!

اجرای دکوراسیون داخلی

کابینت آشپزخانه، در دو سبک اصلی کلاسیک و مدرن مهمان خانه های شما هستند. کابینت کلاسیک به کابینت هایی گفته می شود که دارای سبک قدیمی و نوستالوژیک بوده و معمولا از چوب طبیعی و ام دی اف ساخته می شود گفته می شود. این سبک از کابینت آشپزخانه شما را به قرن های گذشته و سالیان دور می برد. در کابینت آشپزخانه کلاسیک ، جزئیات زینتی و پرزرق و برق بسیاری به کار برده می شود و حس یک خانه ی اصیل و اشرافی را در شما زنده می کند. در کابینت های کلاسیک، رنگ های ساده و سنگین مانند قهوه ای، سفید، مشکی، قهوه ای سوخته، سفید طلایی و امثالهم بکار رفته و از رنگ های پرانرژی و شلوغ استفاده نمی شود.

برخلاف کابینت تمام چوب و سبک کلاسیک، در سبک مدرن کابینت، شاهد کابینت هایی ساده و بدون آرایش هستیم که کمترین جزئیات و تزئینات در آن ها به کار می رود. برخی کابینت های سبک مدرن، حتی بدون دسته ساخته می شوند و چیز دیگری به جز خطوط ساده بین کابینت ها، دیده نمی شود. کابینت های مدرن بیشتر در رنگ های سرد و روشن مانند سفید، شیری، طوسی روشن، آبی آسمانی و غیره ساخته و تولید می شوند و نمایی شیک و مدرن به خانه شما می بخشند.

انواع متریال رایج در ساخت کابینت آشپزخانه:

در گذشته، کابینت ها تنها با دو متریال چوب و فلز ساخته می شدند اما امروزه، از مواد اولیه مختلف و جدیدی در نیز در ساخت کابینت استفاده می شود. کابینت آشپزخانه شما از هر متریالی که ساخته شود، خصوصیات و ویژگی های متمایزی خواهد داشت که دانستن این موضوع می تواند به انتخاب شما کمک بسیاری کند:

کابینت آشپزخانه MDF :

MDF ، متداول ترین متریالی ست که در ساخت کابینت آشپزخانه کاربرد دارد. کابینت MDF ، نمای شیک و مدرنی دارد و ساخت و تولید آن، پروسه ی آسانی ست. علاوه براین، MDF در ساخت بسیاری لوازم چوبی که در دکوراسیون منزل وجود دارد، استفاده شده و ازین جهت به راحتی با وسایل چوبی منزل تان هماهنگ می شود. تنوع رنگ و مدل کابینت MDF بسیار زیاد است و متریالی است که انعطاف پذیری قابل قبولی داشته و حتی در ساخت کابینت منحنی نیز کاربرد دارد.

کابینت آشپزخانه چوبی:

چوب، از قدیمی ترین متریالی ست که در ساخت کابینت آشپزخانه کاربرد داشته و یار دیرینه دکوراسیون منزل محسوب می شود. کمیاب بودن و گرانی بسیار چوب، باعث شده ازین متریال طبیعی و جذاب کمتر در ساخت کابینت آشپزخانه استفاده شود. اما با وجود بالا بودن قیمت کابینت کلاسیک چوبی، این کابینت ها چشم هر خریداری را به خود خیره می سازند.

کابینت آشپزخانه

برای خرید کابینت کلاسیک حتما به نوع چوب مصرفی توجه داشته باشید و سعی کنید از تولیدکننده های معتبر خرید نمایید.

کابینت آشپزخانه ممبران:

متریال ممبران از MDF خام که به وسیله ی روکش PVC پوشش داده شده، ساخته می شود. نقش و نقوش کلاسیک و سنتی را می توان به وسیله ی دستگاه های بسیار پیشرفته CNC برروی کابینت ممبران ایجاد کرد. این کابینت به دلیل اینکه با لایه ی پی وی سی، پوشانده و وکیوم می شود، کابینتی ضدآب است و در برابر رطوبت مقاوم است.

کابینت آشپزخانه هایگلاس:

هایگلاس، متریال دیگری ست که در ساخت کابینت آشپزخانه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل درخشش بسیار زیاد، نمایی مدرن و شیک به آشپزخانه می بخشد. این متریال، از MDF خام که به وسیله ی پوشش پلکی گلس روکش شده، ساخته می شود و به دلیل وجود همین لایه، ظاهری بسیار شفاف و درخشنده همانند شیشه با وزن بسیار کمتر دارد. کابینت هایگلاس به دلیل بازتاب نور بسیار زیاد، مانند یک منبع نور عمل می کند و رنگ های روشن آن، گزینه ی مناسبی برای آشپزخانه های کوچک است.

سخن پایانی:

تیم ساخت و تولید کابینت آشپزخانه کلاسیک اُرسی مفتخر است جهت مشاوره، طراحی، ساخت و تولید انواع کابینت آشپزخانه و مصنوعات چوبی در خدمت شما عزیزان باشد. از این که این محتوا را مطالعه کرده اید از شما سپاسگزاریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو