عبدالله ناصری از جمله کسانی است که صراحتاً گفتند دولت، رحم اجاره‌ای ماست. آنها با همین نگاه، مجلس را هم اجاره‌ای و گوش به فرمان می‌خواستند و با طیف حامیان دولت، ائتلاف اکثریت را در مجلس تشکیل داده‌اند. این طیف ضمناً به پولکی کردن فهرست‌ها پرداختند، چنان که روزنامه آفتاب یزد دو سال پیش فاش کرد دبیر کل یکی از احزاب اصلاح‌طلب از هر نامزد برای قرار گرفتن از فهرست ائتلاف امید، ۲ میلیارد تومان پول خواسته است.

با وجود این واقعیت‌ها، عبدالله ناصری که مشاور خاتمی هم هست، به سایت انتخاب گفته است: «با وجود درخواست رئیس دولت اصلاحات، برخی از شخصیت‌ها حاضر به نامزد شدن نشدند و دلیل آنها نیز این بود که علاوه بر نظارت استصوابی که همواره مانعی برای حضور اصلاح‌طلبانه با وزن واقعی‌شان است، دیگر از نگاه مردم مجلس فاقد کارکرد است.»

وی افزود: «من خود نیز شاهد بودم برخی از دوستان اصلاح‌طلب کارآمد و شاخص قبل از وقوع اعتراضات آبان ماه قصد داشتند خود را نامزد کنند اما بعد از رخدادهای اعتراضی و بحران اجتماعی که در سطح کشور اتفاق افتاد، حاضر به ثبت نام نشدند.»

ناصری گفت: «فعالان سیاسی شاخص اصلاح‌طلب بر این باور هستند که قوه مقننه، در پی حوادث اخیر اندک اعتباری را که داشت، اکنون از دست داده است. با این وجود، برنامه کلان اصلاح‌طلبان این بود که در انتخابات اسفند ماه، چهره‌هایی از میان نسل جدید خود را برای انتخابات مجلس نامزد کنند تا شاهد نوعی چرخش قدرت در درون حلقه داخلی اصلاحات باشیم اما متأسفانه در این حوزه نیز شاهد بودیم که افرادی بسیار اندک خود را نامزد کردند.»

یادآور می‌شود ثبت‌نام برخی از چهره‌های معروف اصلاح‌طلب- چه آنها که در مجلس حضور دارند و چه بیرون از آن- با یقین به اینکه مردم دیگر به آنها رأی نخواهند داد، صورت گرفته است. به عنوان مثال اخیراً صادق زیباکلام تصریح کرد آقای عارف که در تهران ۱/۵ میلیون رأی آورد، حال ۱۵۰ هزار رأی کسب نمی‌کند.