خشم کمونیست‌های روسیه از سریال جنجالی چرنوبیل

منبع: ایران آرت

96

1398/3/24

14:31


در حالی‌که وزیر فرهنگ روسیه به تمجید و تحسین فیلم "چرنوبیل" پرداخته است، کمونیست‌های روس به تندی از این فیلم جنجالی انتقاد کردند.

ایران آرت: حزب "کمونیست‌های روسیه" که یک گروه سیاسی با عقاید مارکسیستی-لنینیستی است، با انتقاد شدید از سریال "چرنوبیل" محصول شبکه اچ‌بی‌او گفته که این مجموعه تلویزیونی تصویری شیطانی از دولت و مردم اتحاد جماهیر شوروی ارائه داده است.

به گزارش هالیوود ریپورتر، این حزب با انتشار بیانیه‌ای که در تلویزیون دولتی روسکومنادزور خوانده شد، خواستار شکایت و اقدام قانونی علیه نویسنده و کارگردان سریال "چرنوبیل" شده است.

در این بیانیه آمده است: "تراژدی واقعی آن است که سریال "چرنوبیل" یک دستکاری ایدئولوژیک توسط اچ‌بی‌او است. این سریال تلویزیونی درباره وقایع دراماتیک آوریل ۱۹۸۶ یک ابزار ایدئولوژیک برای بدنام کردن و ارائه تصویری شیطانی از دولت شوروی و مردم شوروی است."

به نقل از آی سینما، سریال پنج قسمتی "چرنوبیل" با بازی جرد هریس، استلان اسکارسگارد و امیلی واتسون علاوه بر همه جای دنیا در روسیه هم مورد توجه قرار گرفته و از شبکه آمه‌دیاتوا روی آنتن رفته است. در سایت کینوپویسک که معادل روسی IMDB است، تماشاگران روس به این سریال امتیاز ۹.۱ از ۱۰ داده‌اند.

به نظر می‌رسد اعتراض کمونیست‌های روسیه به جایی نمی‌رسد چون ولادیمیر مدینسکی وزیر فرهنگ روسیه که معمولا مواضع ضدغربی دارد، زبان به تحسین سریال اچ‌بی‌او گشوده و گفته این مجموعه "استادانه" ساخته شده و "بیشترین احترام را به مردم عادی گذاشته است."

این مقام کابینه روسیه حتی گفته پدرش هنگام بروز حادثه نیروگاه چرنوبیل در محل حاضر بوده و گفته وقایع روز اول مانند همان چیزی است که در سریال به نمایش درآمده.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو