ورزش سی ایکس ورکس چیست ؟ فواید و مراحل انجام آن

منبع: بیتوته

76

1398/10/8

12:24


ورزش سی ایکس ورکس چیست ؟ فواید و مراحل انجام آن



ورزش سی ایکس ورکس چیست,ورزش سی ایکس ورکس

ورزش سی ایکس ورکس

 

سی ایکس ورکس( cxworx) یک کلاس گروهی تناسب اندام است. تمرین های این کلاس تقریباً ۳۰ دقیقه طول می کشد. سی ایکس ورکس یکی از تازه ترین برنامه های ورزشی شرکت« لس میلز» است. این ورزش بیشتر به تقویت عضلات بالاتنه می پردازد و مقصود اصلی آن تقویت عضلات مرکزی بدن است. چنانچه میخواهید با جزئیات ورزش سی ایکس ورکس بیشتر اشنا بشوید، ادامه ی این مطلب را از دست ندهید.

ورزش سی ایکس ورکس( CXWORKX) چیست؟

ورزش سی ایکس یا همان سی ایکس ورکس که با اسم انگلیسی CXWORKS به وسیله شرکت لس میلز معرفی شده، برای قدرتمند تر شدن هسته بدن توصیه شده و انجام دادن کل تمرین های آن نهایتاً ۳۰ دقیقه وقتتان را خواهد گرفت. مقصود لس میلز برای معرفی این رشته ورزشی جدید، همان طور که در شعار معرفی آن گفته است، قویتر کردن هسته بدن و به کلی نیرومند ساختن همه بدنتان است. با انتخاب ورزش سی ایکس هرآنچه که برای رسیدن به بدن قدرتمند تر احتیاج دارید را در اختیار خواهید داشت و تفاوتی نمی کند که در چه رشته ورزشی ای مشغول فعالیت باشید. با انجام مستمر و منظم این تمرینات میتوانید به هدفتان یعنی بدن قدرتمند تر دست یابید.

 

این تمرینات سبب می شود تا شما به بتوانید ورزش های مورد علاقتان مثل تنیس و فوتبال را راحت تر و بدون خستگی بیش از حد انجام دهید. یکی از خصوصیت های اصلی این ورزش داشتن پایه های گوناگون است تا شما باتوجه به امادگی جسمانی خود حرکات را مناسب با آن انتخاب و انجام دهید. ورزش سی ایکس( CXworx) من جمله ورزش هایی است که شما را به چالش می کشد. شما در یک جلسه نیم ساعته فعالیت های بدنی و قدرتی بسيار بالايي خواهید داشت.

 

یکی از خصوصیت های بسیار این ورزش، تاثیراتی است که روی بدن شما به ویژه عضلات مرکزی بدن می گذارد. اثرات این ورزش به حدی است که بلافاصله از تمام شدن جلسات قدرت را در این عضلات احساس می کنید. البته توصیه می کنیم که بعد از انجام این تمرینات به هیچ وجه تمرینات قدرتی انجام ندهید تا از آسیب دیدگی عضلات خود جلوگیری کنید.

 

ورزش سی ایکس ورکس چیست,ورزش سی ایکس ورکس

مراحل انجام سی ایکس ورکس

 

مراحل سی ایکس ورکس

تمرینات آن در ۶ مرحله انجام می شود. هریک از مرحله های سی ایکس ورکس، عضلات مرکزی قسمت های مختلفی را تقویت می کند. ۶ مرحله ی سی ایکس ورکس عبارت است از:

 

گرم کردن:حرکات مختلفی که شخص در وضعیت درازکش انجام می دهد تا عضلات مرکزی خویش را آماده کند.

 

حرکات استقامتی عضلات مرکزی ۱:حرکات پی درپی که معمولاً در وضعیت درازکش یا معلق برروی دستان انجام می گیرد.

 

حرکات استقامتی ایستاده ۱:حرکاتی که در وضعیت ایستاده انجام می گیرد و قسمت بالایی و پایینی بدن را درگیر می کند.

 

حرکات استقامتی ایستاده ۲:حرکاتی که در وضعیت ایستاده انجام می گیرد و تمرکز آن بر ماهیچه های سرینی، باسن و پا است.

 

حرکات استقامتی عضلات مرکزی ۲:حرکات متنوعی که بر چرخش و تقویت ماهیچه ی مایل بیرونی شکم تمرکز دارد.

 

حرکات استقامتی عضلات مرکزی ۳:حرکات متنوعی که بر تقویت عضلات پشت تمرکز دارد.

 

وسایل موردنیاز برای سی ایکس ورکس

برای انجام ورزش سی ایکس ورکس باید زیرانداز، حوله و کش قدرتی و هالتر داشته باشید. با استفاده از کش قدرتی بدون این که لازم باشد حرکات اضافی انجام دهید، میتوانید فشار کافی بر عضلات شکمتان وارد کنید و تنها به کمک نیروی وزن بتوانید آن را بکشید. کش قدرتی در ورزش سی ایکس ورکس جایگزین دمبل شده است. کش های قدرتی بر اساس وزنشان رنگ های مختلفی دارند. کش سبز سبک ترین، کش نارنجی متوسط و کش سیاه سنگین ترین کش قدرتی است.

 

ورزش سی ایکس ورکس چیست,ورزش سی ایکس ورکس

فواید سی ایکس ورکس

 

ورزش سی ایکس ورکس دارای فواید زیر است:

– اثرگذاری پرسرعت و مطلوب سی ایکس ورکس

– تناسب تمرینات با وضعیت مختلف بدنی

– دسترسی به عضلاتی قوی و ماهیچه های قدرتمند

– شکل بخشیدن به تمام عضلات

– تفکیک عضلات بالاتنه و پائین تنه و برش دادن به عضلات به صورت مطلوب

– سفت کردن شکم

– کاهش مشکلات اضافه وزن

– افزایش قدرت و توان برای انجام تمرینات

– افزایش توان بدن برای جلوگیری از اسیب های احتمالی

 

در نخستین روز کلاس چه چیزهایی را باید بدانید؟

درصورتی که بخواهیم صادق باشیم، نخستین جلسه آن حتی برای مربی بسیار سخت و طاقت فرسا است. از معلق ماندن پاها و باسن در وضعیت دراز کش گرفته تا انجام حرکات با کش مخصوص، و مهمترین چیز این است که حس ضعف نکنید و از یاد نبرید که تمامی اشخاص در نخستین جلسه چنين حالتی را داشته اند.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو