آکاایران: خوش عکس شدن با 10 روش ساده

10 ترفند که باعث خوش عکس تر شدن شما می شود را در ادامه این پست بیان خواهیم کرد. اگر می خواهید در داخل عکس ها چهره زیبا و بی نظیری داشته باشید و خوش عکس شوید بهتر است 10 راهکار خوش عکس تر شدن را انجام دهید.

تب داغ عکس گرفتن و سلفی، باعث شده که امروزه بسیاری از افراد برای نشان دادن بهترین حالت های خود در عکس هایی که می گیرند، تلاش بسیاری کنند. اگرچه همگی ما با عبارت فتوژنیک بودن یا همان استعداد ذاتی خوب ظاهر شدن در عکس آشنا هستیم با این حال بر این باور نیز هستیم که می توان با به کارگیری روش های هوشمندانه و گاهی علمی، تصویری بهتر از خود را ارائه داد.

در این نوشته به ۱۰ راهکاری اشاره خواهیم کرد که می تواند شما را در عکس زیباتر، جذاب تر و با اندامی متناسب تر نشان دهد .

1- از نورهای کافه و رستوران برحذر باشید

اگرچه رفتن به کافه و رستوران می تواند برای دیدن دوستان و قرارهای کاری مکان مناسبی باشد اما نور موجود در چنین مکان هایی برای عکس گرفتن گروهی توصیه نمی شود. چنین نورهایی که عمدتا هم از بالای شانه ها متساطع می شوند، پوست صورت را ناهموار و زیر چشم ها را تیره تر به نظر می رسانند.

برای گرفتن نتیجه بهتر، در زمان گرفتن عکس در چنین مکان هایی، صورت تان را در مقابل منبع نور قرار دهید. حتی اگر این امکان وجود دارد که صورت خود را به سمت نور طبیعی خورشید که از بیرون می آید قرار دهید، این کار را بکنید.

10 ترفند که باعث خوش عکس تر شدن شما می شود -آکا10 ترفند که باعث خوش عکس تر شدن شما می شود -آکا

جک گایِ عکاس در این باره به ایناستایل می گوید: “نوری که از میان گرد و خاک عبور کند، باعث مسطح نشان دادن تصویر می شود اما نوری که مستقیم از آفتاب می تابد باعث می شود که نور کافی به قسمت های زیرچشم تابیده شود و آن وقت شما با آن لکه های تیره در زیر چشم در عکس تان مواجه نخواهید بود و جوان تر هم نشان داده خواهید شد.”

2- از ژست های سلبریتی ها استفاده کنید

برای اینکه یک ژست کلاسیک را برای عکس گرفتن انتخاب کرده باشید، سه چهارم بدن تان را در معرض دوربین قرار دهید، یعنی یکی از پاها را جلوتر قرار داده و یکی از شانه هایتان را به عکاس نزدیک تر کنید.

با این ژست، زمانی که به دوربین نگاه می کنید، بدن تان کشیده و شکیل تر دیده می شود و سبب می شود، دوربین تصویر شما را در بهترین زاویه شکار کند. سعی کنید در زمانی که عکس گرفته می شود، شکم را به سمت داخل فرو برده، شانه ها را عقب نگه داشته و ستون فقرات را صاف و بدون خمیدگی حفظ کنید.

3- بهترین آرایش از صورت را در معرض دوربین قرار دهید

زمانی که نوبت به آرایش صورت می رسد، خصوصا در مورد کرم پودر بهتر است از رنگ های روشن تر استفاده شود. مورگان شیک، از متخصصین آرایش در این مورد می گوید استفاده از آرایش های تک رنگ، چهره را در عکس مسطح و رنگ صورت را به صورت خمیری فشرده شده نشان می دهد.

10 ترفند که باعث خوش عکس تر شدن شما می شود -آکا10 ترفند که باعث خوش عکس تر شدن شما می شود -آکا

وی در مورد اینکه چطور می توانیم چهره طبیعی تری در عکس داشته باشیم می گوید، از کانسیلرها تنها در مناطقی که دارای لکه هستند، ناهمواری دارند و یا سایه دارند استفاده کنید. وی توصیه می کند در مقابل آینه و در زمان آرایش همیشه چانه خود را اندکی پایین تر نگه دارید. آن وقت توجه کنید که نور در کجاها ظاهر می شود آن وقت از رژگونه هایی با رنگ های گرم برای گونه ها و رژلب های آلبالویی برای لبانتان استفاده کنید. در واقع لبانی که هیچ رنگی ندارند در معرض فلش دوربین کاملا محو می شوند. با این حال رنگ های روشن تر در عکس بهترین حالات را پیدا می کنند.

4- به موهایتان چنین حالاتی دهید

برای آنکه حجم و شکل مناسبی به موهایتان در عکس بدهید، کمی از قسمت فرق سر، آن را با انگشتان تان حرکت دهید. زمانی که موها کاملا به سمت عقب بروند، چهره شما جذاب به نظر نمی رسد چرا که هیچ زاویه ای توسط موهایتان در عکس به وجود نیامده. حتی اگر می خواهید زوایای بیشتری در عکس به وجود آورید، در زمان گرفتن عکس قسمتی از موهایتان را ببافید.

5- سمت چپ صورتان را به سمت دوربین بگیرید

در یک پژوهش علمی به عمل آمده در دانشگاه ویک فارست، نشان داده شده که سمت چپ صورت انسان بهتر خود را نمایان می سازد. از شرکت کنندگان این مطالعه خواسته شد که نمراتی به عکس های، ده مرد و ده زن، بدهند. عکس هایی که هم طبیعی و هم داخل آینه از افراد گرفته شده بود.

گزارش این پژوهش در هافینگتُن پست منتشر شد. در میان تمام عکس ها، آنهایی که سمت چپ صورت را به نمایش گذاشته بودند، مورد اقبال بیشتری قرار گرفتند. پژوهشگران این مطالعه به این نتیجه دست یافتند که سمت چپ صورت می تواند انتقال بهتری از احساسات افراد داشته باشد.

6- در زاویه درست قرار بگیرید

اگر در حالت نشسته قرار است که عکس بگیرید از عکاس بخواهید که دوربین را بالا نگه دارد. در این زاویه وقتی صورت تان را برای قرار گرفتن مقابل دوربین تنظیم می کنید، تعریف بهتری از چانه تان به دوربین دارید. زمانی هم که می خواهید در حالت ایستاده عکس بگیرید از عکاس خود بخواهید که از زاویه پایین تری از شما عکس بگیرد. این زوایا باعث می شوند که شما خوش چهره تر و لاغرتر به نظر برسید و با مد هم همراه شده باشید.

10 ترفند که باعث خوش عکس تر شدن شما می شود -آکا10 ترفند که باعث خوش عکس تر شدن شما می شود -آکا

7- درست لباس بپوشید

برای آنکه بهترین تصویر از خودشان را در عکس نشان دهید، از نقوش طرح دار و چهارخانه در زمان گرفتن عکس پرهیز کنید. تلاش کنید که با یک کمربند باریک یا لباس هایی با راه راه های عمودی و یا دامن هایی به شکل A انگلیسی که از بالا به سمت پایین حجیم می شوند استفاده کنید.

اگر می خواهید در عکس کیفی به دست بگیرید، سعی کنید که آنرا در اندازه واقعی آن و نه بزرگتر جلوه دهید. در غیر این صورت در لحظه گرفتن عکس، آن را به بیرون از کادر منتقل کنید. در صورتی که می خواهید در عکس کفش پاشنه بلند بپوشید هر اندازه پاشنه نازک تر باشد، قد شما را در عکس بلندتر نشان می دهد و هرچه پهن تر باشد، می تواند باعث بیشتر به نظر رسیدن وزن تان در عکس شود.

البته در مورد پوشیدن کفش های پاشنه بلند در عکس بی نهایت ایده وجود دارد که مثلا با کفش هایی با پاشنه نازک هرچقدر کت های چسبان تر پوشیده شود، کشیدگی بدن بیشتر می شود.

8- برای عکس های گروهی بر روی یک خط قرار بگیرید

بهترین عکس هایی گروهی آنهایی هستند که افرادی در سایزها و قدهای مختلف در کنار هم و در یک ردیف قرار بگیرند. سعی کنید در عکس های گروهی نزدیک ترین فرد به دوربین نباشید. در این حالت بسیار جذاب تر به نظر می رسید.

10 ترفند که باعث خوش عکس تر شدن شما می شود -آکا10 ترفند که باعث خوش عکس تر شدن شما می شود -آکا

9- مروری بر عکس مورد علاقه تان داشته باشید

برای آنکه عکس های آینده خود را به بهترین کیفیت برسانید، به عکس هایی از گذشته تان که جزء بهترین عکس هایتان هستند مروری داشته باشید. بهترین زاویه برای قرار گرفتن کدام است؟ به عنوان مثال ممکن بهترین حالات شما در حال خندیدن و یا لحظات شاد زندگی تان بوده باشد. بنابراین عکس هایی که در حالت آرامش و شادی از شما گرفته شود می تواند بهترین حالت تان را به نمایش درآورد.

10- این طور لبخند بزنید

به جای آنکه واژه معروف «چیز» به معنی پنیر را در هنگام عکس گرفتن ادا کنید، آن را به لغت «مانی» به معنی پول تغییر دهید. زمانی که با ادای صدای «ای» از شما عکس گرفته می شود، گوشه بالای دهان تان را وادار به بالا رفتن می کند و زیگزاگ هایی را در نواحی اطراف چشم تان به وجود می آورد که هر دو حالاتی کاملا طبیعی را به چهره تان می دهند.

برای داشتن حالات بهتر می توانید به یک اتفاق خوب در زندگی تان فکر کنید و آن احساس را به دوربین منتقل کنید. زمانی که این کار را می کنید به عکس خود جان تازه ای می بخشید. بهترین کار این است که پیش از گرفته شدن عکس یک بار چشم هایتان را ببندید و سپس آنها را باز و آماده گرفتن عکس شوید.

10 ترفند که باعث خوش عکس تر شدن شما می شود

منبع :

10 ترفند که باعث خوش عکس تر شدن شما می شود  | خانه داری