سردار حسین نجات در برنامه رادیویی  "گفت‌وگوی سیاسی" با موضوع ۹ دی اظهار کرد: در طول اعتراضات سران فتنه تا ۹ دی بارها رهبری به دنبال این بودند که با نصحیت و شفاف‌سازی اوضاع کاری کنند که آقایان و طرفدارانشان به دامن ملت برگردند و این اصطلاح که جمهوری اسلامی کشتی نجات است به آن برگردید، در فرمایشات رهبری بود، لاکن هیچ موقع آنها نخواستند تمکین کنند.

وی افزود: به عبارتی از خرداد سال ۸۸ تا ۹ دی که راهپیمایی سراسری مردم برگزار شد، طی این مدت حتی حداقل ده‌ها اطلاعیه علیه نظام جمهوری اسلامی در تهییج و سازماندهی مردم دادند و آخرین اقدامی که اتفاق افتاد، اردوکشی روز عاشورا بود که به خیمه‌های امام حسین حمله شد و در روز عاشورا در خیابان‌ها سوت و کف زدند. یادم هست آن زمان در دبیرخانه شورای امنیت ملی بودیم و رهبری پیام دادند و فرمودند این کارهایی که به عاشورا اهانت شد، کار فتنه‌گران نبود، بلکه کار ضد انقلاب بود و شما خط فاصل قائل شوید میان فتنه‌گران و ضد انقلاب. متاسفانه علی‌رغم این‌که رهبری دقت بالایی داشتند، فردای آن روز موسوی اطلاعیه داد و افرادی که به کف خیابان آمدند و این کارها را انجام دادند را مشتی خداجو خطاب کرد و حرکت نیروهای نظامی را مورد انتقاد قرار داد.

اهم اظهارات وی را به نقل از ایسنا بخوانید؛

* این اتفاقات باعث شد که خشم مردم از حرکت‌های روز عاشورا سرازیر شود و روز ۹ دی در سراسر کشور چه کسانی که به موسوی رای داده بودند، چه افرادی که به کاندیدهای دیگری رای داده بودند، همه به خیابان آمدند. زیرا همه از این لجاجت، اردوکشی‌ها و به ویژه ادامه التهاب در داخل کشور و اهانت به ائمه معصومین(ع) بیزار بودند، لذا به خیابان آمدند و در حرکت ۹ دی آتش فتنه را خاموش کردند. همین حرکت نشان می‌دهد ما باید قدر مردم را بدانیم و هر کجا هستند، در این صحنه‌ها حضور دارند و نظام را حمایت می‌کنند، ما هم باید قدردان آنها باشیم.

*اقداماتی که در زمینه براندازی نظام صورت گرفته صرفا محدود به اتفاقات سال ۷۸ و ۸۸ نمی‌شود و ما از بدو پیروزی نظام با برنامه‌ریزی برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی از سوی غرب و متحدانش مواجه بودیم از کودتای نوژه، جنگ تحمیلی، غائله کردستان، خلق عرب و خلق بلوچ که راه انداختند و دائما ورژن‌های آنها پیشرفته‌تر شده و هر قدر که شکست خوردند، به روش دیگری جلو رفتند. هر چند در برابر فتنه‌های دشمنان، استوانه‌های نظام آن‌قدر قدرتمند بودند که توانستیم با کمترین خسارت آنها را پشت سر بگذاریم.

*اصل استوانه نظام مردم هستند، به طوری که از ابتدای انقلاب به شکلی نظام طراحی شد که با مردم عجین است، لذا انقلاب ما بدون قشر مستضعف و پایین جامعه که همیشه در صحنه بودند، معنا و مفهومی ندارد. همیشه هم نظام و رهبری مترصد این بودند که هیچ‌کدام از مسئولان از مردم و حل مشکلات آنها غفلت نکنند. از طرفی درباره فتنه باید تعریف درستی ارائه دهیم، صرف این‌که افرادی به خیابان بیایند و نسبت به مساله‌ای بخواهند اعتراض کنند یا برای مشکلی جمع شوند و بخواهند مشکلشان را بگویند، اسمش فتنه نیست.

* نظام جمهوری اسلامی نیز همه اسباب اعلام نظر و مشارکت مردم را فراهم کرده است و هر گاه به موضوعی معترض یا مخالف باشند، می‌توانند این مخالفت و اعتراض را با رعایت قوانین انجام دهند. در حال حاضر فضای بازی در اختیار رسانه‌هاست که درباره بسیاری از مسائل اظهارنظر و گاه مخالفت و انتقاد می‌کنند و مردم هم در فضای مجازی بسیاری از مسائل مهم را رصد می‌کنند و درباره مسائل مهم کشور نظر می‌دهند.