آکاایران: معرفی راهکارهایی در جهت انتخاب رنگ اتاق خواب متناسب با نیازها و روحیات شما به همراه تصاویری از جدیدترین و به روزترین رنگ ها برای فضای داخلی اتاق خواب را در این مطلب مشاهده فرمایید.

انتخاب رنگ اتاق خواب از اهمیت فراوانی برخوردار است و از آنجایی که رنگ موجود در فضای اتاق خواب تا حد زیادی بر شخصیت و روحیه افراد تاثیر می گذارد بهتر است با مطالعه و اشنای بیشتری اقدام به انتخاب نموده و سعی کنید علاوه بر زیبایی، موارد مهم دیگری را نیز مورد توجه قرار دهید. در این مقاله قصد داریم به معرفی ایده هایی قابل توجه برای انتخاب رنگ مناسب اتاق خواب بپردازیم و شما را با بهترین رنگ های برای این مکان آشنا سازیم. تا پایان همراه ما باشید.

مناسب ترین ترکیب رنگ اتاق خواب

دست یابی به بهترین رنگ اتاق خواب نیازمند آشنایی با ایده های مختلف و همچنین رنگ های موفق و پرطرفدار است. لازم است بدانید هر رنگ تاثیر روحی و وفیزیکی خاصی بر روی بلفراد مختلف دارد بر همین اساس لازم است با دقت و توجه زیادی رنگ مناسب را انتخاب نمایید. همانطور که ذکر شد در این مطلب به معرفی انواع رنگ ها با توجه به روحیات افراد مختلف و از دیدگاه روانشناسی رنگ ها برای دکوراسیون داخلی منزل می پردازیم که با استفاده از این ایده ها راحت تر می توانید رنگ مناسب را انتخاب نمایید.

رنگ سفید برای اتاق خواب :

یکی از پرطرفدارترین و رایج ترین رنگ ها برای فضای اتاق خواب رنگ سفید است که اغلب برای اتاق خواب هایی با ابعاد کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این رنگ باعث می شود فضای اتاق روشن تر شود و بزرگ تر نیز به نظر آید. البته توجه داشته باشید که اغلب سفید به تنهایی به کار نمیرود و در دکوراسیون داخلی اتاق خواب در کنار دیگر رنگ ها ترکیبی دلپذیر و دلنشین می سازد.

آکاایران: بهترین رنگ اتاق خواب مناسب روحیات خود را بشناسید

اتاق خواب با رنگ آبی :

رنگ آبی آرامش بخش و تسکین دهنده است و می تواند بهترین گزینه به عنوان رنگ اتاق خواب باشد، از دو رنگ آبی تیره و روشن و یا ترکیبی از هردو می توانید به عنوان رنگ اتاق خواب استفاده نمایید و اطمینان داشته باشید که فضایی دلنشین و آرام در اتاق خواب ایجاد نموده اید که علاوه بر استراحت جسم، منجر به کسب آرامش برای ذهن و روح نیز میگردد. در صورت تمایل می توانید از ترکیب رنگ زرد، نارنجی و قرمز با آبی نیز استفاده نمایید و دیزاین متفاوتی در اتاق خواب داشته باشید.

 سبک زندگی

استفاده از رنگ زرد در اتاق خواب :

رنگ زرد حس خوشی و شادی را به انسان می بخشد و می تواند گزینه مناسبی برای اتاق خواب افرادی باشد که به خلاقیت و ابتکارات ذهنی علاقه دارند و ترجیح می دهند در فضایی مملو از خوشحالی و اشتیاق به استراحت بپردازند. البته باید توجه نمایید که برخی از تن های رنگ زرد می تواند باعث ایجاد ترس و وحشت می گردد، با این تفاسیر بهتر است رنگ  دلخواه را با درک بهتر از تمایلات و روحیات خود انتخاب نمایید.

بهترین رنگ اتاق خواب مناسب روحیات خود را بشناسید -آکارنگ اتاق خواب رنگ ساختمان تزئین منزل

اتاق خواب رمانتیک با رنگ قرمز و نارنجی :

قرمز یکی از رنگ های اصلی است که باعث ایجاد انرژی در افراد می شود، همانطور که می دانید اغلب از رنگ قرمز به عنوان رنگ عشق استفاده می نمایند و می تواند نقش مهمی در دکوراسیون داخلی رمانتیک و احساسی داشته باشد. رنگ نارنجی نیز القا کننده گرما و انرژی است. اغلب از ترکیب این دو رنگ و یا به صورت جداگانه در اتاق خواب استفاده می شود. البته توصیه روانشناسان و طراحان دکوراسیون این است که از این رنگ ها به صورت محدود در فضای اتاق خواب استفاده شود. رنگ بنفش و آبی می توانند گزینه های مناسبی برای ترکیب با رنگ های قرمز و نارنجی در فضای اتاق خواب باشند.

حتما بخوانید:  کدام رنگ کابینت برای آشپزخانه شما مناسب تر است؟

 سبک زندگی

رنگ سبز اتاق خواب :

رنگ سبز یکی از رنگ های سرد است که از ترکیب رنگ سبز و آبی به وجود آمده است به همین در آن واحد می تواند القا کننده گرما و حرارت یا سرما و آرامش باشد. با این تفاسیر رنگ سبز می تواند گزینه مناسبی برای اتاق خواب کسانی باشد که نیازمند کسب انرژی در فضایی آرام هستند. البته توجه داشته باشید که در صورت تمایل به استفاده از رنگ سبز، سبز روشن و کمرنگ را برای اتاق خواب به کار ببرید و از این طریق علاوه بر ایجاد فضایی دلپذیر و دلنشین، مکانی مملو از آرامش و احساس خوش بینی و مثبت گرایی را به وجود آورید.

بهترین رنگ اتاق خواب مناسب روحیات خود را بشناسید -آکارنگ اتاق خواب رنگ ساختمان تزئین منزل

اتاق خواب با رنگ بنفش :

رنگ بنفش از ترکیب دو رنگ آبی که سردترین رنگ و قرمز که گرم ترین رنگ است به وجود آماده است و دارای تعادل بین انرزی و هیجان رنگ قرمز و سکون و آرامش  رنگ آبی است و می تواند گزینه مناسب و ایده آلی برای اتاق خواب افراد با سلبیقه های مختلف باشد و در دیزاین اتاق خواب به کار رود.  همچنین می توان آن را در اتاق خواب کودکان نیز به کار برد.

 سبک زندگی

استفاده از رنگ های تیره در اتاق خواب :

اغلب کسانی که از بی خوابی رنج می برند سعی میکنند از رنگ های تیره برای سقف و دیوار اتاق خواب استفاده نمایند و از این طریق فضایی قدرتمند و سلطه جویانه در اتاق خواب ایجاد نمایند. استفاده از رنگ های تیره به این دلیل که منجر به ایجاد افسرگی و دلتنگی می شود به هیچ عنوان برای اتاق خواب کودکان توصیه نمی گردد.

بهترین رنگ اتاق خواب مناسب روحیات خود را بشناسید -آکارنگ اتاق خواب رنگ ساختمان تزئین منزل

اتاق خواب با رنگ های ترکیبی :

با ویژگی های رنگ های مختلف و نحوه به کارگیری آنها در فضای اتاق خواب آشنا شدید، در پایان لازم می دانیم این نکته را یادآور شویم که برخی از رنگ ها به تنهایی نمی توانند زینت بخش اتاق خواب شما باشند و لازم است که با دیگر رنگ ها ترکیب شوند تا زیبایی اتاق را چندین برابر کنند. ترکیب رنگ های آبی روشن با خاکستری، صورتی با آبی، زرد با خاکستری، سبز و صورتی،آبی و نارنجی، صورتی با مسی، قهوه ای با سبز و یخی با بنفش می توانند گزینه های مناسبی برای رنگ اتاق خواب شما باشند.

 سبک زندگی

با مناسب ترین رنگ ها برای فضای اتاق خواب آشنا شدید، امیدواریم با استفاده از اطلاعات ارائه شده در این مقاله بتوانید بهترین رنگ اتاق خواب را با توجه به روحیات خود انتخاب نمایید. پیشنهاد می کنیم با مراجعه به بخش تزیین منزل با دیگر ایده ها و طرح های نوین و متنوع برای تزیینات مختلف منزل و دکوراسیون داخلی آن آشنا شوید.

.

منبع : arga.ir