آکاایران: اسباب بازی ها تمام دنیای نوزادان هستند.بدلیل حس جستجویی لامسه و نوزادان آنها برای تست هر شی جدید ابتدا سعی می کنند آن را در دهان خود قرار دهند این امر برای اسباب بازی هم بسیار صادق و واضح است به همین دلیل نگه داری اسباب بازی ها بسیار با اهمیت می باشد.

برای تمیز نگه داشتن دائمی اسباب بازی ها بطور کلی دو را پیشنهاد شده است :
۱) شستن اسباب بازی با صابون و آب گرم.با این کار چربی ها و چرک هایی که روی اسباب بازی وجود دارد بطور کامل از بین می رود البته نیازی به صابون های ضد باکتری نیست بلکه با همین صابون های ارزان و معمولی هم می توان عمل شستشو را انجام داد.
۲) استفاده از محلول های بهداشتی خاص که با توجه به ترکسبات پیشرفته ی انها اکثر ویروس ها و باکتری های بیماری زا را از بیم می برد.البته زمانی باید این محلول ها را استفاده کنید که سطح اسباب بازی را با چیزی مقلا همان صابون و آب پرم شسته باشید.برای مثال همین محلول های سفید کننده حاوی کلرین که معمولا در خانه وجود دارند برای میکروب زدائی مناسبند.

تمیز کردن

در مورد وسایل پلاستیکی این نکته را هم مورد توچه داشته باشید که نیازی به وسواس زیادی به خرج دادن در این مسئله نیست میتوانید بصورت دوره ای یا صرفا زمان هایی که کودک دچار یک بیماری مانند اسهال یا سرماخوردکی شد و بعد از درمان آن حال از این کار ستفاده کنید.

منبع :

چگونه اسباب بازی کودکان را تمیز کنیم ؟  | خانه داری