تیلور سوئیفت و شباهتش به داستان "زنان کوچک"

منبع: ایران آرت

166

1398/10/9

20:10


اما واتسون داستان فیلم "زنان کوچک" را با نزاع تیلور سوئیفت و اسکوتر براون مقایسه می‌کند..

ایران آرت: اما واتسون یکی از ستارگان "زنان کوچک" (Little Women) داستان فیلم در مورد مالکیت کتاب را با نزاع "تیلور سوئیفت" برای مالکیت آلبوم‌هایش مقایسه می‌کند. فیلم "زنان کوچک" به کارگردانی "گرتا گرویگ" با بازی واتسون، "لورا درن"، و "فلورنس پیو" در مورد گذر چهار خواهر از دوران کودکی به بزرگسالی است.

سوئیفت در ماه‌های اخیر با "بیگ ماشین" و "اسکوتر براون" برای آلبوم‌های قبلی‌اش وارد نزاع حقوقی شده است. واتسون هفته‌ی گذشته در مراسم افتتاحیه‌ی "زنان کوچک" در نیویورک این ماجرا را با داستان فیلم مقایسه کرد و گفت: "داستان در مورد باور به خود است و دانستن ارزش خود و به مالکیت درآوردن این ارزش‌ها."

او در مصاحبه با ورایتی می‌گوید: "در حال حاضر، موقعیت "تیلور سوئیفت" نمونه‌ی کاملی است. جوان است و بااستعداد و کسی می‌خواهد اثرش را خریداری کند، اما در نهایت حفظ مالکیت آن بسیار بسیار حائر اهمیت است زیرا شما نمی‌داند طرف مقابل قصد دارد با آن چه کند."

به گزارش 30نما، ستاره‌ی "هری پاتر" این وضعیت را با بازی مونوپولی هم مقایسه می‌کند و می‌گوید: "فکر می‌کنم مردم ارزش مالکیت را دست کم می‌گیرند. وقتی مونوپولی بازی می‌کنید می‌خواهید تصمیمی بگیرید و چیزی را به مالکیت خود درآورید و یا سریع پول به دست بیاورید. روش برنده شدن در مونوپولی این است که مالک چیزها شوید."

واتسون ۲۹ ساله ماه گذشته در مصاحبه با مجله‌ی "ووگ" گفت که از تنهایی خود راضی است و با "خود-همسر" خواندن خود جنجال آفرید. او گفت: " چرا همه ورود به دهه‌ی چهارم زندگی را تا این اندازه مهم جلوه می‌دهند. مسئله‌ی مهمی نیست."

به دنبال گزارش هفته‌ی گذشته‌ی مجله‌ی "ونتی فر" در مورد اینکه رأی دهندگان مرد مراسم اهدای جوایز در مراسم اکران "زنان کوچک" حاضر نشده‌اند، این پرسش در اذهان شکل گرفت که آیا مردان به تماشای اقتباس سینمایی از رمان "لوئیزا می الکات" خواهند رفت؟ آیا "زنان کوچک" در جذب مردان سینمارو با مشکل مواجه می‌شود؟ اما این پرسش‌هایی است که "جیلین آرمسترانگ" در سال ۱۹۹۴ برای اقتباس از همین رمان با ستارگانی چون "وایونا رایدر" با آن‌ها روبرو بود.

اندرسون به تازگی در مصاحبه با "والچر" گفته است که بزرگ‌ترین چالش او این بود که استودیو از حضور پیدا نکردن سینماروهای مرد ابراز نگرانی می‌کرد. او می‌گوید: "بودجه‌ی ما بسیار کم بود. قرار بود یک فیلم دخترانه‌ی کوچک بسیازیم. این مسئله از تمامی جهات تأثیرگذار بود: اینکه کجا می‌توانیم فیلمبرداری کنیم، چند روز مهلت داریم، برای هر بخش چقدر باید هزینه کنیم. مجبور شدیم به ونکوور برویم زیرا فیلمسازی در آن‌جا ارزان‌تر بود. در این شهر به ندرت ساختمان‌های قدیمی وجود دارد. معلوم شد که تنها دو ساختمان قدیمی مناسب برای فیلمبرداری وجود داشت. بنابرین ما خانه‌ی "زنان کوچک" را ساختیم و در بنای تاریخی دوم، صحنه‌های لندن را در یک اتاق و صحنه‌های رقص را در اتاق دیگری از آن فیلمبرداری کردیم. ما در یک خانه سه نقطه‌ی مختلف از زمین را تصویربرداری کردیم."

فیلم "زنان کوچک" آرمسترانگ بیش از ۵۰ میلیون دلار فروخت و سه نامزدی اسکار را تصاحب کرد. "زنان کوچک" گرویگ از روز کریسمس روی پرده رفته است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو