چگونه از پوست خود در برابر الودگی هوا مراقبت کنیم؟

چگونه از پوست خود در برابر الودگی هوا مراقبت کنیم؟


منبع: زیبامون

1,035

1398/10/9

20:11


این روزها الودگی تبدیل به معضل اصلی زندگی خیلی هامون شده. در این مقاله از زیبامون میخوایم روش های مراقبت از پوست در هوای الوده رو به شما اموزش بدیم.

چگونه از پوست خود در برابر الودگی هوا مراقبت کنیم؟

اینکه برگردی خونه و ببینی پوستت خشک و بیحالت شده میتونه یه پایان فاجعه برای یه روز کاری خسته کننده باشه. الاینده های هوا نه تنها میتونن به سلامت ریه شما اسیب برسونند بلکه حتی بیخیال پوستتون هم نمیشن. الودگی هوا یکی از اون چیزاییه که روی همه جنبه های سلامتی تاثیر میذاره و یکی از عمیق ترین تاثیراتش هم روی پوسته. بودن در معرض هوای الوده میتونه باعث بشه روند پیری پوست افزایش خطرناکی پیدا کنه. اگر در معرض هوای الوده هستید و نشانه های حساسیت, خارش, یا جوش های پوستی را دارید وقت ان است که به فکر اپگرید کردن روتین پوست خود برای مراقبت از ان در برابر الودگی بیوفتید.
با ما در زیبامون همراه باشید تا با چند روش ساده مشکل شما را اسان کنیم.

الودگی

همیشه قبل از خواب صورتتون رو بشورید.

خیلی وقت ها ممکنه اونقدر خسته باشیم که دلمون بخواد بدون انجام روند طولانی و وقت گیر پاک کردن ارایش و شستن صورتمون به تخت بریم. ولی فراموش نکنید که شستن صورتتون قبل از خواب به شدت مهمه. نه تنها نیازه که مواد ارایشی رو از پوستتون پاک کنید بلکه شما نیاز دارید گرد و غبار و الودگی ای که پوستتون در طول روز جمع کرده رو هم ازش پاک کنید.  الودگی خیلی راحت روی سطح پوست میشینه و کم کم به عمق و منافذش نفوذ میکنه.

اگه قبل از رفتن به تخت صورتتون رو نشورید کثیفی و مواد الوده ای که در طول روز روی پوستتون نشستن فرصت پیدا میکنند حتی عمیق تر هم بهش نفوذ کنند. الودگی ها منافذ پوستی شما رو میبندند و پوست نمیتونه نفس بکشه و بعد به شکل حساسیت و جوش های پوستی خودش رو بروز میده. از جوش های قرمز گرفته تا جوش ها سرسیاه، همه این موارد میتونند از یه پوست الوده سرچشمه بگیرند. پس پوستتون رو از تمیز شدن قبل از خواب محروم نکنید چون شما کسی هستید که قراره بعدا از این مسئله اسیب ببینید.

الودگی

پوستتون رو مرطوب نگه دارید.

این مورد یه مسئله ساده و تکراریه که اکثر خانوم ها ازش باخبر هستند اما باز هم نیازه بهش تاکیید بشه. یه پوست سالم یه پوست مرطوبه که حسابی بهش اب رسانی شده! هیچوقت این مسئله رو فراموش نکنید. الودگی باعث خشکی پوست میشه و سلول های پوست رو خسته میکنه. پس وقتی در معرض هوای الوده هستید باید از قبل هم بیشتر به پوستتون ابرسانی کنید. میزان استفاده از مرطوب کننده ها رو بالا ببرید و زیادتر اب بنوشید. اینطوری میتونید به پوستتون کمک کنید در هوای الوده از خودش مراقبت کنه.

پوستتون رو با سرم های انتی اوکسیدان تغذیه کنید.

هوای سنگین، الوده و خشک باعث میشه پوست ما نیاز به میزان بیشتری از تغذیه داشته باشه و چی بهتر از یه سرم قوی که انتی اوکسیدان هم هست میتونه در این مواقع به کمک پوستتون بیاد؟ سرم های پوست در حال حاضر از محبوب ترین محصولات وابسته به پوست هستند و کلی طرفدار دارند.

یه سرم پوست انتی اوکسیدان در مرحله اول به پوست شما تمام مواد مورد نیازش رو برای تغذیه شدن میرسونه و در مرحله دوم با قابلیت سم زدایی ای که داره از پوست شما در برابر الودگی هوا مراقبت و محافظت میکنه. در نتیجه این نوع سرم یکی از بهترین راهکار های مراقبت از پوست در هوای الوده اس. اگه هنوز همچین چیزی رو در میون محصولات مراقبت از پوستتون ندارید وقتشه که برای تهیه کردنش اقدام کنید.

الودگی

هفته ای یک تا دوبار با روش های خانگی پوستتون رو لایه برداری و تغذیه کنید.

درست مثل یه پرس از غذای مورد علاقه اتون ، پوست شما هم با یه رسیدگی کامل خوشحال میشه و بهتر میدرخشه. وقتی هوا الوده اس پوست حساس صورت نیاز بیشتری به اینکه بهش توجه بشه داره. برای اینکه پوستتون خوب پاکسازی بشه هفته ای یک یا دوبار با یه پک کامل از مراقبت از پوست به سراغش برید. ماسک های گلی و خانگی از ثمر بخش ترین نوع ماسک ها در زمینه پاکسازی پوست هستند.

برای خودتون یه ماسک خوب که پاکسازی میکنه و تا حدی لایه برداره و هم زمان پوستتون رو تغذیه میکنه تهیه کنید. هفته ای دوبار ازش استفاده کنید و به پوستتون یه استراحت و تغذیه تمام عیار بدید تا تو این روزهای پر از الودگی بتونه پا به پای شما دووم بیاره. مطمئن باشید نتایجی که میگیرید خوشحالتون میکنه.

الودگی

سپری از ضد افتاب برای خودتون درست کنید.

اسیب هایی که افتاب به پوست میزنه انقدر زیاد و جدی هستند که باید همیشه چه در هوای الوده و چه در هوای غیر الوده از پوستتون در برابرشون مراقبت کنید. نور خورشید باعث پیری پوست میشه و وقتی کنار الودگی قرار میگیره یه قاتل تمام عیار برای سلول های پوستی شماست. قبل از اینکه از خونه بیرون برید همیشه به پوستتون ضد افتاب بزنید و حتی روزهای ابری هم از این مسئله چشم پوشی نکنید. این مواقع خورشید فقط ازتون قایم شده اما اشعه هاش هنوز هم به زمین و البته پوست حساس شما میرسند.
از کلاه و روسری و ماسک استفاده کنید.
تا جایی که میتونید سعی کنید صورتتون رو بپوشونید تا در معرض هوای الوده و الاینده ها قرار نگیره. میتونید با خرید کلاه های لبه دار و ماسک های شیک هم زمان استایلتون رو هم حفظ کنید. یه لایه بیشتر از لباس یعنی یه سپر مقاوم تر در برابر الودگی هوا. سعی کنید از لباس هایی که زبر هستند استفاده نکنید. پوستتون حساس شده و لباس زبر شرایط رو براش سخت تر میکنه.

ماسک های خانگی برای مقابله پوست با الودگی هوا

ماسک بادام و روغن زیتون

مواد مورد نیاز : بادام – روغن زیتون
بادام دارای اسید های چرب است که قادر هستند در عمق پوست نفوذ کرده و ان را تغذیه کنند. بادام پوست شما را قوی ، نرم و جوان میکند.
روغن زیتون دارای حد زیادی از ویتامین e است که در برابر رادیکال ازاد و الودگی مانند یک سپر دفاعی قوی میتواند عمل کند. روغن زیتون به پوست شما شادابی و نشاط میدهد. ان را قوی میسازد و چین و چروک و بی حالتی پوست شما را از بین میبرد.
طرز تهیه ماسک بادام و روغن زیتون :

یک مشت بادام را با دو قاشق غذاخوری از روغن زیتون مخلوط کنید. بادام ها نیاز است اسیاب شده باشند و باید انقدر هر دو رو مخلوط کنید که یه خمیر یکدست ایجاد شود.  اول صورتتان را با اب ولرم بشورید و خشک کنید و سپس با خمیری که درست کرده اید، پیشانی، گونه ها ، روی بینی و چانه خود را کامل بپوشانید. بگذارید این مخلوط تا ده دقیقه روی پوستتان بماند. اگر مایل بودید به ماساژ پوستتان با ان نیز میتوانید تا دقایقی ادامه دهید. بعد از ان پوست خود را مجددا با اب گرم بشورید و پس از ان یک بار هم با اب سرد شستشو دهید تا منافذ باز شده پوست بسته شوند.

الودگی

جمع بندی روش های مراقبت از پوست در برابر الودگی

1.    حداقل روزی دوبار صورت خود را بشورید و پاکسازی کنید. اجازه ندهید الودگی روی صورتتان ماندگار شود و منافذ پوستی شما را بسته کند. اگر میتوانید از یک ژل شستشوی خوب استفاده کنید تا از پاک شدن پوستتان مطمئن شوید.
2.    سرم ها و یا مرطوب کننده ها و مواد انتی اوکسیدان را فراموش نکنید. سم زدایی پوست در برابر الودگی به شدت مهم و ضروری است. پوست شما در بهترین هوا نیز الودگی جذب میکند ولی وقتی که مقدار الاینده ها بالاتر رفته میتواند در شرایط بحرانی قرار بگیرد. سرم های انتی اوکسیدان در این مواقع به درد بخور ترین روش برای حفاظت از پوست هستند.
3.    مرطوب کننده ای استفاده کنید که باعث خشکی پوست نمیشود و توانایی زیادی در ابرسانی دارد. از حد عادی بیشتر باید به پوستتان مرطوب کننده بزنید. حتی اگه در خانه هستید و از ان خارج نمیشوید نیز زدن مرطوب کننده را فراموش نکنید و منظم از ان استفاده کنید.
4.    ضد افتاب قوی را فراموش نکنید. بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید و ضد افتابی مناسب هوای این روزها تهیه کنید. در استفاده از ان خساست به خرج ندهید و قبل از خروج از خانه کامل پوستتان را با استفاده از ضد افتابی که تهیه کرده اید بپوشانید.
5.    برای ماسک های خانگی و مراقبت های خانگی از پوست  وقت بگذارید و تنبلی نکنید. پیری زودرس پوست در هوای الوده اتفاق میوفتد. اگر توانایی هزینه کردن برای ماسک های گران را ندارید دست به کار شوید و ماسک های خانگی تهیه کنید و از پوست خود مراقبت کنید تا در اینده دچار مشکلات جدی نشوید. هوای الوده خطر سرطان پوست را نیز افزایش میدهد.

پوست یکی از حساس ترین بخش های بدن است و نیاز است که در شرایط سخت از ان بیشتر مراقبت شود. اگر شما نگران سلامتی این روزهای خود در هوای الوده هستید فراموش نکنید که الودگی میتواند از طریق پوست نیز به بدن شما نفوذ کرده و برایتان ایجاد مشکل کند. در برنامه روزانه خود حتما یک روتین مراقبت از پوست  بگنجانید تا بتوانید سالم تر زندگی کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو