فلوریدا به ترامپ روی خوش نشان نداد

منبع: برترین ها

86

1398/10/10

21:04


نتایج یک نظرسنجی جدید حاکی است که جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور در ایالت فلوریدا پیشی گرفته است؛ ایالتی حساس که در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ نقش بسزایی داشت.

ایرنا: نتایج یک نظرسنجی جدید حاکی است که جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور در ایالت فلوریدا پیشی گرفته است؛ ایالتی حساس که در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ نقش بسزایی داشت.

به گزارش تارنمای خبری نشریه هیل، نتایج نظرسنجی موسسه میسون – دیکسون (Mason-Dixon) که روز سه شنبه (۱۰ دی ۹۸) منتشر شد، ‌ حاکی است که بایدن ۲ درصد از آراء ۴۵ درصدی ترامپ در فلوریدا جلو افتاده است. حاشیه خطای این نظرسنجی ۴ درصد اعلام شده است.

فلوریدا به ترامپ روی خوش نشان نداد

ترامپ در این نظرسنجی بر سه نامزد دیگر دموکرات ها پیروز شد به طوری که در ایالت فلوریدا، پیت بوتیجیج را با ۴ درصد، برنی سندرز را با ۵ درصد و الیزابت وارن را با ۹ درصد شکست داد.

ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها را به میزان ۱.۲ درصد در ایالت فلوریدا مغلوب کرد.

این نظرسنجی نشان داد که بایدن تنها نامزدی بود که در این ایالت، امتیاز مثبتش بیش از امتیاز منفی بود، به طوری که ۴۵ درصد به وی رای مثبت و ۴۱ درصد رای منفی دادند. این امتیاز برای ترامپ، ۴۶ درصد رای مثبت در برابر ۴۷ درصد رای منفی بود.

براساس این نظرسنجی، مردان علاقه بیشتری به ترامپ نشان دادند، ‌به طوری که وی در میان جمعیت رای دهندگان مرد ۱۰ درصد از بایدن جلو افتاد، ‌ در حالی که بایدن نامزد محبوب زنان در این نظرسنجی اعلام شد.

همچنین بایدن ۹۲ درصد حمایت سیاهپوستان و ۶۱ درصد حمایت اسپانیایی تبارها را به دست آورد. ۵۸ درصد از سفیدپوستان در این ایالت به ترامپ و ۳۳ درصد از آنها به بایدن رای دادند.

همچنین در نظرسنجی این موسسه در ایالت ویرجینیا، ‌ مشخص شد که ترامپ از بایدن در این ایالت نیز عقب افتاده است به طوری که ۴۹ درصد از مردم این ایالت از بایدن و ۴۵ درصد از ترامپ حمایت کردند.

هیلاری کلینتون در انتخابات ۲۰۱۶، ترامپ را در ویرجینیا با امتیاز ۵.۴ درصدی شکست داد.

ماه گذشته، دموکرات ها نتیجه انتخابات مجمع عمومی ایالت ویرجینیا را از آن خود کردند و کنترل کامل دولت ایالتی را در اختیار گرفتند. ۹۱۰۹

۱۳ آبان ۹۹ مصادف با سوم نوامبر ۲۰۲۰ پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا برای انتخاب رییس جمهوری برگزار می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو