نجات زن جوان از میانِ آتش و دود

منبع: برترین ها

62

1398/10/10

21:08


افسر آماده منطقه ۶ عملیات آتش نشانی تهران گفت: آتش سوزی یک منزل مسکونی در محله نظام آباد با حضور به موقع آتش نشانان خاموش شد و یک زن جوان از ساکنان نیز از میان دود و آتش نجات یافت.

خبرگزاری مهر: شب گذشته در پی تماس شهروندان مبنی بر مشاهده شعله و دود از طبقه دوم یک ساختمان مسکونی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله و بصورت همزمان ساعت ۱۹:۰۹ دقیقه شب گذشته آتش نشانان ایستگاه‌های ۹۳، ۳۱ و گروه امداد و نجات ۱۲ به همراه تشک نجات و خودروی نردبان هیدرولیکی ۳۲ متری را به خیابان دماوند، خیابان شهید فتحنایی (کهن سابق) اعزام کرد.

عیسی عبدالپور افسر آماده منطقه ۶ عملیات سازمان آتش نشانی تهران در مورد این آتش سوزی و نحوه عملیات آتش نشانان گفت: آتش سوزی از قسمت آشپزخانه در طبقه دوم یک ساختمان چهار طبقه مسکونی شروع شد و به سرعت در حال سرایت به دیگر قسمت‌های ساختمان بود و همچنین دود و حرارت بسیار زیادی این واحد مسکونی و طبقات فوقانی را فراگرفت.

وی افزود: زمانی که نیروهای آتش نشانی به محل حادثه رسیدند دود و شعله زیادی از نمای ساختمان به بیرون زبانه می‌کشید که آتش نشانان پس از قطع برق و گاز ساختمان و انجام ایمن سازی های اولیه و مجهز شدن به دستگاه‌های تنفسی به سرعت به دو گروه تقسیم و مشغول عملیات شدند.

عبدالپورادامه داد: گروه اول از آتش نشانان به وسیله یک رشته لوله آبدهی آتش نشانی به سرعت خود را به کانون این آتش سوزی رساندند و موفق شدند شعله‌های آتش را قبل از سرایت به دیگر قسمت‌های واحد مسکونی، خاموش کنند و گروه دوم نیز به جستجوی محبوسین احتمالی پرداختند و توانستند یک زن ۲۵ ساله را که در میان دود گرفتار شده بود به سلامت از ساختمان خارج کرده و به محیطی امن انتقال دهند.

این افسر آماده آتش نشانی در پایان گفت: گروهی از آتش نشانان بعد از مهار آتش با استفاده از فن‌های فشار قوی آتش نشانی، دودهای حاصل از این آتش سوزی که در راهروها و طبقات این ساختمان متراکم شده بود را به بیرون تخلیه کردند.

گفتنی است علت بروز این آتش سوزی توسط کارشناسان علت یابی آتش نشانی منطقه در دست بررسی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو