بهترین راه برای تهویه طبیعی و ایجاد جریان هوا در خانه، باز گذاشتن در و پنجره ها در ساعاتی از روز است اما برای اینکه مگس، پشه و حشرات موذی وارد خانه تان نشود، بهتر است روی در و پنجره ها توری نصب کنید...

به عقیده کارشناسان بهداشت، بهترین و سالم ترین راه برای مبارزه با حشرات و جوندگان و پیشگیری از ورود آنها به خانه، استفاده از روش های ساده فیزیکی مانند نصب توری روی در و پنجره هاست. اما پیش از نصب توری روی در و پنجره به این نکات توجه کنید:

۱) در و پنجره های توری با قاب های چوبی و آلومینیومی و توری های فلزی یا پلاستیکی با جنس وینیل و یا پی وی سی در انواع ثابت، کشویی افقی، کشویی عمودی و خودجمع شونده در بازار موجودند که می توانید با توجه به نیازتان نوع مناسب را سفارش دهید. به طور مثال برای بالکن و پنجره هایی که زیاد باز و بسته می شوند انواع کشویی مناسب هستند.

۲) هنگام نصب توری به منظور مبارزه با حشرات دقت کنید و جایی را از قلم نیندازید. فراموش نکنید که روی پنجره های کوچک حمام و سرویس های بهداشتی هم لازم است توری نصب کنید.

۳) تمیز کردن توری را فراموش نکنید. برای این کار می توان از بخارشو استفاده کرد.

۴) به طور مرتب در و پنجره های توری های را از نظر وجود پارگی و سوراخ بررسی کنید و در اولین فرصت آنها را تعمیر کنید. هر چند سال یکبار نیز آنها را تعویض کنید.

۵) اگر می خواهید زیاد هزینه نکنید و به طور موقت روی پنجره ها توری نصب کنید، می توانید از توری های پارچه ای استفاده کنید. این توری ها را می توان با هزینه بسیار کم تهیه کرد و با چسب و باند مخصوص به شکل ثابت روی چهارچوب پنجره نصب کرد.

۶) توری های پارچه ای با شبکه های ریز را انتخاب کنید و هنگام نصب آنها را کمی شل روی چهارچوب پنجره بچسبانید تا هنگام باز و بسته شدن پنجره سوراخ یا پاره نشوند.

اسرار خانه داری,شستشونظافت لکه گیری,نکات مهم آشپزی,نکات خانه داری,نصب در وپنجره,نصب در و پنجره های توری ,مبارزه با حشرات و جوندگان,در و پنجره های توری,مبارزه با حشرات ,حشرات موذی,سرویس های بهداشتی ,مگس,پشه ,حشرات موذی اسرار خانه داری,شستشونظافت لکه گیری,نکات مهم آشپزی,نکات خانه داری,نصب در وپنجره,نصب در و پنجره های توری ,مبارزه با حشرات و جوندگان,در و پنجره های توری,مبارزه با حشرات ,حشرات موذی,سرویس های بهداشتی ,مگس,پشه ,حشرات موذی