هشدار ایران به آمریکا درباره هَر اقدامِ نسنجیده

منبع: برترین ها

62

1398/10/11

01:26


سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: در حوادث اخیر عراق با نوعی وقاحت آمریکایی توام با توهین به مردم عراق، فرافکنی سبُک و تکرار اشتباه در محاسبات مواجه هستیم.

ایسنا: سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اتهامات واهی مقامات آمریکایی به کشورمان در خصوص تحولات عراق اظهار کرد : وقاحت اعجاب آور مقامات آمریکایی در حدیست که پس از به خاک و خون کشیدن حداقل ۲۵ نفر و تعداد زیادی مجروح از مردم عراق، وارد ساختن خسارات مادی و نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی آن کشور اینک در یک فرافکنی آشکار و سبُک، اعتراض مردم عراق به این اقدامات سبعانه خود را به جمهوری اسلامی ایران منتسب می کنند.

موسوی ادعای آمریکا را توهین به مردم عراق دانست و افزود: چگونه و بر پایه چه منطقی انتظار دارید ملت عراق در مقابل این همه جنایت سکوت پیشه کند؟!

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: آمریکایی ها از یکسو آزاد منشی و استقلال طلبی ملت عراق را نادیده گرفته و از سوی دیگر نقش خود در حمایت از صدام و خلق داعش و به دنبال آن قتل و غارت مردم عراق را فراموش کرده و گویا از یاد برده اند که هنوز توسط مردم عراق «اشغالگر » شناخته می شوند.

موسوی در خاتمه با تکذیب اتهامات مقامات آمریکایی علیه کشورمان نسبت به هرگونه واکنش نسنجیده و اشتباه در محاسبه از سوی مقامات آمریکایی هشدار داده و کاخ سفید را به تجدیدنظر در سیاست های مخرب خود در منطقه فراخواند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو