آمریکا، «ام‌تی‌ان» را به حمایت از تروریست‌ متهم کرد

منبع: برترین ها

65

1398/10/11

05:15


دادگاه فدرال آمریکا از شکایت علیه هفت شرکت مخابراتی از جمله‌ ام تی ان آفریقا خبر داد و اعلام کرد که پرونده این شرکت ها به اتهام حمایت مالی از گروه‌های تروریستی مانند القاعده و طالبان بررسی می شود.

ایرنا: دادگاه فدرال آمریکا از شکایت علیه هفت شرکت مخابراتی از جمله‌ ام تی ان آفریقا خبر داد و اعلام کرد که پرونده این شرکت ها به اتهام حمایت مالی از گروه‌های تروریستی مانند القاعده و طالبان بررسی می شود.

به گزارش بلومبرگ، به دنبال شکایت خانواده‌های ۱۵۰ نیروی آمریکایی که در حملات خاورمیانه کشته و یا زخمی شده‌اند، دادگاه فدرال آمریکا اعلام کرد که در پی این شکایت، در حال بررسی اتهامات هفت شرکت مخابراتی از جمله شرکت‌ ام تی ان بزرگترین اپراتور مخابراتی آفریقا برای حمایت مالی و دادن رشوه به گروه‌های تروریستی است.
براساس شکایت مطرح شده در دادگاه فدرال آمریکا، شرکت‌ ام تی ان قانون ضد تروریسم امریکا را نقض کرده است و این شرکت به گروه‌های تروریستی از جمله القاعده و طالبان رشوه پرداخت کرده تا برج‌های گران قیمت مخابراتی آنان از آماج حملات دور باشند.

طبق این شکایت، این کمک‌های مالی باعث کشته و زخمی شدن سربازان آمریکایی در افغانستان بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ شده است.

شرکت مخابراتی‌ ام تی ان آفریقا نیز در پاسخ به این شکایت طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال بررسی جزئیات این گزارش و مشورت با مشاوران خود است.

"نامپیلو مورافو" سخنگوی شرکت‌ام تی ان با اطمینان از آنکه تجارت آنان در تمام مناطق به شیوه‌ ایی مسوولانه انجام شده است گفت: این شرکت هنوز نمی‌تواند پاسخ مستقیمی به اتهامات خاص این گزارش بدهد و در حال بررسی جزئیات آن است.

شرکت‌ام تی ان آفریقا بزرگترین اپراتور تلفن همراه در آفریقا و هشتمین اپراتور در جهان به حساب می‌آید که در حدود ۲۴۳ میلیون کاربر دارد و از چند سال گذشته تا کنون در افغانستان نیز خدمات تلفنی ارایه می‌کند.

این شرکت همچنین به‌خاطر سیم کارت‌های ثبت نشده، مالیات و بازپرداخت سودها با چالش‌هایی در نیجریه مواجه بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو