محمود واعظی سه شنبه شب در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینی استان اردبیل، به تشدید تحریمها و فشارهای اقتصادی بی سابقه دشمنان کشور از سال گذشته برای به زانو درآوردن ملت ایران اشاره کرد و گفت: با مقاومت و  ایستادگی ملت و تلاش های انجام شده از سوی مسئولان کشور، امروز از شرایط سخت عبور کرده ایم و شرایط به مراتب بهتر از سال گذشته است.

وی افزود: باوجود این تحریمها و فشارهای بی سابقه، روند توسعه و پیشرفت کشور و افتتاح پروژه های زیر ساختی و عمرانی در جای جای کشور ادامه دارد و با حضور رئیس جمهور نمونه هایی از این پروژه ها در استان اردبیل افتتاح خواهد شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه تحریم آمریکایی ها برغم ایجاد شرایط سخت برای دولت و ملت، برکات و مزایای زیادی هم برای ما داشته است، گفت: تحریم ثابت کرد که صنعت ایران می تواند روی پای خود باشد و امروز نیازهای کشور به دست تولید کنندگان ، جوانان توانمند و شرکت های دانش بنیان در داخل کشور تامین می شود.

واعظی تصریح کرد: تمام تلاش دولت این است که در این شرایط سخت روند توسعه کشور متوقف نشود و پروژه های زیر ساختی عملیاتی شود برای همین منظور بانک ها و بنگاه های اقتصادی برای حمایت از تولید و فعال شدن بخش خصوصی در راه توسعه کشور بسیج شده اند.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: با مقاومت و ایستادگی مردم ، امروز آمریکا، رژیم صهیونیستی و اذنابشان در منطقه به این نتتیجه رسیده اند که تحریم اهداف آنها را محقق نمی کند و مسیر توسعه و پیشرفت ایران برغم تحریم و فشارهای حداکثری ادامه دارد.

 واعظی با بیان اینکه تحریم های آمریکا علیه ایران مورد حمایت هیچ دولتی نیست و اکثر کشورهای دنیا آمریکا را به خاطرخروج از برجام سرزنش می کنند، افزود: آمریکایی ها امروز از شرایط خود عقب نشینی کرده و خواستار مذاکره بدون پیش شرط با ایران هستند اما جمهوری اسلامی تاکید دارد که برای مذاکره آنها باید اول به تعهدات خود عمل کنند.

وی در ادامه سخنان خود در جمع فعالان اقتصادی استان اردبیل با اشاره به ظرفیت های فراوان این استان ، خاطرنشان کرد: با برگزاری جلسات متعدد، برنامه ریزی های خوبی برای ادامه روند توسعه استان انجام گرفته و تصمیمات مهمی اتخاذ شده است .

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اعلام آمادگی بانک ها و بنگاه های اقتصادی کشور برای تامین اعتبار 10 هزار میلیارد تومانی برای اجرای پروژه های زیر ساختی استان ، افزود: همه باید برای توسعه و پیشرفت استان دست به دست هم دهیم و با کار و تلاش و اتحاد و انسجام برای تحقق این هدف مهم بکوشیم.

واعظی با بیان اینکه رئیس جمهور بر توسعه متوازن استان اردبیل تاکید دارد و در این سفر پروژه های مهمی افتتاح و یا  عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد، گفت: راه آهن اردبیل به میانه یکی از طرح های مهم استان و از مطالبات مردم منطقه است که سالها روی زمین مانده و  این دولت برای تکمیل آن اصرار دارد.

وی اظهارداشت: با اختصاص یکهزار و 450 میلیارد تومان و با پشتکاری که در دو سال گذشته بوده ، امیدواریم این پروژه مهم تا پایان سال 99 تکمیل شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به مرزی بودن استان اردبیل ، گفت: مرزهای طولانی استان با منطقه قفقاز و روسیه فرصت و مزیت مناسبی برای رونق صادرات در استان است که باید از آن استفاده کنیم .

واعظی با بیان اینکه تا زمانی که رقابت کالاهایمان در بازارهای منطقه وجود نداشته باشد،نمی توانیم تولید کننده خوبی باشیم ، گفت: خوشبختانه صادرات غیر نفتی کشور با شیب بسیار خوبی در حال افزایش است و این استان نیز می تواند در این زمینه فعال باشد.

در ابتدای این نشست تعدادی از فعالان اقتصادی استان به بیان دیدگاه اهی و نظرات خود پرداخته و با بیان مشکلات و موانع موجود در راه فعالیت بخش اقتصادی و اصناف استان ، کمک دولت به حل این مشکلات را خواستار شدند که رئیس دفتر رئیس جمهور نیز برپیگیری و بررسی مطالبات و تلاش برای رفع مشکلات تاکید کرد.