احتمال حاملگی بعد از پریود چقدر است؟

منبع: نی نی بان

123

1398/2/28

22:43


احتمال بارداری بعد از پریود چقدر است؟ چند روز بعد از اتمام قاعدگی امکان بارداری وجود دارد؟ احتمال بارداری چند روز قبل از پریود وجود دارد؟
شاید هر کدام از این سوالات ذهن شما را برای بارداری درگیر کرده باشد. اما آنچه باید بدانید این است که امکان باردار شدن در هر روز از سیکل شما (از شروع یک پریود تا پریود بعدی) وجود دارد. در واقع هر زنی بنابر سیکل قاعدگی و کارکرد هورمون‌هایش زمان باروری مشخصی دارد. روز اول پریود روز اول این چرخه حساب می‌شود و آخرین روز این چرخه شروع دوره بعدی است. معمولا این دوره ها به صورت میانگین 28 روزه است و البته ممکن است در برخی زنان بیشتر یا کمتر باشد.

محاسبه بارداری بعد از پریود
اینکه بلافاصله بعد از پریود باردار شوید احتمال بسیار کمی دارد اما غیر ممکن نیست! اگر شما در روزهای ابتدایی بعد از دوران پریود خود بدون استفاده از روش‌های جلوگیری رابطه داشته باشید، احتمال بارداری وجود دارد. در واقع میتوان گفت هیچ زمان امنی برای داشتن رابطه بدون روش‌های جلوگیری از بارداری وجود ندارد.
احتمال بارداری بعد از پریود به سیکل قاعدگی هر زن و تعداد روزهایی که دوره پریودش طول می‌کشد، بستگی دارد. اولین روز قاعدگی شما، زمانی که خونریزی آغاز می‌شود، به عنوان اولین روز پریودتان محاسبه می‌شود. اگر دوره پریود شما 28 روزه باشد، تخمک گذاری شما بین روز 12 تا 15 این سیکل رخ می‌دهد. در این زمان است که تخمدان، تخمکی را در رحم آزاد کرده و قابلیت باروری را در شما بالا می‌برد.
در دوران پریودتان تخمک معمولا رشد می‌کند و برای آزادسازی در زمان تخمک گذاری(میانه سیکل) آماده می‌شود. زمانی که تخمک در تخمدان بارور می‌شود، متغیر است. این به معنای این است که روز تخمک گذاری‌تان می‌تواند از سیکلی تا سیکل دیگر متفاوت باشد.

احتمال بارداری بعد از پریود در سیکل‌های کوتاه
اگر دوره پریودتان 7 روزه باشد و قاعدگی کوتاه‌تری داشته باشید برای مثال 22 روز، احتمال اینکه در همان روزهای بعد از پریودتان تخمک گذاری آغاز شود، وجود دارد. بیشترین زمانی که اسپرم می‌تواند در سرویکس زنده بماند، 5 تا 7 روز است. در این شرایط اگر خونریزی شما در روز ششم تمام شود و روز هفتم رابطه بدون جلوگیری داشته باشید، تخمک گذاری ممکن است در روز یازدهم رخ دهد. اسپرم ممکن است در لوله های فالوپین باقی مانده باشد و باعث باروری تخمک ها شود. در نتیجه احتمال بارداری بعد از پریود امکان پذیر می‌شود. در واقع هر روزی که از پایان خونریزی شما بگذرد، احتمال بارداری را بالاتر می‌برد.
بیشتر بارداری ها در رابطه‌ای که 5 روز پیش از تخمک گذاری یا روز تخمک گذاری انجام شود، اتفاق می‌افتند. اگر قصد باردار شدن دارید، تخمک شما باید 12 الی 24 ساعت بعد از تخمک گذاری بارور شود. بعد از باردار شدن ممکن است لکه بینی یا خونریزی داشته باشید که آن را با پریود اشتباه بگیرید. در حالیکه این خون ناشی از لانه گزینی و یکی از علائم بارداری است. اگر قصد بارداری دارید، رابطه یک شب در میان تا 14 روز بعد از پایان خونریزی شانس بارداری را بالاتر می‌برد.

احتمال بارداری پیش از پریود وجود دارد؟
اگر قاعدگی منظمی داشته باشید و دوره آن بین 28 تا 30 روز باشد، تخمک گذاری در روزهای میانی این دوره اتفاق می‌افتد. به دلیل عمر کوتاه تخمک ها که بین 12 تا 24 ساعت است، در نتیجه میتوان گفت امکان بارداری در روزهای پایانی باقی مانده تا پریود بسیار کم است. شناسایی این روزها نیز با توجه به طول سیکل شما متغیر است. اگر روزهای تخمک گذاری خود را به صورت دقیق می‌دانید با فاصله گرفتن از این روزها احتمال بارداری نیز کاهش پیدا می‌کند. با این حال اگر می‌خواهید بارداری ناخواسته نداشته باشید، در هر زمانی از روش‌های جلوگیری از بارداری استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو