اگر به جای صبحانه ، میوه بخوریم چه اتفاقی برایمان می افتد؟

67

1398/10/11

17:53


میوه باعث چاقی نمی‌شود، می‌خواهی لاغر شوی میوه بخور. اصلا رژیم میوه بگیر. اگر شما هم اضافه وزن دارید و به دنبال راهی برای لاغر هستید و احیانا با چنین پیشنهادهایی مواجه شده‌اید، بهتر است بدانید آنطور‌ها هم که می‌گویندمیوه لاغرکننده نیست و پیشنهاد می‌شود در این خصوص توضیحات دکتر محمدحسن انتظاری، متخصص تغذیه، مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان را بخوانید.

اگر به جای صبحانه ، میوه بخوریم چه اتفاقی برایمان می افتد؟

به گزارش بهداشت نیوز جایگزین کردن هیچ نوع خوراکی خاصی به جای خوردن صبحانه معمول و مرسوم یا حذف صبحانه برای کاهش وزن، توصیه نمی‌شود. فاصله‌ بین شام و صبحانه، بیشترین فاصله زمانی بین دو وعده اصلی غذایی است که حدود 12-10 ساعت طول می‌کشد.
بدن ما بعد از این مدت طولانی، ‌احساس گرسنگی می‌کند و این گرسنگی باید با خوردن صبحانه‌ای کامل، برطرف شود. یک صبحانه خوب و کامل و البته معمولی، می‌تواند شامل دو کف دست نان (نان سبوس‌دار مانند سنگک برای افراد چاق)،‌ مقداری لبنیات (مانند پنیر کم‌چرب، ماست چکیده کم‌چرب یا شیر کم‌چرب) یا یک تخم‌مرغ (تخم‌مرغ آب‌پز به جای نیمرو برای افراد چاق) باشد.
میوه‌ها، انتخاب‌های مناسبی برای میان‌وعده‌ها هستند و خوردن 5 تا 9 وعده از انواع رنگی آنها در میان‌وعده‌ها می‌تواند سلامت بدن را تضمین کند. این در حالی است که جایگزین کردن صبحانه با میوه، شاید بتواند در کوتاه‌مدت باعث کاهش وزن شود اما این کار در درازمدت، عوارضی مانند ابتلا به چاقی و اضافه‌وزن که اصلا مطلوب افراد چاق نیست، خواهد داشت.
زمانی که فردی به مقدار کافی صبحانه نمی‌خورد یا موادغذایی نامناسبی برای این وعده غذایی مصرف می‌کند، بدن احساس کمبود می‌کند و به اندازه کافی سیر نمی‌شود. در نتیجه، ‌به‌صورت خودکار عمل ذخیره‌سازی را انجام می‌دهد و در کنار آن، ولع فرد برای خوردن وعده بعدی که همان ناهار باشد، افزایش می‌یابد بنابراین شرایط ابتلا به اضافه‌وزن و چاقی، به‌سادگی به‌وجود می‌آید. ضمن اینکه میوه سرشار از قندی است که می‌تواند بلافاصله به چربی تبدیل شود! میوه سرشار از قند فروکتوز است که در مقادیر بالاتر از حد موردنیاز بدن می‌تواند بلافاصله به چربی تبدیل شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو