دستگیری سارقان طلافروشی شهرک اکباتان

69

1398/10/11

18:54


رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارقان مغازه طلافروشی شهرک اکباتان به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال خبر داد.

دستگیری سارقان طلافروشی شهرک اکباتان

به گزارش بهداشت نیوز:  سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: ساعت ۲۲:۳۰ چهاردهم شهریور ماه سال جاری مرد جوانی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و از سرقت ۲۴ کیلو طلای ساخته شده از مغازه طلافروشی‌اش واقع در محدوده شهرک اکباتان توسط سارق یا سارقان ناشناس به کلانتری ۱۳۵ آزادی اعلام شکایت کرد.

وی عنوان کرد: با تأیید خبر اولیه سرقت توسط مأموران کلانتری، موضوع بلافاصله به کارآگاهان اداره هفدهم ویژه مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی اعلام و یک تیم مجرب از کارآگاهان و تیم بررسی صحنه جرم تشخیص هویت در محل وقوع سرقت حاضر شدند.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: شاکی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت، حدود چند سال پیش به واسطه یکی از دوستانم سه کارمند به نام یاور، سامان و پریسا همگی جوان در مغازه طلافروشی ام استخدام کرده و مشغول به کار شدند. در این رابطه به یاور و سامان مظنون هستم.

رئیس پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: به دنبال اظهارات شاکی و تحقیقات میدانی، مشخص شد که سرقت توسط "یاور و سامان " اتفاق افتاده است و یاور با تهیه کلید یدک از در ورودی و گاوصندوق مغازه، با همکاری سامان ۲۴ کیلو طلا را سرقت و از محل گریخته اند.

این مقام ارشد انتظامی پایتخت تصریح کرد: با مشخص شدن زوایایی پنهان پرونده، دستگیری هر دو سارق در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و مخفیگاه سامان در محدوده غرب تهران شناسایی شد.

وی افزود: شانزدهم شهریور ماه سامان با هماهنگی بازپرس پرونده در یک عملیات پلیسی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی، مقدار ۴ کیلو طلا سرقتی کشف و متهم به همراه اموال کشف شده به پایگاه منتقل شد.

سردار لطفی عنوان کرد: سامان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: سرقت از مغازه را یاور به من پیشنهاد داد و با توجه به اینکه یاور از تمام کلید‌های مغازه حتی ریموت دزدگیر، یدک تهیه کرده بود گفت: «تا کی می‌خواهی کارمند باشی بیا باهم از مغازه سرقت کنیم و پول دار شویم». من هم پیشنهاد وی را پذیرفتم. یاور پس از سرقت حدوداً ۴ کیلوگرم طلا به من داد و با مابقی طلا‌ها متواری شد و هیچ نشانی از وی ندارم، سامان در تحقیقات فنی پلیسی به سرقت ۶ کیلوگرم طلا به صورت خرد در طول چند ساله گذشته نیز معترف شد.

وی در ادامه اعلام کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی مخفیگاه یاور در شهر مشهد شناسایی شد و با انعکاس اطلاعات به دست آمده به بازپرس پرونده و اخذ نیابت قضایی، تیمی از کارآگاهان به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند یاور را در هشتم دی ماه در یک عملیات پلیسی در مخفیگاهش دستگیر و حدوداً یک و نیم کیلو از طلا‌های سرقتی نیز از آن محل کشف کنند.

سردار لطفی با بیان اینکه یاور در همان لحظات اولیه به سرقت طلا‌ها معترف شد، گفت: یاور اظهار داشت، پس از سرقت به مشهد گریختم و با دو خانم به نام‌های "الناز و سارا هردو ۲۸ ساله" آشنا شدم و به واسطه این دو خانم توانستم طلا‌های سرقتی را به دو مالخر به قیمت کمتری از قیمت واقعی بفروشم و با پول آن یک دستگاه خودروی سوناتا، یک باب آپارتمان به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان خریده و مابقی را صرف خوشگذارنی کردم.

این مقام ارشد انتظامی اشاره داشت: کارآگاهان طی چندین عملیات منسجم موفق به دستگیری هر دو خانم و دو مالخر اموال سرقتی شدند که در تحقیقات اولیه همگی به جرم خود اعتراف کردند.

وی افزود: کارآگاهان در شاخه دیگر از تحقیقات به دست آوردند که مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان از پول‌های فروش طلاجات سرقتی در حساب "الناز" است و وی رابط مالی یاور با مالخران بوده و مبلغ فوق نیز توقیف شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال سرقتی را ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند، در پایان گفت: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه یازدهم دادسرای ناحیه پنجم تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف زوایای پنهان و سایر جرائم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو