بیوگرافی پیمان یوسفی؛ مجری و گزارشگر فوتبال

بیوگرافی پیمان یوسفی؛ مجری و گزارشگر فوتبال


منبع: ستاره

225

1398/10/11

20:35


بیوگرافی پیمان یوسفی: پیمان یوسفی متولد سال ۱۳۴۸ در تهران بوده و مجری تلویزیون، گزارشگر فوتبال و تهیه کننده است. او مدرک کارشناسی ارشد زیست شناسی دارد.

بیوگرافی پیمان یوسفی؛ مجری و گزارشگر فوتبال


ستاره | سرویس چهره‌ها - پیمان یوسفی پس از عادل فردوسی پور و مزدک میرزایی، یکی دیگر از گزارشگران مشهور و محبوب عرصه فوتبال است. او در گزارش هایش ادبیات و واژگان مخصوص به خود را دارد و همیشه سعی می‌کند به کمک واژه‌های ادبی و لفظ قلم گزارش کند. در ادامه با بیوگرافی و فعالیت‌های این مجری و گزارشگر محبوب آشنا خواهید شد.
 

بیوگرافی پیمان یوسفی

پیمان یوسفی متولد سال ۱۳۴۸ در تهران، مجری تلویزیون، گزارشگر فوتبال و تهیه کننده است. او مدرک کارشناسی ارشد زیست شناسی دارد.
 

خانواده و ازدواج پیمان یوسفی

خانواده پدری پیمان یوسفی اهل شهر خوی آذربایجان غربی هستند. آقای یوسفی متاهل است و یک فرزند پسر دارد. پسر پیمان بر خلاف خودش به شدت به والیبال علاقه دارد و بازی‌های تیم ملی والیبال را نیز پیگیری می‌کند.
 

پیمان یوسفی و پسرش


شروع فعالیت

به گفته خودش از دوران کودکی به فوتبال و ورزش علاقه داشته و مجله‌های ورزشی مانند دنیای ورزش و کیهان ورزشی را دنبال می‌کرده است. او همچنین می‌گوید ۸ سال داشتم که نام جام جهانی به گوشم خورد؛ آن هم جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین. در آن سال من تازه مدرسه می‌رفتم، ولی شدیدا پیگیر بازی‌های جام جهانی بودم. پیمان یوسفی فعالیت جدی خود را از سال ۱۳۷۷ با سازمان صدا و سیما شروع کرد و یک سال بعد اولین گزارش خود را در سال ۱۹۹۹ در جام جهانی جوانان بین دو تیم آرژانتین و کلمبیا گزارش کرد.

حواشی پیش آمده برای پیمان یوسفی

اظهار نظر و شایعه ممنوع التصویری!

در سال ۱۳۹۶ در حالی که گزارشگر بازی ایران و سوریه را بر عهده داشت، با دیدن تصاویری از حضور زنان سوری در ورزشگاه ابراز امیدواری کرد که انشاالله در آینده‌ای نزدیک در ایران نیز شرایطی فراهم شود تا بانوان ایرانی هم بتوانند در ورزشگاه حضور پیدا کنند. این اظهار نظر پیمان باعث شد که برای مدتی از گزارشگری و مجری گری کنار گذاشته شود و جای خالی او در برنامه‌ها و به ویژه برنامه فوتبال برتر به شدت حس شود.

سید مرتضی میرباقری، معاون سیمای رئیس سازمان صدا و سیمای ایران درباره شایعه ممنوع‌الکاری پیمان یوسفی با توجه به اظهار نظرش نسبت به حضور زنان در ورزشگاه‌هاگفت: "پیمان یوسفی ممنوع‌التصویر نشده‌ است، با این حال ما به دوستان مجری خود توصیه کرده‌ایم که بر اساس مصالح ملی و شبکه و برنامه‌ای که در آن کار می‌کنند مطالب شان را بیان کنند. وقتی ما به کسی تریبون می‌دهیم آن شخص مأموریت معینی دارد و اگر بخواهد بدون کارشناسی نکته‌ای را بیان کند، در نظر نمی‌گیرند که این حرف چه ابعادی را دربردارد و چه هزینه‌ای را برای شبکه و برنامه ایجاد می‌کند. اگر قرار باشد افراد درباره همه چیز اظهارنظر کنند کاری غیرحرفه‌ای است. پیمان یوسفی کار غیرحرفه‌ای انجام داد، ولی اینگونه نبود که ممنوع‌التصویر شده باشد. اما غیبت او تا چند وقت از گزارش بازی‌ها و اجرای برنامه‌های فوتبالی، این شایعه را قوت بخشید."


اشاره به سانسور صدا و سیما

در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در حین گزارش بازی ایران و پرتقال به اشاره به سانسور صدا و سیما گفت: "هواداران حاضر در استادیوم یکپارچه تیم ملی را تشویق می‌کنند و سراسر شور و هیجان هستند، آن‌ها امیدشان را از دست نداده اند و هنوز امیدوارانه تیم ملی کشورمان را تشویق می‌کنند، چه آن‌هایی که می‌بینیمشان و چه آن‌هایی که نمی‌توانیم ببینیم! "

پیمان یوسفی


بازگشت به تلویزیون

پیمان یوسفی مجری و گزارشگر فوتبال پس از مدتی غیبت با گزارش دیدار انگلیس - اسلوونی به تلویزیون بازگشت. ولی تنها به عنوان گزارشگر دیده می‌شد و حضور تصویری به عنوان مجری برنامه دیگر به او داده نشد. وی سرانجام پس از مدتی تقریباً کوتاه دوری از دوربین مجدداً اجرای یک برنامه فوتبال را بر عهده گرفت.


مجری‌گری برنامه ورزش و مردم

پس از فوت بهرام شفیع تهیه کننده و مجری برنامه ورزش و مردم، مجری گری این برنامه به پیمان یوسفی داده شد. این برنامه جمعه هر هفته از شبکه یک سیما پخش می‌شود.


بهترین گزارشی که تا کنون داشته

از نظر خودش گزارش بازی بین هلند و چک در یورو ۲۰۰۴ که ۳ بر ۲ چک هلند را برد یکی از تاپ‌ترین گزارش هایش است.

بیوگرافی پیمان یوسفی؛ مجری و گزارشگر فوتبال

 

تیم‌های مورد علاقه

پیمان یوسفی طرفدار تیم استقلال و بارسلونا است و تیم برزیل را نیز دوست دارد. او می‌گوید طرفدار حسن روشن است و نوع بازی و شادی پس از گلش را خیلی دوست دارد.

دیگر فعالیت‌ها

جالب است بدانید آقای یوسفی علاوه بر گزارشگری در صدا و سیما در تهیه کنندگی و کارگردانی نیز دستی دارد و توانست در یکی از فیلم‌هایی که بخش کارگردانی آن را بر عهده داشت سیمرغ بلورین بگیرد. او شغل دوم دیگری ندارد و تمام وقتش را صرف مجری گری می‌کند.


تکیه کلام‌ها

پیمان یوسفی تکیه کلام‌های مخصوص به خود را دارد که همه با آن آشنا هستند برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • کما فی السابق
  • علی ایحاله
  • من حیث المجموع
  • نشون به اون نشون
  • تو هیچ قاموسی نمی‌گنجه
  • از این دست
  • از اون طرف
  • قس علی هذا
  • و …

 

 پیمان یوسفی و پسرش


سخن آخر

در این مقاله بیوگرافی گزارشگر خوب پیمان یوسفی را مطالعه کردید. گزارش‌های آقای یوسفی معمولا آرام، کم حاشیه و بدون هیجان است. شما چه دیدگاهی راجع به نحوه گزارش‌ها و مجری‌گری پیمان یوسفی دارید؟ لطفا نظرات خود را با ما و دیگر مخاطبان ستاره در میان بگذارید. همچنین می‌توانید بیوگرافی جواد خیابانی گزارشگر محبوب ورزشی را نیز در ستاره مطالعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو