فاجعه تیلور سوئیفت و گربه‌ها در پایان سال ۲۰۱۹

منبع: ایران آرت

218

1398/10/11

21:32


فروش فاجعه‌بار فیلم سینمایی "گربه‌ها" در گیشه آمریکا و بریتانیا یک زیان ۷۱ میلیون دلاری به استودیو یونیورسال و شرکت ورکینگ تایتل فیلمز می‌زند.

ایران آرت: موزیکال "گربه‌ها" با بازی جیمز کوردن، جودی دنچ و تیلر سوئیفت با هزینه ۹۰ میلیون دلاری تولید و حدود ۱۱۵ میلیون دلار خرج بازاریابی و تبلیغات آن شد اما فیلم تا امروز فقط ۳۸ میلیون دلار در دنیا فروخته و می‌توان آن را یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های تجاری سال ۲۰۱۹ در سینما دانست.

به گزارش همشهری آنلاین، اگر گیشه جهانی "گربه‌ها" به ۱۰۰ میلیون دلار برسد که شواهد و قرائن چنین چیزی نشان نمی‌دهد، یونیورسال باید منتظر یک زیان ۷۱ میلیون دلاری باشد. هر چند برخی معتقد بودند سرنوشت آن در اکران کریسمس شاید شبیه "بزرگ‌ترین شومن" با بازی هیو جکمن باشد که در دسامبر ۲۰۱۷ با ۹ میلیون دلار آغاز کرد اما به لطف تبلیغات دهان به دهان چند ماه روی پرده ماند و تا ژوئن ۲۰۱۸ به گیشه ۴۰۰ میلیون دلاری در دنیا دست یافت.

البته این امید هم خیلی زود نقش بر آب و مشخص شد نمی‌توان از "گربه‌ها" انتظار داشت شبیه "بزرگ‌ترین شومن" باشد. با اکران فیلم‌های پرامید "چاقوکشی"، "یخ‌زده ۲" و "جومانجی: مرحله بعد" و فروش خوب آنها و عملکرد بسیار موفق "جواهرهای تراش‌نخورده" و "زنان کوچک" در گیشه در مقایسه با هزینه تولید، "گربه‌ها" عملا به حاشیه رفت و در اکران آمریکا فقط ۱۷ میلیون دلار فروخت.

به نظر می‌رسد مدیران یونیورسال هم دست از فیلم فاجعه‌بار خود شسته‌اند. "گربه‌ها" به کارگردانی تام هوپر که قرار بود در فصل جوایز برای رای‌دهندگان آکادمی اسکار به نمایش درآید، از حضور و رقابت در اسکار ۲۰۲۰ کنار کشید و تمام برنامه‌های نمایش آن در شبکه‌های اینترنتی به حال تعلیق درآمد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو